کد خبر: 898164
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
رئيس قوه قضائيه:
رئيس قوه قضائيه با قدرداني از شجاعت و ايستادگي احدي از قضات كه اخيراً مورد حمله برخي اشرار قرار گرفته و...
رئيس قوه قضائيه با قدرداني از شجاعت و ايستادگي احدي از قضات كه اخيراً مورد حمله برخي اشرار قرار گرفته و به شدت مجروح شده است، خطاب به كساني كه در داخل و خارج از كشور عليه دستگاه قضايي و كاركنان آن جريان‌سازي مي‌كنند، گفت: قوه قضائيه و كاركنان آن به هيچ عنوان از هجمه‌هاي زياده‌طلبان نخواهند هراسيد و مسير قانوني خود را با قاطعيت ادامه خواهند داد. 
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي، با تبريك ميلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) تصريح كرد: روز بزرگداشت مقام زن و مادر را به همه بانوان ايران كه پا به پاي مردان در همه عرصه‌ها تلاش مي‌كنند، كانون خانواده را گرم نگه مي‌دارند و پشتوانه فكري و روحي براي خانواده هستند، تبريك مي‌گوييم. 
آيت‌الله آملي لاريجاني در ادامه وجود برخي تفاوت‌ها در حيات دنيوي ميان زن و مرد نظير حق حضانت و ارث را تابع برخي الزامات و اختلافات حقوقي دانست و گفت: اين موارد، اساس حيات ما را نساخته است، بلكه ريشه حقيقي وجود ما در همان معيارهاي مورد تأكيد قرآن است. وقتي نگاه قرآن به زن و مرد اينگونه است چرا بايد وقت خود را براي تأكيد بر تفاوت‌هاي جنسيتي تلف كنيم؟
آيت‌الله آملي لاريجاني افزود: امروز جهان اسلام و خصوصاً جمهوري اسلامي متهم به نقض حقوق زنان است. اين اتهامات نيز از سوي فرهنگ منحط غربي و كساني كه در اين فرهنگ رشد كرده‌اند متوجه جهان اسلام مي‌شود كه بر مبناي ارزش‌هاي ابداعي خود به وزن كشي حقوقي رفتارها مي‌پردازد. بي ترديد وقتي يك تمدن از 500 سال قبل انسان را جايگزين خدا مي‌كند و او را محور قرار مي‌دهد، حقيقت انساني در نگاه اين تمدن تنزل مي‌يابد و بر اين مبنا اختلاف معيارهاي ما با آن تمدن آشكار مي‌شود. رئيس قوه قضائيه توضيح داد: وقتي در يك تمدن، زن و جسم او تبديل به ابزاري براي شهوتراني، سود اقتصادي، كاسبي شركت‌هاي بزرگ و مادياتي از اين سنخ مي‌شود، مطمئناً جوامعي كه معيارهايشان با اين شاخص‌ها متفاوت است متهم به نقض حقوق زنان خواهند شد. 
 
هشدار درباره ترويج فرهنگ منحط غربي 

آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه در زمينه عفاف و حجاب جرياني بر خلاف انصاف و عقلانيت به راه افتاده است، گفت: امروز زنان جامعه ما پا به پاي مردان و در برخي موارد مصمم تر و شجاع تر از بسياري از مردان گام برمي دارند. رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه امروز در كشور ما هزاران تن از شيرزناني حضور دارند كه در استحكام رأي، بصيرت و حضور در خط مقدم هر جبهه‌اي پيشگام‌تر از بسياري از مردان هستند، مادران، همسران و دختران شهداي مدافع حريم ولايت را از جمله آنان دانست و تأكيد كرد: انسان بايد در مقابل عظمت روحي اين بانوان سر تعظيم فرود آورد. 

آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به نگاه مقابل اين ديدگاه كه از سوي غرب ترويج مي‌شود، اظهار كرد: زن نمونه از نگاه آنها زني است كه زيبايي ظاهري داشته باشد و اين به معناي فراموش كردن همه جنبه‌هاي معنوي است. اينكه جشني برپا شود و زني را به عنوان سلطان زيبايي معرفي كنند، نشان مي‌دهد كه نگاهشان به چه ميزان با معيارهاي قرآني فاصله دارد. رئيس قوه قضائيه به همه مردم و مسئولان هشدار داد: عده‌اي با پشتوانه سلطه رسانه‌اي غرب در جهان تلاش مي‌كنند كه فرهنگ منحط غربي به‌ويژه در مورد زنان را به جوامع اسلامي از جمله كشور ما تزريق كنند. همه دلسوزان نظام و فعالان فرهنگي بايد به هوش باشند و دست‌ها و زبان‌هايي را كه در جهت ترويج فرهنگ مذكور حركت مي‌كنند، مورد امر به معروف و نهي از منكر قرار دهند. آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه هيچ منعي در كشور ما براي حضور زنان در عرصه‌هاي گوناگون اجتماعي، اقتصادي، سياسي، فرهنگي و ... وجود ندارد، بر ضرورت حاكميت نگاه عميق قرآني و انساني به زن تأكيد كرد و گفت: شايسته است كه از ايام ميلاد عظيم حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر براي واكاوي نگاه الهي و اخلاقي به زن و بازگشت به ارزش‌هاي انساني بهره‌مند شويم. 
‌   ‌  
عده‌اي در داخل آب به آسياب دشمن مي‌ريزند

رئيس قوه قضائيه در ادامه سخنان خود با اشاره به كار دشوار كاركنان دستگاه قضايي خاطرنشان كرد: كشف حقيقت و اجراي قانون و عدالت كار بسيار دشواري است و كاركنان دستگاه قضايي اعم از كارمندان و قضات در عرصه تحقيق، رسيدگي، صدور رأي و اجراي آن در حقيقت جهاد مي‌كنند و در اين مسير با مشكلات و مخاطرات زيادي هم مواجه هستند. 
آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به حادثه‌اي كه در روزهاي اخير براي يكي از قضات زن شاغل در دستگاه قضايي رخ داده است، گفت: طي روزهاي گذشته يكي از همكاران قضايي زن در يكي از دواير اجراي احكام از سوي شروري مورد حمله با سلاح سرد واقع شدند و اين همكار محترم به شدت مجروح شده است. ما از پايمردي و شجاعت اين قاضي بزرگوار كه با قدرت و عزت در مقابل تهديد اشرار ايستادگي كرده و بر اجراي قانون تأكيد داشتند، تشكر مي‌كنيم.  رئيس قوه قضائيه خاطرنشان كرد: متأسفانه مي‌بينيم كه وقتي يك قاضي در گوشه‌اي مرتكب تخلفي مي‌شود، همه ظرفيت رسانه‌اي ضد انقلاب خارج نشين و برخي دنباله‌هاي آنها در داخل براي هجمه به دستگاه قضايي بسيج مي‌شود اما در جايي كه يك بانوي شجاع در مقام اجراي حكم هدف حمله‌اي ناجوانمردانه قرار مي‌گيرد همگي سكوت مي‌كنند. بي ترديد فعاليت كاركنان قضايي در چنين ظرف و بستري كه انواع هجمه‌ها از بيرون مرزها وارد مي‌شود و عده‌اي در داخل هم آب به آسياب دشمنان مي‌ريزند، بسيار دشوار است اما همواره قضات ما پاي اجراي حق و عدالت ايستاده‌اند و دستگاه قضايي هرگز از عده‌اي زياده‌طلب نمي‌هراسد. 
‌   ‌  
مردم كالاي ايراني بخرند

آيت‌الله آملي لاريجاني در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به روزهاي پاياني سال و افزايش ميزان خريد كالا توسط خانواده‌ها، اين موضوع را سنتي حسنه از جهت تغيير احوال و همچنين رونق بازار كسب و كار توصيف كرد و گفت: بسيار شايسته است كه مسئولان و مردم تلاش كنند در جريان اين خريدها كالاي ايراني را در اولويت قرار دهند. 
رئيس قوه قضائيه چنين كاري را كه موجب زندگي آبرومند هزاران خانواده و جلوگيري از بيكاري كارگران بسياري مي‌شود، از جمله صدقات جاريات دانست و يادآور شد: مسئولان نيز اين موضوع را ترويج كنند و در واقع بايد تلاش كنيم كه نهضتي براي حمايت از توليد داخل آغاز شود. البته اين موضوع تا حدودي در حال انجام است اما بايد با شتاب بيشتر و در ابعاد بزرگ‌تري پيگيري شود. براي مثال «گاندي» در هند با تحريم كالاي انگليسي آنها را به زانو درآورد. ما نمي‌گوييم كه كالاي بيگانه را تحريم كنيم اما نفع كل كشور و اقتدار نظام ايجاب مي‌كند كه توليد داخلي را در اولويت قرار دهيم. چرا بايد كالايي بخريم كه كشورهاي سلطه‌گر همچون امريكا و انگليس از ماليات آنها، به كشورهاي مسلمان حمله كنند يا آنها را تحت فشار قرار دهند و از طريق فروش سلاح به برخي كشورهاي منطقه، آنها را در انجام جنايات جنگي عليه مردم مظلوم يمن ياري رسانند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار