کد خبر: 872242
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
عرضه ترجمه چيني«خمره» اثر مرادي كرماني در چين
مـدير انتشارات معيـن از چـاپ چهـارم كتاب «هوشنگ دوم» در ايـران و عـرضه تـرجمه چيني «خمره» از هـوشنگ مـرادي‌كـرمـاني در چيـن خبر داد.
حامد جوادي
 
مـدير انتشارات معيـن از چـاپ چهـارم كتاب «هوشنگ دوم» در ايـران و عـرضه تـرجمه چيني «خمره» از هـوشنگ مـرادي‌كـرمـاني در چيـن خبر داد.
ليما صالح رامسري در گفت‌وگو با مهر گفت: كتاب «خمره» از هوشنگ مرادي كرماني يكي از آثاري است كه چند سالي است مشغول چاپ و تجديد چاپ آن هستيم و به تازگي چاپ سيزدهم آن را راهي بازار نشر كرده‌ايم. طي روزهاي گذشته كه نمايشگاه كتاب پكن برگزار مي‌شد، ترجمه چيني اين كتاب هم به همراه چاپ سيزدهمش، منتشر و عرضه شد. چند ناشر ايراني از جمله من از انتشارات معين، به پكن دعوت شديم، طي مراسمي كه در نمايشگاه تدارك ديده شد از ترجمه چيني «خمره» با حضور آقاي مرادي كرماني رونمايي شد. به گفته اين مدير نشر، از «خمره» تا به حال بيش از ۱۰۰ هزار نسخه در ايران چاپ شده است. اين كتاب تا به حال به ۱۲ زبان دنيا ترجمه و چاپ شده و علاوه بر چند اقتباس سينمايي و نمايشنامه‌اي از آن، بين آثار مرادي‌كرماني، بيشترين جايزه را از آن خود كرده است. «خمره» و «مرباي شيرين» به چيني ترجمه شده‌اند. ترجمه چيني «مرباي شيرين» هم در نمايشگاه پكن رونمايي شد. هوشنگ مرادي‌كرماني در مراسم رونمايي قصه‌اي خواند و مترجم چيني كتاب هم آن را ترجمه كرد. مترجم چيني اين كتاب‌ها، داراي مدرك دكتراي ادبيات فارسي از دانشگاه تهران است. وي همچنين خاطرنشان كرد: علاوه بر چاپ سيزدهم «خمره» در ايران، كتاب «تنور» هم از مرادي‌كرماني به چاپ هجدهم رسيده است.
 
همچنين «بچه‌هاي قاليباف خانه»، «نخل»، «ته خيار» و «مرباي شيرين» به ترتيب به چاپ‌هاي چهاردهم، چهاردهم، يازدهم و بيست‌و‌دوم رسيده‌اند. «هوشنگ دوم» كتابي از مرادي‌كرماني است كه در حال حاضر آن را براي چاپ چهارم آماده مي‌كنيم. اين كتاب در اصل ادامه كتاب «شما كه غريبه نيستيد» از اين نويسنده است. «شما كه غريبه نيستيد» تا زمان آمدن اين نويسنده به تهران است و پس از آنكه به تهران مي‌رسد، كتاب تمام مي‌شود. اما «هوشنگ دوم» ادامه كتاب «شما كه غريبه نيستيد» است و وقايعي را روايت مي‌كند كه مربوط به پس از آمدن مرادي‌كرماني به تهران هستند. در «هوشنگ دوم» كريم فيضي با هوشنگ مرادي كرماني مصاحبه كرده و او آمدنش به تهران، رفتنش به دانشكده هنرهاي دراماتيك، رفتنش به مدرسه عالي ترجمه و سپس راديو را روايت مي‌كند. در مقطع بعدي، داستان‌هاي مرادي كرماني در راديو خوانده مي‌شده است. سه چاپ قبلي اين كتاب را انتشارات اطلاعات چاپ كرده بود و از آن جايي كه انتشارات معين همه كتاب‌هاي آقاي مرادي كرماني را چاپ كرده، از آقاي دعايي مدير مؤسسه اطلاعات خواستيم چاپ بعدي «هوشنگ دوم» هم توسط ما انجام شود. چاپ چهارم «هوشنگ دوم» به زودي عرضه مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار