کد خبر: 887108
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
شهردار تبریز:
شهردار تبریز از برگزاری جشن جهانی نوروز با حضور مسئولان کشورهای مختلف در تبریز خبر داد و گفت: شعار «بایرامی تبریزیده» به همین منظور انتخاب شده و تلاش خواهد شد با نوروزی پرشور و نشاط، از تمام ظرفیت‌های تاریخی، از جمله بازار زیبای شهر استفاده کنیم.
مهندس شهین‌باهر در برنامه تلویزیونی «تبریزیم» خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوعی با همکاری دستگاه‌های مرتبط، در تقویم 2018 پیش‌بینی شده که مهم‌ترین آن‌ها در نوروز سال آینده، اجرا خواهد شد.

وی بازار تاریخی تبریز را مهم‌ترین مزیت 2018 توصیف کرد و گفت: احیای کالبد بازار تاریخی، محور دیگر برنامه‌های شهرداری در مورد بازار  است؛ پروژه‌های کف‌سازی و جداره‌سازی، سامان‌دهی حیاط‌های زیبای قدیمی، ایجاد مبلمان تاریخی، تقویت زیرساخت‌های رفاهی بازار، از جمله مواردی است که فضای تاریخی بازار را مهیای حضور گردشگران خواهد کرد.

شهردار تبریز ادامه داد:  بخشی از برنامه‌های بازار مربوط به اقدامات آموزشی است؛ این آموزش‌ها با همکاری دانشگاه علمی و کاربری پیش می‌رود و شامل رفتارها و محاورات اولیه گردشگری و آموزش زبان انگلیسی است.  پس از پایان هر دوره نیز به شرکت‌کنندگان، گواهینامه رسمی اعطا می‌شود.

شهین‌باهر با بیان این‌که 2018 ، آغازی است برای توسعه گردشگری شهر تبریز، اظهار داشت: اقدامات ویترینی، جایی در برنامه‌های تبریز 2018 نخواهد داشت؛ سعی کرده ایم با تدارک برخی آئین‌ها و جشن‌ها، از فرصت شب یلدا به عنوان مقدمه تبریز 2018 استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تلاش شده کالبد شهر مهیای این رویداد بین‌المللی شود. در روزهای آتی نیز شاهد برنامه‌های متعدد نشاط‌‌ بخش، کنسرت‌ها و آتش‌بازی‌ها، را در تفرجگاه ائل‌گلی و فرهنگسرای الغدیر خواهیم داشت.

شهردار تبریز با بیان این‌که چند  پروژه‌ه مهم زیرساختی مهیای تبریز 2018 است، افزود: لاین اول پروژ میدان آذربایجان که شامل مسیر «آذربایجان به پاسداران» است، گشایش یافته و در دسترس عموم قرار گرفته‌است.

شهین‌باهر با بیان این‌که  مجموعه عوامل اجرایی به ویژه پاکبانان و کارگران عزیز، شبانه‌روز در حال تلاش هستند، گفت: دست‌اندرکاران اصلی تبریز 2018 همین عزیزان هستند و به نوبه خود، از تک تک همکارانم قدردانی می‌کنم.

وی بازنشستگان را سرمایه گرانقدر تجربه در شهرداری تبریز خواند و اظهار داشت: مصمم به بهره‌گیری از تجارب ارزشمند این دوستان هستیم. این مزیت در نیروی انسانی، می‌تواند مسیر آزمون و خطا را در برنامه‌های اجرایی اصلاح کند.

شهردار تبریز در پایان با اشاره به این‌که امنیت و نشاط اجتماعی امروز را مرهون شهدای دفاع مقدس و شهیدان مدافع حرم هستیم، یادآورد شد: بیشتر شهدای مدافع حرم، جوانان تازه‌دامادی بودند که جان خود را نثار امنیت کشور کردند و لازم است در چنین مناسبت‌هایی بانشاطی، قدردان این عزیزان باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر