کد خبر: 850803
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
الزام شركت اوليا در جلسات آموزش حقوق شهروندي با شائبه قوي انتخاباتي در برخي مدارس پايتخت در آستانه انتخابات سبب نارضايتي عده‌اي از اوليای دانش‌آموزان را فراهم كرده است.
برخي مدارس پايتخت در آستانه انتخابات در لواي آموزش حقوق شهروندي با ارسال دعوتنامه به اولياي دانش‌آموزان آنان را ملزم كرده‌اند كه حتماً بايد در اين جلسات شركت كنند.
 
اين اتفاق در حالي رخ داده است كه قانون فعاليت انتخاباتي را در مدارس و محيط‌هاي عمومي منع و شخص وزير آموزش و پرورش نيز بر اين موضوع تأكيد كرده است. در بر خي از مدارس به رغم اين تأكيدات، خبر مي‌رسد كه اولياي دانش‌آموزان به جلسات آموزش شهروندي ملزم شده‌اند.   در اين خصوص يكي از اولياي دانش‌آموزان طي تماسي با روزنامه از روند در پيش گرفته شده از سوي آموزش و پرورش گلايه و عنوان كرد: چندي پيش دعوتنامه‌اي براي شركت در كلاس‌هاي آموزش حقوق شهروندي به فرزندم ارائه شده كه در آن اوليا را ملزم به شركت در اين كلاس‌ها كرده بودند.
وي گفت: طي تماسي با مدير مدارس از وي توضيح خواستم كه اين آموزش‌ها در آستانه انتخابات و الزام شركت اوليا داراي شائبه قوي انتخاباتي است كه وي نيز به صورت تلويحي موضوع را پذيرفت.
 
وي تأكيد كرد با تماس با ساير اوليا متوجه شدم كه اوليا‌ي ساير دانش‌آموزان نيز به نوع عملكرد مدرسه اعتراض دارند. حال جاي اين سؤال باقي مي‌ماند كه چرا در كمتر از دو هفته به انتخابات آموزش و پرورش به تبليغات انتخاباتي آن هم به اينگونه مسائل روي آورده‌ا‌ند؟ آيا مدارس كه فضاي عمومي است و قاعدتاً فضايي به عنوان تحصيل است، بايد به مكاني براي تبليغات تبديل شود؟ چرا نظارتي در اين خصوص صورت نمي‌گيرد‌؟ بماند حيف و ميل‌هايي كه از بيت‌المال در اين زمينه به پاي مطامع حزبي و جناحي ريخته مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار