کد خبر: 887267
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان:
سن کشوری وضعیت رو به بحرانی دارد وباید توجه داشت که در حال حاضر ۲۲ درصد از جمعیت استان اصفهان معادل یک میلیون و ۱۰۳ هزار و ۵۴۵ نفر را افراد زیر ۱۵ سال تشکیل می‌دهد که مناسب نیست.

به گزارش- ناهید ایزدی خبرنگار جوان آنلاین اصفهان مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان در همایش روز ملی ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به اینکه ثبت احوال در سال ۱۲۹۷ با نام «فاطمه» و در استان اصفهان در سال ۱۳۰۴ با نام «محمد» آغاز بکار کرد، اظهار داشت: صدور اسناد سنتی تا سال ۶۸ در استان ادامه داشت و در نهایت برنامه توسعه اول در راستای اصلاح ساختار سیستم این نهاد در دستور کار قرار گرفت.

حسین غفرانی کجانی با بیان اینکه در گام نخست ۱۱۰ میلیون اسناد هویتی در بانک اطلاعاتی ثبت احوال در سال ۶۸ جمع آوری شد، ابراز داشت: هنوز از این ظرفیت استفاده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه صدور کارت ملی هوشمند از سال ۸۰ در دستور کار قرار گرفت، افزود: این اتفاق برای شناسایی هویت ایرانیان انقلاب خوبی را ایجاد کرد.

غفرانی کجانی با اشاره به اینکه استان اصفهان نسبت به میانگین سن کشوری وضعیت رو به بحرانی دارد، افزود: باید توجه داشت که در حال حاضر ۲۲ درصد از جمعیت استان اصفهان معادل یک میلیون و ۱۰۳ هزار و ۵۴۵ نفر را افراد زیر ۱۵ سال تشکیل می‌دهد که مناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان در حوزه ورودی های جمعیت دچار بحران هستیم، تصریح کرد: ۴۸ درصد جمعیت معادل دو میلیون و ۴۴۸ هزار و ۱۹۲ نفر در سن ۳۰ تا ۶۰ سال هستند که این جمعیت روز به روز به جمعیت ۳۶۱ هزار نفری سالمندان اضافه می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۲۴ درصد از جمعیت استان اصفهان را نیز افراد ۱۵ تا ۲۹ سال تشکیل می‌دهند، افزود: این جمعیت یک میلیون و ۲۸۳ هزار و ۵۴ نفر از مردم استان را شامل می شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان همچنین به وضعیت نامناسب ساختمان های ثبت احوال استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۸ ساختمان ثبت احوال استان اصفهان فرسوده و خطرناک است که از آن جمله می توان به ساختمان ثبت احوال شهرستان اصفهان اشاره کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار