کد خبر: 892825
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
مدیر کل دامپزشکی اردبیل:
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: امسال 5 میلیون و 329 هزار و 360 قطعه جوجه یکروزه از اردبیل به کشورهای همسایه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، صادق صالحی در جمع خبرنگاران استان اردبیل با اشاره به صادرات جوجه یک روزه اظهار کرد: عمده‌ترین وارد کننده جوجه یک روزه از استان را کشورهای ارمنستان، ترکمنستان و آذربایجان است بطوریکه استان اردبیل یکی از استانهای مهم در تولید و عرضه جوجه یکروزه برای بازارهای داخلی و نیز یکی از عمده‌ترین قطبهای صادرات جوجه یکروزه در کشور است .

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل اضافه کرد: در حال حاضر به کشورهای همسایه جوجه یکروزه صادر می کنیم و آمادگی داریم به سایر کشورها نیز در این زمینه ارائه خدمات کنیم و همین روند را در سال‌جاری بعنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و نیز در سالهای آینده ادامه خواهیم داد .

صالحی از صادرات 2 هزار و 128 تن پا و پنجه مرغ طی 76 فقره گواهی حمل بهداشتی بین المللی دامپزشکی به مقصد شکورهای ویتنام و هنگ‌کنگ خبر داد و گفت : به دلیل مرغوبیت بالا و رعایت استانداردها ، شاخص‌ها و الزامات بهداشتی دامپزشکی ، پای مرغ تولیدی استان در این کشورها مشتریان زیادی دارد .

وی با بیان اینکه دامپزشکی استان به سیستم یکپارچه قرنطینه مرزی کشور متصل است و همه مجوزهای بهداشتی و قرنطینه ای حمل و جابجایی دام و فرآورده های خام دامی پس از انجام آزمایشات و نمونه برداریهای لازم صادر می شود، دو مؤلفه نظارتهای دقیق دامپزشکی و ارتقاء شاخص های بهداشتی را از عوامل مهم رشد صادرات در منطقه دانست و افزود : از ابتدای سال‌جاری روند روبه رشدی را در این حوزه داشته‌ایم .

صالحی نظارت بهداشتی و کیفی بر صادرات انواع محصولات و فرآورده‌های خام دامی به خارج از کشور و صدور مجوزهای صادراتی یکی از مهمترین وظایف دامپزشکی دانست و یادآور شد : صادرات محصولات دامی با افزایش بهره وری تولید افزایش می یابد بطوریکه  این افزایش، بهداشت محور، سلامت گرا و صادرات محور باشد می تواند یکی از ظرفیت های مثبت در راستای ارتقاء شاخص‌های تولید ملی محسوب شود.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل کشور همسایه عراق را یکی از کشورهای وارد کننده گوشت مرغ منجمد از استان بر شمرد و افزود: در ۱۰ ماه سال‌جاری 144 هزار و 528 کیلوگرم مرغ منجمد طی 6 فقره گواهی حمل بهداشتی بین المللی دامپزشکی به این کشور صادرات داشته ایم و با توجه به شرایط خوب تولید در زمینه گوشت سفید مصمم هستیم با رعایت الزامات و مقررات بهداشتی بخشی از مازاد گوشت مرغ تولیدی استان را به این کشور صادر کنیم .

وی اضافه کرد: در همین مدت طی 30 فقره گواهی حمل بهداشتی 692 تن آلایش غیر خوراکی تحت نظارت بهداشتی و کیفی کارشناسان این اداره کل به مقصد کشورهای ترکیه و ارمنستان صادر شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر