کد خبر: 872383
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
پرداخت 1/5 ميليون تومان براي ثبت‌نام در سايت...
بهناز قاسمي
 
ديروز هم داستان اختلال در ثبت‌نام فروش اينترنتي خودرو تكرار شد و متقاضيان واقعي خريد خودرو استپ‌وي نتوانستند ثبت‌نام كنند، ظاهراً اين اختلال ساختگي كه از سوي زير مجموعه‌هاي سايپا و پارس خودرو اتفاق افتاده بود با پيشنهاد دريافت وجه از مشتريان رفع مي‌شد.
 
اختلاف قيمت بازار آزاد و قيمت كارخانه‌اي خودرو استپ وي موجب شده كه ثبت‌نام اينترنتي اين خودرو همواره با مشكلاتي مانند اختلال در سايت مواجه شود. قيمت اين خودرو در بازاربين ۵۸ تا ۶۲ميليون تومان است و با قيمت كارخانه حدود ۹ ميليون تومان تفاوت دارد. از اين رو در ثبت‌نام‌هاي اينترنتي اين خودرو هميشه مشكلاتي براي متقاضيان به‌وجود مي‌آيد. بنابر اعلام شركت سايپا ساعت 11 صبح ديروز پيش فروش ساندرو مدل استپ وي آغاز شد اما متقاضيان اين بار هم همانند فروش‌هاي اينترنتي قبلي با اختلال سايت روبه رو بوده و امكان ثبت‌نام نداشتند. متقاضيان وقتي به سايت فروش سايپا مراجعه كردند بعد از معطلي بسيار با صفحات متعددي مواجه مي‌شدند كه در آنها اعلام مي‌شد، شما در ليست انتظار هستيد و بايد صبر كنيد. بعد از مدتي هم سايت بسته و صفحه اول فروش اينترنتي باز مي‌شد.
 
جالب آنكه وقتي مشتري براي چندين بار به صفحه اصلي رفته تا ثبت‌نام خود را تكرار كند با اخطار سايت كه ترافيك بالاست روبه رو مي‌شد.  در دوره‌هاي قبل كه نمايندگي‌ها اجازه ثبت‌نام داشتند در همان ساعات نخست ظرفيت پر شده و سايت از دسترس خارج مي‌شد اما روز گذشته به جاي نمايندگي‌ها، كاركنان سايپا و پارس خودرو با مختل كردن سايت، در ازاي دريافت وجه از متقاضيان، اسامي را وارد سيستم مي‌كردند.  به گفته يكي از متقاضيان خريد خودرو، يكي از كارمندان سايپا پيشنهاد اخذ 1/5 ميليون تومان به ازاي ثبت‌نام در سايت را داده بود. . . اين درحالي است كه وي از ساعت ۱۱ صبح، نفر ۱۱ هزارمين درصف انتظار بوده و در ساعت ۳ بعد از ظهر، نفر ۵ هزارم در صف انتظار براي ورود به سايت و ثبت‌نام بوده است.
 
پورحسني، مدير يكي از نمايندگي‌هاي فروش محصولات سايپا ضمن انتقاد از عدم تخصيص سهميه فروش ساندرو استپ‌وي به نمايندگي‌هاي سايپا، گفت: نمايندگي‌ها در طول سال، ماشين‌هاي كم‌فروش شركت را عرضه مي‌كنند ولي وقتي نوبت فروش محصولي مانند ساندرو استپ‌وي مي‌رسد، سهميه‌اي براي ما در نظر گرفته نمي‌شود.
 
وي با بيان اينكه آشفتگي در فروش اينترنتي ساندرو استپ‌وي باعث تلف شدن وقت مردم مي‌شود، گفت: وقتي در مورد عدم تخصيص سهميه به نمايندگي‌ها اعتراضاتي را به مديران شركت اعلام مي‌كنيم، آنها مي‌گويند كه به دليل حساسيت سازمان‌هاي نظارتي از جمله وزارت صنعت و سازمان بازرسي مجبورند فروش محصولاتي را كه حاشيه بازار دارند، از طريق اينترنتي انجام دهند، ولي اين مسئله براي ما نمايندگي‌ها چندان جالب نيست.  تا زماني كه بازار انحصاري در اختيار خودروسازان است، رانت و حاشيه اين بازار تمامي ندارد و همچنان متقاضيان خودرو متضرر خواهند شد. به ويژه در ثبت‌نام‌هاي اينترنتي خودروسازان كه وعده تحويل سه تا پنج ماهه است يا پاي دلالان و نمايندگي‌هاي فروش خودرو يا كاركنان فعلي و سابق خودروسازان كه هميشه رانت بالايي دارند، در ميان است و متقاضيان واقعي نيز همچنان سر كار مي‌مانند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهریار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
0
0
سلام من از ساعت اولیه یعنی 11 صبح تا 4 صبح روز بعد با 4 تا کامپیونر تلاش کردم و اطلاعات رو تونستم وارد کنم ولی پرداخت وجه میسر نشد و سیستم ثبت نام من رو لغو کرد !
بدون شک دستهای کثیفی پشت این ماجرا هستش و به نظر من مدیرعامل سایپا باید جوابگو باشه ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار