کد خبر: 897803
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
آث‌ميلان – اينترميلان به صرف کري‌خواني
هيجان در فوتبال اروپا امشب با برگزاري سه ديدار به اوج خود مي‌رسد. تقابل قدرت‌هاي سه ليگ معتبر قاره سبز در حالي انجام مي‌شود که ...
شيوا نوروزي

هيجان در فوتبال اروپا امشب با برگزاري سه ديدار به اوج خود مي‌رسد. تقابل قدرت‌هاي سه ليگ معتبر قاره سبز در حالي انجام مي‌شود که هر شش تيم براي کسب پيروزي و شاد کردن دل هوادارانشان به ميدان مي‌روند. بارسلونا در نيوکمپ مقابل اتلتيکومادريد صف‌آرايي مي‌کند، من‌سيتي در خانه پذيراي چلسي است و دربي دلامدونينا (آث‌ميلان – اينترميلان) نيز حساسيت‌هاي زيادي دارد. 
   
جنبه انتقام

اصولاً تيم‌هاي ليگ جزيره در مواجهه با رقبا به چيزي جز انتقام فکر نمي‌کنند. در مصاف من‌سيتي با چلسي نيز همين قاعده حاکم است. صدرنشين ليگ برتر انگليس همچنان با قدرت به کارش ادامه مي‌دهد و براي بيشتر کردن فاصله امتيازي‌اش با ديگر مدعيان روي سه امتياز اين بازي حساب ويژه‌اي باز کرده است. تيم پپ گوارديولا يک بار در بازي رفت چلسي را با يك گل از پيش‌رو برداشته و براي آبي‌هاي لندن‌نشين جبران اين شکست بزرگ‌ترين انتقام محسوب مي‌شود. سيتي ميزبان با 75 امتياز رقيبي ندارد و چلسي رده پنجمي براي غلبه بر اين تيم کار دشواري را در پيش خواهد داشت. علاوه بر اين تيم آنتونيو کونته هفته گذشته به منچستريونايتد باخت و قبل از آن هم مقابل بارسا يک تساوي نااميدکننده به دست آورد. عملکرد ضعيف چلسي، سرمربي تيم را در بد وضعيتي قرار داده  است. گفته مي‌شود بازي امشب آخرين فرصت کونته از سوي سران چلسي تعيين شده و اين در شرايطي است كه کونته علت ناکامي تيمش را کمبود بودجه عنوان کرده است: «به کم قانع نمي‌شوم، ولي متأسفانه پول لازم براي موفقيت در اختيارم نيست. يک مربي بازنده نيستم و هميشه براي جام گرفتن آماده هستم. باشگاه بايد با جاه‌طلبي من همخواني داشته باشد. وقتي شما مربي خوب و پول زيادي براي خرج کردن در اختيار داريد، به تبع آن فصل خوبي خواهيد داشت. متأسفانه در باشگاه ما اينطور نيست و ما پول کافي براي موفقيت نداريم. در حال‌ حاضر منچسترسيتي با سرمربي خوبي که در اختيار دارد در صدر جدول رده‌بندي قرار دارد و با اين شرايط رسيدن به آنها کار آساني نيست. اين يک خطر بزرگ براي ما و بقيه تيم‌هاست.»
   
زنگ خطر

در لاليگا بالانشينان جدول نبردي سخت را برگزار مي‌کنند. بارسا آماده است تا در مصاف با اتلتيکو و با گرفتن سه امتياز بيش از پيش از ساير مدعيان پيشي بگيرد. با اين حال تيم والورده در هفت بازي اخير خود يکي در ميان بازي‌هايش را برده يا مساوي کرده و اين‌بار نوبت پيروزي آبي و اناري‌هاست. جالب‌تر اينکه سرمربي بارسا تاکنون 12 بار با سيمئونه روبه‌رو شده، اما تاکنون موفق به شکست او نشده است. از سوي ديگر با تساوي مقابق لاس پالماس اختلاف امتيازي بارسا با تيم دوم مادريد به عدد 5 رسيده و اين يعني زنگ خطري جدي براي کاتالان‌ها. در سوي مقابل راه‌راه‌پوشان 9 بازي متوالي است که طعم شکست را نچشيده‌اند. بدون شک سيمئونه ترکيبي را راهي ميدان مي‌کند که با حفظ انسجام دفاعي، راهي براي باز کردن دروازه بارسا پيدا کند. سنگربانان دو تيم در نتيجه بازي تأثير زيادي دارند. آندره ترشتگن گلر بارسا در 26 بازي اخير خود 13 گل دريافت کرده و اوبلاک دروازه‌بان تيم مادريدي هم با همين تعداد بازي فقط 11 بار دروازه‌اش را باز شده ديده است. سرمربي بارسلونا نتيجه اين بازي را تعيين‌کننده خواند: «اين يک بازي مهم براي هر دو تيم است، ولي هنوز تا پايان فصل بازي‌هاي زيادي باقي مانده است. البته که اين سه امتياز تعيين‌کننده است، اما نگاه من به اين بازي مثل يک فينال براي لاليگا نيست. بازي مهمي پيش‌رو داريم و نتيجه هرچه که باشد، تعيين‌کننده قهرمان نيست.»
   
دلامدونينا

دربي ميلان هميشه حساس است، حتي زماني که هيچ يک از دو تيم مدعي قهرماني کالچو نباشند. تقابل آث‌ميلان و اينترميلان طبق معمول با کري‌هاي عجيب و غريب هواداران همراه است. ميلان ميزبان دربي امشب محسوب مي‌شود. اين تيم با هدايت گتوزو هم نتوانسته خواسته‌هاي هواداران را برآورده کند و فعلاً در رده هفتم جدول ايستاده است. با اين حال روسونري‌ها هشت بازي است که شکست نخورده‌اند، در حالي که آبي و سياه‌ها در هشت ديدار اخير خود فقط دو بار پيروز ميدان بوده‌اند. تيم اسپالتي براي اينكه جايگاه چهارمي خود در جدول رده‌بندي سري آ را حفظ کند، مجبور است دست پر از زمين مسابقه بيرون بيايد، در غير اين صورت اينتر رده چهارم را هم از دست مي‌دهد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار