کد خبر: 850570
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳
هرچند روزهاي اخير نمايشگاه کتاب همانند سال‌هاي گذشته مورد استقبال قرار نگرفت، اما تعدادي از کتاب‌ها از فروش خوبي بهره‌مند بودند.
سي‌امين دوره نمايشگاه کتاب تهران در حالي ششمين روز خود را پشت سر مي‌گذارد که ناشران رضايت چنداني نسبت به استقبال مخاطبان و فروش آثار ندارند. به گفته تعدادي از ناشران، با وجود آنکه سال گذشته اولين سال برگزاري نمايشگاه در شهر آفتاب بود، استقبال دور از انتظار بود، اما امسال بنا به دلايلي از جمله همزماني نمايشگاه با انتخابات رياست جمهوري، استقبال همچون گذشته نيست. با وجود اين، تعدادي از کتاب‌هايي که در نمايشگاه عرضه شدند، با استقبال خوبي از سوي مخاطبان همراه بودند.
 
گزارش ذيل به تعدادي از کتاب‌هاي پرفروش نمايشگاه اشاره دارد:
اولين کتاب مهدي جهاندار در انتشارات شهرستان ادب با بيشترين استقبال همراه بود. اين اثر که با عنوان «عشق سوزان است» منتشر شده، دربردارنده اشعار جهاندار در قالب آييني است. عنوان اين کتاب از سروده‌اي معروف از جهاندار برگرفته شده است. «مرز ما عشق است»،  «غزل زندگي کنيم»،  «بي‌کتابي»،  «ليلي آذر»،  «ناخوانده»،  «از آخر مجلس»،  «روخواني»،  «دخيل هفتم» و  «قاف» از ديگر کتاب‌هاي پرفروش اين انتشارات در ايام نمايشگاه کتاب بوده است.
 
در حوزه ادبيات دفاع مقدس نيز تعدادي از کتاب‌ها بيش از ديگر آثار مورد استقبال قرار گرفته‌اند که از اين جمله مي‌توان به  «سلام بر ابراهيم 2» از گروه ابراهيم هادي اشاره کرد. اين اثر دربردارنده روايت‌هايي از زندگي شهيد هادي است؛ مجموعه‌اي از خاطرات که به مخاطب در شناخت شهيد هادي کمک مي‌کند.  «وقتي مهتاب گم شد» اثر حميد حسام نيز از جمله آثاري است که در حوزه خاطرات دفاع مقدس مورد توجه قرار گرفته است. اين کتاب دربردارنده خاطرات علي خوش‌لفظ از دوران کودکي تا سال‌هاي دفاع مقدس است. راوي درباره علت نگارش اين اثر گفته که قصد دارد رزمندگاني را که از جهت عرفاني مقام بالايي دارند، اما گمنام هستند، معرفي کند.  «گلستان يازدهم»، نوشته بهناز ضرابي‌زاده نيز از ديگر کتاب‌هاي پرمخاطب در اين روزهاي نمايشگاه است.   «دختر شينا»،  «ضد»،  «آن بيست و سه نفر» و  «کتاب» از ديگر کتاب‌هاي پرفروش انتشارات سوره مهر در اين ايام بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار