کد خبر: 864911
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
حجت الاسلام و المسلمين دكتر يدالله حبيبي مشاور محترم دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني ستاد، ضمن اشاره به برنامه خوب پخش شده از شبكه سوم سيما با موضوع امر به معروف و نهي از منكر، تداوم برنامه سازي با محوريت امر به معروف و نهي از منكر را در رسانه ملي ضروري دانست

 به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل ستاد امر به معروف و نهي از منكر، حجت الاسلام و المسلمين دكتر يدالله حبيبي مشاور محترم دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني ستاد، ضمن اشاره به برنامه خوب پخش شده از شبكه سوم سيما با موضوع امر به معروف و نهي از منكر، تداوم برنامه سازي با محوريت امر به معروف و نهي از منكر را در رسانه ملي ضروري دانست. وي ضمن تشريح محورهاي اين برنامه تعامل محور كه به عنوان برنامه تركيبي و مخاطب محور در قالب برنامه اي با نام "دين دات آي آر" در گروه اجتماعي شبكه سه سيما عصر روز جمعه ششم مرداد از شبكه سوم سيما پخش شد گفت: پاسخگويي به شبهات و سوالات مردم خصوصا قشر جوان در خصوص امر به معروف و نهي از منكر و پاسخگويي به اين شبهات توسط تعدادي از كارشناسان مذهبي و نيز جمع بندي اين شبهات توسط كارشناس مستقر در استديوي برنامه از ويژگي هاي مثبت اين برنامه بوده است. دكتر حبيبي به عنوان نمونه به برخي شبهات و دغدغه هايي كه در اين برنامه توسط جوانان مطرح شد اشاره كرد كه از جمله اين دغدغه ها و شبهات ذهني وجود ارتباط تجسس با فريضه امر به معروف و نهي از منكر بوده است كه از سوي كارشناسان پاسخ هاي بسيار خوب و مستند به اين شبهات داده شده است. مشاور دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر بر لزوم تشويق و ترغيب رسانه ملي براي تداوم برنامه سازي و استفاده از ظرفيت رسانه اي براي پاسخگويي به شبهات ذهني مردم در اين حوزه تاكيد كرد.

بنا بر گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل ستاد امر به معروف و نهي از منكر، برنامه ترکیبی «دین‌دات‌آی‌آر» با نگاهی جدید به موضوعات اجتماعی با رویکرد دینی با حضور کارشناسان برجسته رسانه و دین،  از شبکه سوم سیما در حال پخش مي باشد. این برنامه به دنبال طرح موضوعات اجتماعی با رویکرد دینی و پاسخ به شبهات و سئوالاتی است که در بطن جامعه به خصوص در ذهن جوانان پیرامون دین همواره وجود داشته و در رسانه کمتر به آنها پرداخته شده است و با قالبی جدید در برنامه سازی به دین و سئوالات پیرامون آن پرداخته شده و سعی شده در این برنامه از امکان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای ارتباط گیری هر چه بیشتر و بهتر با مخاطبان جوان حاضر در این فضاها استفاده شود.
 پروژه تلویزیونی «دین‌دات‌آی‌آر» با حدود 6 ماه کار مطالعاتی و پژوهشی آغاز شد و ماحصل این برنامه حاصل تلاش یک کار تیمی متشکل از جمعی از دانشجویان، روحانیون، کارشناسان حوزه ارتباطات و رسانه است. همچنین در اجرای آیتم های مختلف برنامه از چند مجری جوان به صورت ترکیبی استفاده شده است.
 اين برنامه، یک برنامه ترکیبی است که نقطه سر خط، قاب خاص، حرفه ای، اشاره، تخته سیاه، رو به دوربین، کلاکت، وب‌گردی، کتاب‌گردی، مداربسته و طرح بحث با کارشناس دین و رسانه از بخش های مختلف آن بوده و موضوعاتی نظیر بی‌تفاوتی اجتماعی، بانکداری، شادی، موسیقی، روابط دختر و پسر، ازدواج، برابری زن و مرد، خشونت و نيز طرح و پاسخ به شبهات پيرامون امر به معروف و نهي از منكر  موضوعات قسمت های ابتدایی برنامه است.
 دکتر احمد خجسته، سید رضا میرکریمی، علی درستکار، محمد مهدی عسگرپور، نجم الدین شریعتی، عبدالمجید رکنی، سید مجید امامی، سیدمحمدرضا خوشرو، حجج اسلام محمود ابوالقاسمی، عرفاتی، حاج ابراهیمی، وحیدپور، استاد الهی و... از جمله کارشناسانی بوده اند که در حوزه های مختلف برنامه با ایشان به گفتگو پرداخته شده است.
گفتنی است برنامه تلویزیونی «دین‌دات‌آی‌آر» به تهیه کنندگی سید مجتبی طباطبایی تازه‌ترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که از شبکه سه سیما در حال پخش است و عصر روز جمعه پيش رو مورخ ١٣ مرداد نيز دومين برنامه با رويكرد امر به معروف و نهي از منكر روي آنتن خواهد رفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار