کد خبر: 896538
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
خطباي جمعه كشور خواستار شدند
سرلشكر باقري: اجازه نمي‌دهيم چنين نمايش‌هايي تكرار شود
امامان جمعه كشور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته با اشاره به حوادث اخير خيابان پاسداران تهران، از قوه قضائيه خواستند كه بدون هيچ ملاحظه‌اي با مسببان اين حادثه برخورد كنند. 
خطيبان جمعه سراسر كشور افزودند: افرادي كه در اين حادثه در راستاي خواسته دشمن اقداماتي را انجام دادند، دل مؤمنين را شكستند و خانواده‌هايي را داغدار كردند و به اموال عمومي آسيب زدند بايد مجازات شوند. آنها تأكيد كردند: حركت اوباش‌گونه عده‌اي در خيابان پاسداران تهران، منجر به شهادت نيروهاي فداكار بسيج و نيروي انتظامي شد كه قوه قضائيه بايد بدون هيچ ملاحظه‌اي، قاطعانه برخورد كند و آنان را به سزاي اعمال ننگين خود برساند. امامان جمعه با تأكيد بر ضرورت پاسداشت مقام شهداي نيروي انتظامي و بسيج اظهار كردند: ما بايد از نيروي انتظامي تشكر كنيم كه با برنامه‌ريزي و حفظ آرامش، اين غائله را جمع كرد. امام جمعه موقت تهران نيز با محكوم كردن اغتشاش‌ها و آشوب‌هاي خيابان پاسداران در روزهاي اخير، خواستار برخورد قاطعانه دستگاه قضايي با جنايتكاراني شد كه مرتكب قتل و تعرض به خانه ها، مغازه‌ها و ماشين‌هاي مردم شدند. 
در همين زمينه عباس جعفري دولت آبادي ، دادستان عمومي و انقلاب تهران از صدور كيفرخواست در مورد عامل شهادت سه نفر از مأموران ناجا به اتهام قتل عمد خبر داد. به گفته وي با توجه به درخواست قصاص اولياي دم، نامبرده به زودي در دادگاه كيفري استان تهران محاكمه خواهد شد.  به گزارش ايرنا، آيت‌الله محمدعلي موحدي كرماني در خطبه دوم نماز جمعه تهران اظهار داشت: از اقدامات سنجيده و عاقلانه نيروي انتظامي تشكر مي‌كنيم كه خوب عمل كردند و مدبرانه به اين اغتشاش خاتمه دادند. وي تأكيد كرد: از دستگاه قضايي مي‌خواهيم كه با اين جنايتكاران كه مرتكب قتل و تعرض به خانه‌ها، مغازه‌ها و ماشين‌هاي مردم شدند، به شدت و قاطعيت رفتار كند. 
   
امنيت مسئله‌اي نيست كه بشود از آن گذشت

موحدي كرماني گفت: مسئله امنيت مسئله‌اي نيست كه به سادگي بتوان از آن گذشت ان‌شاء‌الله مردم شريف ما شاهد مجازات قاطعانه اين حريم‌شكنان خواهند بود. وي همچنين با اشاره به ديدار اخير رهبر معظم انقلاب با مردم آذربايجان شرقي در سالروز قيام تاريخي 29 بهمن 1356 مردم تبريز گفت: مقام معظم رهبري در ديدار مردم انقلابي آذربايجان شرقي مطالب بسيار مهمي بيان فرمودند. مردم خوشبختانه از صدا و سيما شنيده و استفاده كرده‌اند. ان شاء الله همه به‌ويژه مسئولان موفق به اجرا باشند. موحدي كرماني در ادامه با بيان اينكه حادثه مصيبت بار و دردآور هواپيماي مسافربري تهران - ياسوج كه به جان باختن تعدادي از هم‌ميهنان عزيزمان انجاميد قلوب همه را از اندوه و غم لبريز كرد، اظهار داشت: تأثرعميق و همدردي صميمانه خودمان را با خانواده‌هاي داغداران ابراز مي‌داريم و صبر جميل و اجر جزيل براي آنان و رحمت و غفران الهي را براي جانباختگان از خداوند مسئلت مي‌كنيم.  خطيب نماز جمعه تهران همچنين با اشاره به حادثه زلزله كرمانشاه گفت: در ارتباط با زلزله‌زدگان كرمانشاه ضمن تشكراز نيروهاي امدادي، هلال احمر، آتش نشاني، سپاه، ارتش و دولت، اما آنچه شنيده ام اين است كه بازعزيزان نياز به توجه بيشتر دارند، مخصوصاً كه به واسطه بارش شديد مشكلاتي براي آنها به وجود آمده است. همچنين لازم است بودجه بيشتري در اختيارشان قرار گيرد تا بتوانند مسكني براي خود تهيه كنند. موحدي كرماني همچنين گفت: اول اسفند سال 64 سالروز شهادت محلاتي نماينده امام در سپاه پاسداران بود. اين ياد را تكريم و تجليل مي‌كنيم و از خداي متعال مي‌خواهيم كه روح او را با شهداي كربلا محشور كند. وي در پايان خطاب به امريكا به عنوان جنايتكار بزرگ جهان و ايادي استكبار گفت: امريكا، صهيونيسم و عربستان سعودي در فكر ايجاد اجماع منطقه‌اي و بين المللي عليه ايران هستند. غافل از اينكه ايران اسلامي حامل نور خداست و خاموش شدني نيست. موحدي كرماني گفت: انقلاب ايران يكي از مصاديق كلمه طيبه است و فرسنگ‌ها ريشه در اعماق زمين دارد و شاخه هايش به آسمان‌ها رفته و مرتب ميوه مي‌دهد. امريكا، خودت و ايادي ات عصباني شويد و از اين عصبانيت بميريد. 
  
اجازه نمي‌دهيم چنين نمايش‌هايي تكرار شود

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح نيز در پيامي تأكيد كرد: مدافعان مقتدر حريم امنيت ملي اجازه تكرار نمايش‌هايي مانند آنچه در خيابان پاسداران رخ داد را نداده و با هر تهديدي عليه امنيت شهروندان با قاطعيت برخورد خواهند كرد. 
در پيام تسليت سردار سرلشكر محمد باقري، در پي شهادت بسيجيان و سه تن از نيروهاي انتظامي آمده است: شهادت مظلومانه پنج تن از نيروهاي ارزشمند و دلاور انتظامي و بسيج در جنايت وحشيانه جرثومه‌هاي فساد و تفاله‌هاي داعشي درويش نما را به محضر مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا، ملت شريف ايران، آحاد نيروهاي مقتدر ناجا و بسيج به ويژه خانواده‌هاي معزز و شهيدپرور آنان تبريك و تسليت عرض مي‌نمايم. بي شك اين اقدام وحشيانه در ايام فاطميه و لحظاتي كه ملت ايران در ماتم و حيرت سانحه جانگداز سقوط هواپيماي مسافربري در ارتفاعات دنا و جان باختن جمعي از هموطنان عزيز به سر مي‌برد بيش از هر موضوعي بر تلاش شيطاني جبهه دشمن براي انتقام ازتحقير ناشي از پيروزي‌هاي جبهه مقاومت و حضور حماسي و تماشايي ايرانيان بصير و انقلابي و زمان شناس در راهپيمايي 22 بهمن ماه و نيز فعال شدن پروژه اجماع سازي بين دشمنان خارجي و داخلي انقلاب با به كارگيري آشوبگران اجاره‌اي و پياده نظام‌هاي داخلي دلالت و تأكيد دارد. باقري افزوده است: تأمين امنيت پايدار و آرامش فراگير ملي امروز كشورمان كه دشمنان خبيث و غدّاره بند ملت ايران را به شدّت عصباني كرده و در صحنه جنايت آفريني اخير جان و مال و نواميس مردم را نيز مورد تهديد قرار داد، در شرايط پرآشوب منطقه، نعمت عظيم و مزيت راهبردي منحصر به فرد جمهوري اسلامي بوده و به آساني به دست نيامده است كه جماعتي پليد و مزدور بخواهند با هدف قرار دادن آن موجب هراس و نگراني شهروندان عزيز در پايتخت‌ يا نقاط ديگر ميهن اسلامي شوند. با قدرداني از همت، درايت و دقّت عمل نيروي انتظامي و بسيج در مديريت اين غائله كه با تقديم پنج شهيد گرانقدر، توطئه آشوبگران و بدخواهان نظام و ملت ايران را ناكام گذاردند، اعلام مي‌كنيم: به فضل الهي، نيروهاي مسلح و مدافعان مقتدر حريم امنيت ملي - به ويژه نيروي انتظامي شجاع و بسيج فداكار و باصلابت - اجازه تكرار نمايش‌هايي مانند آنچه در خيابان پاسداران تهران پديد آمد را به آشوبگران و قانون‌شكنان نداده و با هر پديده‌اي كه بخواهد حريم امنيت شهروندان عزيز ايران زمين را مورد تهديد و خطر قرار دهد با قاطعيت برخورد خواهند كرد. با اداي احترام به روح بلند شهيدان عزيز نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران و سازمان بسيج مستضعفين، از درگاه خداوند متعال براي آنان رحمت واسعه و مجاورت با حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و براي خانواده‌هاي داغدارشان، آرامش و سكينه قلبي مسئلت مي‌نمايم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار