کد خبر: 855378
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
نماینده مردم خمین در مجلس
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح راه آهن اراک - خمین - اصفهان با قول مساعد وزیر راه و شهرسازی امسال کلید می خورد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح راه آهن اراک - خمین - اصفهان با قول مساعد وزیر راه و شهرسازی امسال کلید می خورد.

محمد ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در نشست با اصحاب رسانه افزود: با پی گیری های مستمر با وجودی که طرح راه اهن اراک - خمین ازاولویت های طرح های توسعه ای دولت نیست، اما وزیر راه و شهرسازی قول مساعدت لازم را ابراز کرده است.
وی ادامه داد: سال های گذشته برای اجرایی شدن این طرح با وجود منابع مالی دولتی محدود، دو سرمایه گذار خارجی برای اجرای این طرح معرفی شد که متاسفانه پروژه های دیگر به آنها معرفی شد.
وی بیان کرد: راه آهن اراک - خمین - اصفهان از برنامه های زیر بنایی شهرستان خمین است که تاثیر به سزایی بر توسعه این منطقه خواهد گذاشت.
وی بیان کرد: این خط ریلی، مسیر و شاهراه استان های شمالی، مرکزی، جنوبی و همچنین دو استان صنعتی مرکزی و اصفهان است و در فصل حمل و نقل استان اهمیت زیادی دارد.
نماینده مردم خمین در خانه ملت افزود: دو بانده شدن پروژه خمین - الیگودرز نیز در دستور کار قرار گرفته است که 110 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به آن تخصیص یافته است.
وی بیان کرد: این طرح با انتخاب پیمانکار در حال اجرا است و در صورت کمبود اعتبار با قول مساعد وزیر راه و شهرسازی تامین اعتبار خواهد شد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: کمربندی تقاطع محور خمین - محلات نیز در حال اجرا است و تا 2 ماه آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی ادامه داد: با مصوبه دولت، انتقال یک خط گاز از سمت گلپایگان - خمین - الیگودرز به شهرک صنعتی در دستور کار قرار گرفته که تحقق آن، کمبود گاز تنها شهرک صنعتی این شهرستان رفع می کند.
وی بیان کرد: اتصال سامانه آب خمین به خط انتقال سد کوچری و اختصاص 40 لیتر در ثانیه به بخش صنعت از این طرح، معافیت های مالیاتی 13 ساله و قیمت اندک زمین در شهرک و نواحی صنعتی، بسترهای لازم برای توسعه این شهرستان را فراهم کرده است.
رضایی گفت: امید است با فراهم شدن زیر ساخت های لازم و افزایش سرمایه گذاری در این شهرستان، مشکل بیکاری در این شهرستان کاهش یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر