کد خبر: 898863
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
فرمانده نيروي انتظامي گفت: پليس با هر جرم مشهودي طبق قانون برخورد خواهد كرد و چنانچه معدود افرادي حجاب را رعايت نكنند پليس مؤظف است طبق قانون با آنها برخورد كند.

به گزارش خبرنگار ما، سردار حسين اشتري، صبح ديروز در سيزدهمين همايش سراسري رؤسا و مديران پليس راهنمايي و رانندگي ناجا در خصوص برخورد پليس با ناهنجاري‌هاي اجتماعي و عدم رعايت شئونات اسلامي و موضوعات مرتبط با عفاف و حجاب افزود: همانطور كه پيش از اين نيز به تمام همكاران ابلاغ شده است با هرگونه جرمي كه در منظر عمومي انجام شود با جديت پيگيري و برخورد مي‌كنيم.

گلايه از نا‌ايمني جاده‌ها و امنيت خودروها

سردار اشتري با گلايه از نقاط ناايمن جاده‌ها و امنيت خودروها گفت: براساس شاخص‌هاي موجود اقدامات خوبي در سال جاري در حوزه پليس راهور انجام گرفته، ولي بايد توجه داشت كه عوامل متعددي زمينه ساز سوانح ترافيكي هستند، از جاده‌ها و علائم رانندگي تا صنعت خودروسازي كشور و مهمتر از همه عامل انساني كه بيشترين تأثير را دارد.
فرمانده ناجا با بيان اينكه بايد سهم تمام دستگاه‌ها در حوادث ترافيكي روشن و مشخص شود، افزود: براساس مكاتبات متعددي كه پليس با دستگاه‌هاي مسئول انجام داد تعدادي از نقاط حادثه‌خيز جاده‌ها اصلاح شد، ولي هنوز درصد قابل توجهي باقي مانده و اين موضوع را پليس بارها به صورت مرتب اعلام كرده است. رئيس پليس كشور اضافه كرد: همچنين ما معتقديم معايب خودروها بايد برطرف شده و ما نمي‌توانيم به ايمني خودروها بي‌تفاوت باشيم و حتماً همانطور كه در گذشته نيز به وظايف خود در اين بخش عمل كرده‌ايم نسبت به اين موضوع بي‌تفاوت نخواهيم بود.

تلاش مي‌كنيم 4 تا 5 درصد تلفات را كاهش دهيم

به گفته سردار اشتري تعداد زيادي خودرو و موتورسيكلت به كشور ‌اضافه شده است، اما تغييري در زيرساخت‌ها ايجاد نشده است. در اين شرايط موفق شده‌ايم طي سال‌هاي اخير تصادفات را كاهش دهيم و از همين رو تلاش داريم با تمام ظرفيت‌هاي‌مان به ميدان بياييم تا حداقل چهار تا پنج‌درصد در تصادفات و تلفات رانندگي كاهش داشته باشيم و البته نقش اطلاع‌رساني در اين موضوع اهميت زيادي دارد.
وي درباره نحوه رفتار برخورد پليس با مردم و بدنه جامعه اظهار كرد: اين رفتار بايد مقتدرانه و قانونمندانه باشد و در ‌عين ‌حال وقتي قانون را اجرا مي‌كنيم بايد توأم با رفتار انساني و مهرباني همراه باشد؛ چراكه پليس راهور يكي از مجموعه‌هايي است كه بيشترين ارتباط را با مردم دارد.

پليس اصراري به جريمه رانندگان ندارد

فرمانده ناجا با بيان اينكه پليس تأكيدي بر جريمه رانندگان ندارد ادامه داد: ما تأكيدي در صدور جرایم رانندگي نداريم و تنها در آنجايي جريمه را اعمال خواهيم كرد كه راننده تخلفي كرده باشد. بهترين حالت براي ما فرهنگسازي است، اما كسي كه تخلف كند پليس ناچار به جريمه كردن او است. امروز اگر از خانواده‌ بسياري از جانباختگان حوادث رانندگي و همچنين آسيب ديدگان اين حوادث بپرسيم قطعاً مي‌‌‌گويند كه ‌اي‌كاش پليس در هنگام تخلف جريمه كرده بود تا اين حوادث رخ نمي‌داد.
سردار اشتري در ادامه‌ سخنان خود به نقش فناوري در كاهش سوانح و تلفات حوادث رانندگي اشاره كرد و گفت‌: بايد از فناوري‌هاي جديد در اين راستا استفاده كنيم. ما هر چه كه بتوانيم مراقبت‌هاي الكترونيكي را جايگزين نيروي‌انساني كنيم قطعاً كارمان مؤثرتر خواهد شد، در طي چند سال گذشته استفاده كرديم، اما تعداد اين تجهيزات كم است و همه دستگاه‌ها بايد پاي كار بيايند و به پليس براي تأمين اين تجهيزات كمك كنند.

در برخورد با موتورسواران صحنه را بايد مديريت كنيم

فرمانده ناجا با تأكيد بر اينكه بايد در برخورد با موتورسواران با حساسيت و دقت بيشتر صحنه را مديريت كنيم، افزود: ما بارها تأكيد كرده‌ايم در جايي كه برخورد با متخلفان منجر به درگيري مي‌شود بايد با مديريت صحنه اجازه ندهيم اتفاق ناخوشايندي بيفتد، مثلاً اگر جواني سماجت مي‌كند و وسيله نقليه خود را تحويل مأموران نمي‌دهد، بايد به شكل ديگري صحنه را مديريت كرد.
فرمانده ناجا در ادامه با رونمايي از سامانه موبايلي آنلاين ثبت تخلفات راهنمايي و رانندگي از فعاليت قرارگاه نوروزي از 25‌اسفند ماه تا 15‌فروردين‌ سال آينده خبر داد.

سرعت و سبقت غيرمجاز خط قرمز پليس است

رئيس پليس راهور ناجا با بيان اينكه خط قرمز پليس در ايام نوروز، سرعت و سبقت غيرمجاز و انحراف به چپ يا حركاتي است كه باعث آزار و اذيت ديگران شده باشد، از توقيف گواهينامه رانندگان متخلف خبر داد كه 30 نمره منفي يا بيشتر كسب‌كرده باشند.
سردار تقي مهري هم در اين همايش با تأكيد بر اينكه در آستانه نوروز‌۹۷ پليس با تمام توان به صحنه آمده است، گفت: اميدواريم با برنامه‌ريزي‌ها انجام شده نظم را برقرار كنيم و با تدابير فرماندهي ناجا ۵هزار نيروي كمكي و هزارو200 دستگاه خودرو به كمك پليس آمده و اميدواريم بتوانيم آرامش بهاري را براي مردم فراهم كنيم.
به گفته سردار مهري: هم اكنون بيش از 21‌ميليون خودرو در كشور در حال تردد هستند و در 11 ماه امسال نيز يك‌‌ميليون و 400‌هزار خودرو جديد شماره‌گذاري شد. همچنين در سراسر كشور 5/11ميليون موتورسيكلت در حال تردد هستند. امسال نيز بيش از 80 هزار موتور انژكتور شماره‌گذاري شد و تا امروز حدود 40‌ميليون گواهينامه صادر شده و امسال هم بيش از 2‌ميليون گواهينامه جديد صادر شد. به گفته رئيس پليس راهور ناجا بر اساس قانون، خودرويي كه بيش از يك‌ميليون جريمه داشته باشد در ايام تعطيلات و غير‌تعطيلات توقيف و به پاركينگ اعزام مي‌شود.
وي با بيان اينكه خط قرمز پليس در ايام نوروز، سرعت و سبقت غيرمجاز و انحراف به چپ يا حركاتي كه باعث آزار و اذيت ديگران شده باشد، است ادامه داد: بيش از ۶۰‌درصد تصادفات در ۳۰‌كيلومتري شهرها رخ مي‌دهد كه رانندگان در اين خصوص مقررات رانندگي را حتماً رعايت كنند.
فرمانده راهور ناجا در خصوص ناوگان حمل ونقل عمومي گفت: بازرسان ويژه‌اي بر عملكرد آنها نظارت مي‌كند و مسافران نيز مي‌توانند تخلفات رانندگان را از طريق پيامك اطلاع دهند.
سردار مهري در پايان از رشد خفيفي در تلفات ترافيكي در سه‌ماه آبان، آذر و دي ماه خبر داد و گفت: در اين سه ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 40‌نفر تلفات بيشتري داشته‌ايم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار