کد خبر: 870681
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
طلا عقب‌نشيني كرد
در بازار روز سه‌شنبه نرخ‌هاي طلا و سكه بعد از حدود ۱۰ روز روند افزايشي، معكوس و كاهشي شد، به طوري كه سكه تمام با كاهش ۱۷ هزار توماني همراه شده و اين در حالي است كه قيمت‌ها در بازار جهاني همچنان افزايشي است.
به گزارش ايسنا، ‌نرخ سكه در روزهاي گذشته با افزايش قابل توجه قيمت همراه شده بود و ديروز در صرافي‌هاي خيابان فردوسي - چهارراه استانبول به نرخ يك ميليون و ۲۸۵ هزار تومان هم رسيد كه ركورد جديدي براي سكه تمام طي پنج سال اخير بود.
از طرف ديگر بازار طلا هم همين وضعيت را داشت و هر گرم طلاي ۱۸ عيار از مرز ۱۲۶ هزار تومان عبور كرد. كارشناسان بازار طلا و سكه اين افزايش قيمت را ناشي از افزايش قيمت جهاني طلا مي‌دانند كه به دنبال طوفان هاروي در امريكا و همچنين آزمايش‌هاي موشكي كره شمالي رخ داده است.
از طرف ديگر برخي از كارشناسان، افزايش قيمت‌ها در بازار داخلي را مرتبط و همزمان با كاهش نرخ سود بانكي و خروج سپرده‌ها از بانك‌ها و حركت آنها به سمت بازار طلا و سكه ارزيابي مي‌كنند.
اما در بازار امروز روند قيمت‌ها سمت و سوي كاهشي را نشان مي‌دهد. هر گرم طلاي ۱۸ عيار نزديك به هزار تومان كاهش يافته و ۱۲۵ هزار و ۵۴۵ تومان عرضه مي‌شود.
هر مثقال طلا با 4 هزار‌و ۱۰۰ تومان كاهش ۵۴۳ هزار و ۹۰۰ تومان قيمت دارد و هر اونس طلا براي معاملات در بازار جهاني افزايش پيدا كرده و هزارو ۳۳۵ دلار و ۹۰ سنت داد وستد مي‌شود.
سكه تمام طرح جديد نيز از كاهش قيمت‌ها بي‌نصيب نمانده و با ارزاني ۱۷ هزار توماني يك ميليون و ۲۵۸ هزار تومان فروخته مي‌شود. نيم سكه و ربع سكه نيز به ترتيب ۶۶۸ هزار و ۲۰۰ و ۳۸۷ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار آزاد فروخته مي‌شوند.
در بازار ارز، دلار امريكا با كاهش ۱۱ توماني 3 هزارو ۸۷۹ تومان قيمت دارد. يورو با ۴۸ تومان افزايش 4 هزار‌و ۷۸۹ تومان عرضه مي‌شود.
همچنين پوند انگلستان با افزايش هفت توماني 5 هزارو ۳۱ تومان و لير تركيه با شش تومان افزايش هزارو ۱۷۱ تومان فروخته مي‌شود. همچنين دلار مبادله‌اي 3 هزار و ۳۲۶ تومان از سوي بانك مركزي قيمت‌گذاري شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار