کد خبر: 851796
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱

از نمونه های پوپولیسم میتوان به طرفداری و دلسوزی از مردم و حقوق عامه اشاره کرد . پوپولیسم به شخصی گفته میشود که با سر دادن شعارهای عامه پسند سعی میکند با وعده و وعیدهای کلی مردم را خام کند و دل آنان را بدست بیاورد. پوپولیست ها گاهی به دروغ خود را وابسته به گروه و جناح خاصی معرفی نمیکنند و همیشه سعی میکنند از حمایت توده مردم رای بدست آورده و به قدرت دست یابند. پوپولیست ها با شناخت از روحیات مردم عامه آن چیزی را میگویند و تعریف میکنند  که مردم خوشحال میشوند و به وجد میآیند . 

اما چرا نخبگان و تحصیلکردگان جامعه باید نگران باشند ؟ زیرا بیشترین نشانه های پوپولیسم و دغل بازی در ایام انتخابات از زبان کاندیداها گفته شده  و بروز میکند . کاندیداهای تایید صلاحیت شده شورای شهر که در جلسات مختلف شرکت میکنند و مهمانی و مراسم های آنچنانی  را میروند واقعا چه وعده هایی به مردم میدهند؟ اگر با دقت به سخنان فریبکارانه تعدادی از این کاندیداها گوش دهیم خواهیم فهمید این دغل بازان و پوپولیست ها چشم به صندلی های شورای شهر دوخته اند و با هر ترفندی شده میخواهند وارد شورا شوند .
اما در نقطه مقابل کاندیداهای صاحبنظر ، متخصص ،‌قابل اعتماد و سالم به هیچ وجه توان رقابت با این دغل بازان را ندارند ، میدانید چرا ؟ چون نمیخواهند و توانش را ندارند مانند این دروغگویان هزینه ها کنند که بعدا بایستی از راه های غیر قانونی و غیر شرعی پول هزینه ها را در بیاورند . اینان وعده هایی نمیدهند که طبق قانون جزء وظایفشان نیست . پس این ما مردم و اجتماع هستیم  که باید این دغل بازان را بشناسیم و گول شعارهای فریبنده آنان را نخوریم.

و اما براستی مهمترین  وظایف شورای شهر چیست؟ آیا غیر از نظارت و طراحی برنامه هایی  در راستای اداره کردن بهتر شهر ،  انتخاب شهرداری متخصص و توانمند است . در واقع  بوجود آوردن مشارکت مردمی در اداره امور شهر از مهمترین وظایف شوراست. اگر کاندیدایی سخن از نظارت میزند بایستی بگوید نظارت یعنی چه و برای نظارتی بهتر چه برنامه ای دارد؟  یا اگر دیگر کاندیدا از ترافیک شهر یا آسفالت و سرعتگیرهای سطح شهر میگوید باید از او سوال شود دقیقا چه برنامه ای دارد؟  حتی باید از اینان سوال شود آیا  تاکنون در زندگی روزمره شان برنامه ریزی کرده اند و برای بودجه و درآمد و خرجشان چگونه برنامه ریزی میکنند؟
کاندیداهای شورا شهر بایستی طرح تفصیلی شهر را مطالعه کرده باشد ، و بدانند کمیسیون ماده 100 چیست و چه وظایفی دارد. کاندیداها باید بدانند شورای شهر یک اداره دولتی نیست . کاندیداها باید بدانند شهر مسائل پیچیده ای مانند برج های دوغلو دارد ، آیا این هایی که کاندیدا شده اند و آنانی که برایشان سر و دست میشکنند آیا از  این وظایف اطلاعی دارند؟! امیدواریم با افزایش اطلاعات مردم بواسطه شبکه های اجتماعی ،  رسانه ها و نخبگان شورایی را داشته باشیم که طلبکار مردم نشوند و  رسانه ها را نامحرم و فضول ندانند . در اینصورت مردم میتوانند کاندیداهای مجرب و پاک دست  را انتخاب کنند و از آنان گزارش عملکرد بخواهند که آیا برنامه هایشان را عملی کرده اند یا خیر؟
پس ما رسانه ها ، نخبگان شهر ، دلسوزان جامعه با هر گرایش سیاسی باید هوشیار باشیم چون دغل بازان سخت خرج میکنند و شبانه روز فعالند !!

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر