بهمن حسین زاده اظهار داشت: از دیشب در حال بررسی موضوع هستیم و متوجه شدیم مشکل به وجود آمده ناشی از وقوع نقص فنی در کشوری است که اینترنت را از آنجا دریافت و وارد کردهایم.
وی افزود: برای اینکه اختلال اینترنت با شدت کمتری در مشترکان احساس شود و همگان در حدی بتوانند به اینترنت دسترسی داشته باشند، با مرکز کنترل در تهران هماهنگیهای لازم را انجام دادیم تا اینترنت در همه مسیرها توزیع و شدت اختلالات تعدیل شود.
حسینزاده در عین حال خاطرنشان کرد: از آنجایی که به طور ناگهانی با افت زیاد ورودی اینترنت مواجه شدهایم، اندکی سرعت نت کاهش یافته؛ ولی سعی میکنیم مشکل را هر چه سریعتر حل کنیم تا مردم به راحتی بتوانند از اینترنت بهرهمند شوند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجانشرقی تصریح کرد: مشترکان اپراتورها و شبکههای داخلی مثل سایتهای خبری و اطلاعرسانی مشکل خاصی ندارند و بیشترین تنزل سرعت و اختلال در 2020 مخابرات و شبکههای اجتماعی بینالمللی مثل واتسآپ و اینستاگرام رخ داده است.
این مسؤول تاکید کرد: با تمام توان تلاش میکنیم تا هر چه سریعتر اختلالات این شبکهها نیز برطرف شود.