کد خبر: 853708
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد عصر شعری با عنوان "از خرمشهر تا حلب" به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان و با مشارکت انجمن شعر دامغان برگزار شد.
 این عصر شعر به مناسبت بزرگداشت آزادسازی خرمشهر عصر روز گذشته با عنوان "از خرمشهر تا حلب " و با حضور شماری از شعرا و اهل قلم برگزار شد .
در این مراسم که در مجتمع فرهنگی و هنری شهید شاهچراغی دامغان برگزار شد جمعی از شاعران دامغانی سروده‌ها و آثار خود را در خصوص فتح خرمشهر، مقاومت و ایثار و تکریم مقام شهیدان ارائه دادند
همچنین همزمان با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر عصر شعر با عنوان "ترانه خرداد" با حضور جمعی از شاعران و علاقه مندان به ادب و فرهنگ در شاهرود برگزار شد.
در این عصر شعر در تالار بهمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود برگزار شد، بیش از ١٠ تن از شاعران اشعار و خاطرات خود درباره آزادسازی خرمشهر و مقاومت و ایثار را قرائت کردند .
در این آیین که توسط انجمن شعر و ادب و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور اهالی شعر و فرهیختگان شهرستان شاهرود، برگزار شد سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: افتخارآفرینی فرزندان این مرز و بوم در سال ٦١، نه تنها نقطه عطفی در هشت سال دفاع مقدس است بلکه سوم خرداد تا ابد در دفتر تاریخ ایران اسلامی خواهد درخشید .
شعبان‌علی آشوری اضافه کرد: جوانان مسلمان و انقلابی این مرز و بوم، با تمام توان پای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستادند و با دفاع جانانه از وطن و لبیک به ندای رهبر خود، نگذاشتند ذره‌ای از این خاک در دست دشمنان باقی بماند
بزرگداشت مرحوم استاد علی مغانی از دیگر بخش‌های این برنامه بود، وی با سرودن شعرهایی با گویش شاهرودی، نقش مهمی در زنده نگه داشتن فرهنگ شهرستان شاهرود داشته است .
خرمشهر در سوم خرداد ١٣٦١ پس از ٥٧٨ روز اشغال توسط رژیم بعث عراق، در جریان عملیات بیت‌المقدس آزاد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار