کد خبر: 876662
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که توافق هسته‌ای با ایران همچنان ادامه داشته باشد.

جوان آنلاين: «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که همچنان انتظار می‌رود که توافق هسته‌ای با ایران تداوم داشته باشد.

وی در حاشیه نشست امروز مقامات اروپایی گفت: «امروز پیش از دیگر موارد به همراه وزرا به توافق هسته‌ای با ایران می‌پردازیم و من انتظار دارم که این توافق با حمایت قوی همراه باشد. من موارد جایگزینی در این مورد را بررسی نمی‌کنم.»

موگرینی همچنین به تماس تلفنی با «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرد و گفت که وی دسترسی به سایت‌های ضروری در ایران و پایبندی این کشور به توافق هسته‌ای را تائید کرده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «این توافقی است که کارایی دارد و ما برای امنیت خود به آن نیاز داریم.از این رو از وزرا انتظار داریم که به شدت از اجرای توافق به وسیله همه طرف‌ها حمایت کنند.»

وی در پاسخ به خبرنگاری درباره مواضع اتحادیه اروپا یک بار دیگر مواضع روز جمعه خود را تکرار کرد و گفت: «من جمعه  این موضوع را روشن کردم که ما انتظار نداریم که توافق هسته‌ای با ایران پایان یابد. بلکه انتظار داریم که توافق همچنان به وسیله همه طرف‌ها اجرایی شود و این موضع قدرتمند اتحادیه اروپاست.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا جمعه شب با اعلام اینکه قصد ندارد پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تائید کند، پرونده برجام را به کنگره فرستاد و گفت تلاش می‌کند تا برخی مفاد برجام از جمله تاریخ انقضای محدودیت‌های هسته‌ای را اصلاح کند.

سخنان ترامپ واکنش‌های فراوانی در میان اروپایی‌ها به دنبال داشت و موگرینی بلافاصله حمایت اتحادیه اروپا از توافق هسته‌ای را اعلام کرد.

موگرینی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد که تحولات کره‌ شمالی و بررسی موارد تحریمی علیه این کشور و ارتباط ترکیه با اتحادیه اروپا از دیگر مواردی است که در جلسه امروز وزرای اروپایی در لوکزامبورگ به آن پرداخته خواهد شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار