کد خبر: 863051
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد البرز خبرداد
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد البرز از بهره برداری ۱۸ طرح عمرانی با زکات پرداختی مردم البرز خبرداد و افزود :پروژه عمرانی شامل ساخت و بازسازی ۱۰ مسجد ، حوزه علمیه و خانه عالم و هشت واحد مسکونی برای محرومان با رقمی معادل یک میلیارد تومان و از محل زکات جمع آوری شده در البرز است .

عبدالله طاهری ، با اشاره به اینکه احیاء ، ترویج و توسعه زکات به عنوان یک قانون اقتصاد اسلامی ، نقش مهمی در رفع محرومیت دارد ، گفت : طی سال گذشته ، خیران ، کشاورزان و دامداران ، حدود سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان زکات به کمیته امداد البرز پرداخت کرده اند که بخشی از مبالغ دریافتی طبق نظر خیران ، صرف ساخت و بازسازی پروژه های عمرانی و عام المنفعه شده است .

وی افزود : ۱۸ پروژه عمرانی شامل ساخت و بازسازی ۱۰ مسجد ، حوزه علمیه، خانه عالم و هشت واحد مسکونی برای محرومان با رقمی معادل یک میلیارد تومان از محل زکات جمع آوری شده در البرز به بهره برداری رسید .

طاهری با یادآور این موضوع که مطابق بخشنامه ابلاغی ۶۰ درصد زکات صرف امور محرومان و ۴۰ درصد نیز صرف امور عمرانی عام المنفعه می شود، گفت : زکات جمع آوری شده در البرز با توجه به نوع کشاورزی و دامداری منطقه به طور معمول بابت گندم ، گاو ، گوسفند و بز پرداخت می شود .

طاهری پرداخت زکات را یکی از واجبات دین مبین اسلام عنوان کرد و افزود : یکی از مسائل مهمی که در شرایط کنونی باید به عنوان یک نقطه اتکا در امور فقرزدایی مورد توجه قرار گیرد ، زکات است .

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد البرز با اشاره به اینکه ستاد زکات در استان البرز به ریاست امام جمعه ، دبیری کمیته امداد و عضویت مسئولان استانی فعالیت می کند، تاکید کرد: تبلیغات زکات ، دیدارهای چهره به چهره با کشاورزان و دامداران توسط مبلغان و روحانیون ، تشکیل ستاد زکات و برگزاری نشست های جمعی در مساجد در خصوص اهمیت پرداخت زکات در مناسبت های مختلف از جمله اقداماتی است که برای ترویج و احیای فرهنگ پرداخت زکات در این استان انجام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار