کد خبر: 876164
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مجيدي مجيدي اولين فيلم سينمايي‌اش را در خارج از كشور ساخته است. «آنسوي ابرها» را مجيدي در هند فيلمبرداري كرده است...
محمد‌صادق عابدینی

مجيدي مجيدي اولين فيلم سينمايي‌اش را در خارج از كشور ساخته است. «آنسوي ابرها» را مجيدي در هند فيلمبرداري كرده است و گفته مي‌شود ايده ساخت اين فيلم در هندوستان، سفري بوده كه مجيدي براي پيدا كردن لوكيشن فيلم «محمد رسول الله(ص) به اين كشور داشته است. فيلم «آنسوي ابرها» به تازگي تكميل شده‌است و مجيدي در مصاحبه‌اي درباره اين فيلم مي‌گويد: «آنسوي ابرها دنباله اعتقادات سينمايي من است كه ريشه در ارزش‌هاي انساني، عشق، دوستي و روابط خانوادگي دارد. اين فيلم همچون «بچه‌هاي آسمان» داستان يك برادر و خواهر است، با اين تفاوت كه آنها بزرگ شده‌اند و با كشمكش‌هاي بزرگ‌تري در شهر شلوغ بمبئي رو به رو هستند.»
در دوره‌اي نام اين فيلم حتي به عنوان نماينده احتمالي ايران در اسكار مطرح شده بود كه خيلي زود اين مسئله رد شد. با توجه به اينكه عنوان شده بود قرار است فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» در سه اپيزود ساخته شود و پيش از اينكه مجيد مجيدي درگير ساخت فيلم «آنسوي ابر‌ها» شود، تهيه‌كنندگان فيلم «محمدرسول الله(ص)» از ساخته شدن قسمت دوم اين فيلم خبر داده بودند كه ميسر نشد. اكنون بايد منتظر بود و ديد كه مجيدي مي‌خواهد بعد از «آنسوي ابرها» دوباره سراغ پروژه قبلي برود يا خير!

گلايه يك گرافيست از بد‌حسابي مديران فيلم فجر
طراح پوستر «علي حاتمي» كه قرار بود در جشنواره فيلم فجر استفاده شود از بد‌حسابي مديران جشنواره فيلم فجر انتقاد كرد. آيدين آغداشلو در صفحه اجتماعي‌اش نوشت: پارسال تصميم گرفتند پوستر جشنواره فجر را به على حاتمى اختصاص بدهند. سفارشش را براى من آوردند. فرصتشان هم كم بود و دير كرده بودند. من هم به ياد و به خاطر على حاتمى عزيزم شب و روزم را گذاشتم براى اين كار. كار كه تمام شد، تحويل گرفتند و بردند. اين نقاش ادامه داد: چهار، پنج روزى خبرى از سفارش‌دهنده‌ها نشد تا وقتى كه تلفن كردند كه كار را نپسنديده‌اند و چون كه نپسنديده بودند، پولش را هم ندادند!
بد‌حسابي مالي و نپسنديدن طرحي كه آغداشلو براي جشنواره طراحي كرده بود، در حالي انجام شد كه براي دوره سي و پنجم جشنواره فيلم فجر، يك عكس از علي حاتمي با استفاده از نرم‌افزار‌هاي اديت عكس دستكاري‌شده و شبيه نقاشي شده بود، به عنوان پوستر جشنواره معرفي شد كه اجراي گرافيكي ضعيف آن اعتراض‌هاي متعددي را به همراه داشت. 
جشنواره فيلم فجر دو سالي مي‌شود كه از چهره پرتره هنرمندان ايراني براي پوستر جشنواره استفاده مي‌كند. در سال 94 نيز پوستري با طرح چهره مرحوم خسرو شكيبايي انتخاب شده بود كه طرح آن به دليل انتقاد‌ها از طراحي و گرافيكش، چند بار تصحيح شد. 

قاليچه پروين گم شد!
قالچيه جهيزيه پروين اعتصامي كه به موزه فرش تبريز اهدا شده بود، گم شده است! پروين اعتصامي مشهور‌ترين شاعره تاريخ ادبيات فارسي است كه در طول دوره كوتاه زندگي‌اش توانست تأثير مهمي بر شعر فارسي داشته باشد. پروين اعتصامي كه در جواني از دنيا رفته بود، در زندگي زناشويي دچار مشكل بود و شايد همين مشكل باعش شد تا قاليچه جهيزيه‌اش آنطور كه در خانه همه نو‌عروس‌ها استفاده مي‌شود، به كارش نيايد و دست آخر از موزه فرش تبريز سر درآورد،اما چند وقتي است كه خبري از اين قاليچه ارزشمند نيست و جايش در موزه خالي است؛ موضوعي كه «فارس» آن را پيگيري كرده‌است. علي‌اصغر شعر‌دوست، رئيس خانه موزه شهريار مي‌گويد: «دو هفته پيش كه به دعوت شوراي شهر به عمارت مركزي شهرداري تبريز رفتم و به موزه فرش سري زدم، قاليچه را نديدم! بلافاصله سؤال كردم كه قاليچه 12 متري جهيزيه پروين اعتصامي چه شده‌است؟ برخي ابراز بي‌اطلاعي كردند و برخي گفتند كه نياز به تعميرات و رسيدگي داشت؛ چراكه كيفيتش نازل شده بود، از اين رو به انبار منتقل شده است.»
كاخ موزه شهرداري تبريز كه موزه فرش تبريز نيز در آن واقع شده اطلاع‌رساني درباره انتقال قاليچه پروين اعتصامي نكرده و همين موضوع باعث نگراني فرهنگ‌دوستان تبريزي شده است. آنها خواستار توضيح مديران موزه درباره وضعيت اين قاليچه نفيس هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار