کد خبر: 886137
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
افتتاح 2 مدرسه "ایران من"در استان سمنان
دو مدرسه «ایران من» در مراسمی با حضور پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، علی اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان، ابوالفضل دریانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان، در روستای احمدآباد بیارجمند شاهرود و میامی به بهره برداری رسید.
 پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی در مراسم افتتاح  مدرسه «ایران من 79» ضمن تشکر از حامیان پویش ایران من در ساخت این مدرسه اظهار کرد: هدف فعالان اقتصادی‌ای که از ابتدا پویش ایران من را در مدرسه‌سازی یاری کرده‌اند، سرمایه‌گذاری در توسعه کشور بوده است. امروز فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی دیگر می‌دانند که با ارزش‌ترین و پرثمرترین فعالیت اقتصادی، سرمایه‌گذاری در بخش تولید، بازرگانی، صنعت و خدمات نیست، بلکه سرمایه‌گذاری در نسل آینده کشور است .

وی با بیان اینکه قفل توسعه در کشور ما شکسته نخواهد شد، مگر اینکه فقر فرهنگی و آموزشی از کشور به ویژه مناطق محروم رخت بربندد اضافه کرد: سرمایه‌گذاری روی فرزندان این کشور با این هدف انجام می‌شود که بتوانند کاری را که نسل امروزِ فعالان اقتصادی در حوزه توسعه اقتصادی انجام داده‌اند ادامه داده و روند توسعه را تقویت کنند .

مؤسس پویش ایران من به ضعف‌های سیستم آموزشی در ایران اشاره کرد و گفت: کشور ما از نوعی شکاف عدالتی در حوزه آموزش رنج می‌برد. با وجود تلاش‌های دولت در این زمینه، موانعی همچون وسعت کشور و عمق زیاد شکاف عدالتی، فاصله ما را با نقطه مطلوب طولانی کرده و بنابراین همراهی بخش خصوصی در حوزه عدالت آموزشی ضروری است .

سلطانی به فعالیت‌های کارآفرینان اتاق بازرگانی در حوزه عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: پویش ایران من با هدف رفع موانع آموزشی، 100 مدرسه را در 18 استان در دست اجرا دارد که نام همه آنها «ایران من» خواهد بود. وی ادامه داد: فرزندان ما در همه جای این کشور پرتنوع و پرتکثر، اعم از فارس، ترک، کرد، بلوچ، ترکمن و سایر اقوام و مذاهب، در یک ویژگی مشترک هستند و آن «ایرانی بودن» است، پس ما نام همه مدارس را «ایران من» گذاشته‌ایم تا بتوانیم بیشتر روی اشتراکاتمان با یکدیگر سرمایه‌گذاری کنیم .

همچنین مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان اظهار کرد: مدرسه‌ای که امروز در بیارجمند به بهره‌برداری رسیده از نظر کلیه امکانات با مدارسی که در مرکز استان سمنان ساخته شده‌اند یکسان است و از این جهت می‌توانیم بگوییم که عدالت آموزشی به معنای واقعی اتفاق افتاده است .

ابوالفضل دربانی ضمن تأکید بر همخوانی معماری مدرسه ایران من 79 با اقلیم منطقه گفت: ما در این مدرسه برای اولین بار تجربه استفاده از کاهگل صنعتی را داشتیم که باعث شده معماری مدرسه با معماری کلیه ساختمان‌های روستا هماهنگی داشته باشد.

وی ضمن قدردانی از حامیان پویش ایران من و خیریه مهر گیتی، به اعتبارات 540 میلیون تومانی این مدرسه اشاره کرد و افزود: امیدواریم این مدرسه با مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیارجمند، نگهداری شده و بهترین استفاده از آن صورت گیرد.

پویش «ایران من»که از سال 1393 با همت جمع بزرگی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی آغاز به کار کرده در 18 استان محروم و کمتر توسعه یافته کشور کار احداث 100 مدرسه ابتدایی را در دستور کار دارد؛ که بیش از 30 مدرسه آنها افتتاح شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر