کد خبر: 866501
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
پرداخت وام خرید گوشت
معاون وزیر کشاورزی: قیمت مرغ منطقی است / ولی موجودی جیب مردم غیرمنطقی است!
اینکه گرانی گوشت در هفته‌های اخیر مردم را تحت فشار گذاشته، علت‌های متعددی دارد. اما قبل از اینکه به علت‌ها برسیم، باید بگوییم اگر وزارت جهاد کشاورزی، که تاحدودی مسئول گوشت است، وزیری مثل آقای نعمت‌زاده داشت، این مشکل به سرعت رفع می‌شد. همانطوری که ایشان معضل پراید و پژو را در یک چشم بر هم زدن حل کردند، اینجا هم بلافاصله با پرداخت وام خرید گاو و گوسفند، مشکل را فیصله می‌دادند می‌رفت پی کارش!
 
گوسفند نادان، گاو نفهم
به نظر من مسئولان ذیربط زیاد تقصیری ندارند. قیمت دام زنده تا زمانی که به صورت گوشت به فروشگاه برسد 4 برابر می‌شود. خب مقصر کیست؟ به جز خود گوسفندها؟! یک گوسفند با همه خریتش باید بفهمد که از آغل تا قصابی نباید این همه گران شود. باید یک کم جلوی خودش را بگیرد، بی‌جنبه‌بازی درنیاورد. حالا اگر گاو این کار را بکند یک چیزی. بالاخره از گاو انتظار نمی‌رود این چیزها حالیش شود. ولی گوسفند نباید مثل گاو سرش را بیاندازد پایین و دم به دقیقه گران شود!
 
مسئولیت گوسفندی
شاید این گران شدن، نوعی حرکت اعتراضی از سوی گوسفندهاست که به دنبال احقاق حقوق پایمال شده خود هستند.   بنابراین دارند فعالیت مدنی می‌کنند و هدفشان این است که یک گوسفند (یا حداقل چهارپا) مسئولیت را به دست بگیرد. ولی خب این قضیه فعلاً ممکن نیست، یعنی جامعه هنوز ظرفیتش را ندارد. به نظرم گوسفندها باید کار فرهنگی کنند و جنبش مدنی و پویش راه بیاندازند تا مردم آگاه شوند و حقوق گوسفند را به رسمیت بشناسند.
 
مرغ منطقی‌تر است
قیمت مرغ هم دست کمی از گوشت قرمز ندارد. اما معاون وزیر جهاد کشاورزی گفته قیمت مرغ منطقی است. من هم موافقم که قیمت منطقی است، اما خود مرغ‌ها زیربار نمی‌روند و منطق سرشان نمی‌شود. مشکل در تعارض منطق مرغی با منطق جیب مردم است که برای حل این معضل هم به نظرم خود آقای معاون باید دست به کار شوند و جلسات هم‌اندیشی، همایش، مناظره و کرسی آزاداندیشی برگزار کنند تا مرغ‌ها منطق خودشان را برای جیب مردم توضیح دهند و به یک درک مشترک در مرغ‌فروشی برسند. کار دیگری که از دست مسئولان برنمی‌آید.
 
البته با همه این احوال به مرغ‌ها بیشتر از گوسفندها می‌توان امید داشت، از قیافه مرغ‌ها پیداست که از گوسفندها منطقی‌تر هستند!
 
کوبیده‌ای که دلال‌ها سیخ می‌کنند
بعضی‌ها گفته‌اند علت آشفتگی بازار گوشت و مرغ، عدم نظارت بر خرده‌فروشی‌ها توسط وزارت جهاد کشاورزی است. ولی انصافاً اینطور نیست، ما خودمان دیدیم که یک خرده نظارت می‌کنند! ولی مشکل اصلی این است که دلال‌های این بازار، خیلی به گوشت وابسته شده‌اند و انگار دکتر برایشان فقط کباب تجویز کرده است! به خاطر همین گوشت را رها نمی‌کنند که به دست مردم برسد. گرانی گوشت زیر دندانشان مزه کرده و هر چند وقت یک بار کباب مخصوص گرانی و انحصار را سیخ می‌کنند و مردم بیچاره را کوبیده!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر