کد خبر: 892939
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان :
چایخانه‌ اگر فقط عرضه کننده قلیان باشد، بهداشت حق ورود ندارد اما در صورت عرضه چایی بهداشت حق ورود و پلمب کردن مانند گذشته را دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان اظهار داشت: متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس که باید حامی حقوق مردم باشند با خارج کردن چایخانه‌ها از شمول اماکن عمومی، پای مردم را به چایخانه‌ها و کشیدن قلیان که مرحله اول اعتیاد است، باز کردند.

حسین صفاری بیان داشت: در مرحله اول چایخانه ها را از مشمول اماکن عمومی خارج کردند و به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد اما هنوز مشخص نیست که مشمول چه گروهی قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه بازسان بهداشت از این به بعد نمی توانند در چایخانه هایی که صرفا قلیان عرضه می کنند نظارت داشته باشند، تصریح کرد: در صورتی که در چایخانه ها چایی عرضه شود بر اساس قانون تهیه و توزیع مواد غذایی، می توانیم ورود کرده و با شناسایی تخلف، درب آن را پلمب کنیم.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه اشتغالزایی را بهانه بازگشایی چایخانه‌ها کردند، ادامه داد: نباید برای جبران بیکاری بدنبال اشتغالزایی کاذب باشیم.

صفاری اضافه کرد: در صورتی که در چایخانه‌ها تنها قلیان عرضه شود تنها با شکایت مردمی، ما می توانیم دخل و تصرف داشته باشیم در غیر این صورت دست مرکز بهداشت کوتاه است.

وی با بیان اینکه امروز قبح قلیان ریخته است، گفت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که قلیان مرحله اول اعتیاد شناخته شده است و ۵۰ درصد معتادان از همین مرحله آغاز کرده اند..

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با تاکید بر اینکه امروز قانون گذاران خود قانون را دور زدند و با وجود اینکه چایخانه ها بر اساس قانون مشمول اماکن عمومی بودند و به خاطر تهدید علیه بهداشت عمومی، جمع آوری شدند، اضافه کرد: در حال حاضر مجلس به راحتی روی قانونی که خود تصویب کرده است، خط بطلان کشید.

صفاری افزود: امروز قلیان نه تنها به دلیل آلودگی میکروبی بلکه با آلودگی شیمیایی که دارد و نیز تنباکوهایی که از رنگ مصنوعی درست شده است، حاوی فلزات سنگین بوده و سبب سرطان ریه می‌شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار