کد خبر: 844062
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
چند توصيه ساده براي خوشحال بودن
شاد بودن يكي از الزامات زندگي هر انساني بوده و به طور طبيعي افراد نيز دنبال راه‌هايي براي ساختن اوقات خوش براي خود هستند تا...
حسين بهلولي
نويسنده:‌ حسين بهلولي
 
 
 
شاد بودن يكي از الزامات زندگي هر انساني بوده و به طور طبيعي افراد نيز دنبال راه‌هايي براي ساختن اوقات خوش براي خود هستند تا بتوانند از زندگي خود لذت ببرند. شاد بودن مثل برنامه‌ريزي براي اوقات فراغت و استفاده لازم از آن، مي‌تواند به صورت داشتن يك زندگي آرام يا داشتن يك شغل مناسب و انواع ديگر راه‌ها براي فرد تجربه شود.
 
پول الزاماً شادي نمي‌آورد
 
 
 
بسياري از افراد طبيعتاً دوست ندارند سراسر عمر خود را در ناراحتي و غم و اندوه بگذرانند و يكي از نكات مهم براي رسيدن به شادكامي مي‌تواند اين باشد كه فرد ابتدا خود را بشناسد و وقتي كه توانست خود را بشناسد مي‌تواند به دنبال راه‌هايي باشد براي اينكه در زندگي شاد و پر انرژي باشد. وقتي بتوانيم خود را بشناسيم مي‌توان به اين درك رسيد كه هميشه داشتن پول و ثروت نشانه شاد بودن افراد نيست چون با اين تفاسير بايد گفت تمام افراد ثروتمند شادترين افراد هستند و افراد فقير غمگين‌ترين انسان‌ها. در صورتي كه اين يك باور غلط است. مي‌توان به جاي اين باورهاي غلط خود را پذيرفت و همچنين خانواده خود را همان طور كه هست بپذيريم و بي‌شك اين يكي از نكات مهم براي شاد بودن در زندگي است. هر انساني قدرت آن را دارد كه شاد زندگي كند و زندگي‌اش توأم با آرامش باشد و اولين راه براي اين كار خواستن خود فرد است. اينكه بتواند به جاي آنكه نقش نوازنده ساز مخالف در خانواده را داشته باشد به جاي نه گفتن به درخواست تفريح از بله موافقم استفاده كند.
 
 
همين بله ساده مي‌تواند مقدمه شادي در يك خانواده باشد. بسياري از خانواده‌ها ريشه اختلافات عميق‌شان به همين جملات ساده ختم مي‌شود كه مي‌توان گفت با يك مخالفت كوچك مي‌توانيد نهال يك زندگي خشك و بي‌روح را در خانواده بكاريد و اين نهال به مرور زمان تنومند شده و ديگر به راحتي نمي‌شود آن را كنار گذاشت. خوب است از كلمات اميد‌دهنده در خانه استفاده كنيد كه مي‌تواند به برقراري شادي در كانون خانواده و حتي فرد بسيار مفيد منجر شود. اما برخي نكات بسيار مهم كه لازمه خوشحال بودن در زندگي است و مي‌توان در زندگي فردي و خانوادگي خود به كار برد را در اين نوشتار پيشنهاد مي‌كنيم.
 
 
به خانواده خود عشق بورزيد
 
 
عشق‌ورزي به خانواده از جمله مواردي است كه مي‌تواند باعث شادكامي شود. وقتي از خودمان و زندگي بيزار باشيم دنيا براي ما تلخ و غير قابل تحمل است اما وقتي به زندگي و آدم‌هاي زندگي‌مان عشق بورزيم متعاقباً دنبال راه‌هایي براي بهتر شدن زندگي خود خواهيم بود. يكي از ملاك‌هاي يك زندگي خوب، شاد بودن است و محرك عشق‌ورزي به زندگي مي‌تواند ما را به سمت راه‌هايي براي شادي و نشاط سوق دهد.
 
 
با خود صادق باشيم
 
 
وقتي افراد با خودشان صادق نباشند، طبيعتاً با ديگران نيز رو‌راست نيستند و دروغ و دروغ و دروغ سر‌لوحه كار آنها مي‌شود و وقتي شما به خود و ديگران دروغ بگوييد و واقعيت‌ها را مخفي كنيد، به مراتب دچار استرس از فاش نشدن آنها خواهيد بود و زندگي برايتان تلخ و نفرت‌انگيز مي‌شود اما وقتي صادق و راستگو باشيد، با خود و ديگران به آرامش مي‌رسيد و ديگر استرس دروغ گفتن را نداريد و به مراتب لحظات پر استرس و تلخ را به لحظاتي شاد و شيرين تبديل مي‌كنيد.
 
 
زندگي خود را پرورش دهيم
 
 
زندگي‌مان را پرورش دهيم، تلاش براي ساختن يك زندگي خوب و تلاش براي رسيدن به موفقيت مي‌تواند باعث شود سرزنده و شاداب باشيم تا اينكه بخواهيم نااميد و بي‌هدف به زندگي خود ادامه دهيم و با خود بگوييم اين آخرين راه است. با اميد و سرزنده بودن مي‌توان زندگي خود را طوري ساخت كه لحظه‌لحظه از زندگي‌مان سراسر لذت و سرخوشي باشد.
 
 
 
عاشق و صادق باشيد، همين! 
 
 
 
نقاط قوت و ضعف خود را بشناسيم
 
 
خود‌شناسي و شناختن خود اين است كه نقاط قوت و ضعف خود را بدانيم و به جاي مخفي كردن ضعف‌هاي‌مان سعي در رفع كردن آنها داشته باشيم. بر روي نقاط قوت خود كار كنيم تا بتوانيم زندگي بهتري داشته باشيم. انتقاد‌پذير خوبي باشيم وقتي از ما انتقاد مي‌شود پذيرا باشيم و جبهه نگيريم. چون با جبهه گرفتن جز پرورش افكار منفي چيز ديگري نصيب ما نمي‌شود اما پذيرا بودن و سعي در راه از بين بردن آن ايراد و موفقيت‌مان باعث شادي و موفقيت ما مي‌شود.
 
 
حل مسئله را ياد بگيريم
 
 
اگر دچار مشكلي هستيم به دنبال حل كردن آن مشكل بوده و به دنبال راهكارهاي مختلف براي حل مشكل بگرديم. از ديگران كمك بگيريم. از ديگران بپرسيم. بعضي اوقات حل مشكلات كوچك مي‌تواند سلامت فكري را براي شما بياورد به همان صورت كه حل نكردن آن مي‌تواند مسبب بروز مشكلات ديگر باشد. وقتي شما مسائل زندگيتان را با موفقيت حل كنيد، طبيعتاً در زندگي احساس رضايت و شادي و لذت از زندگي را خواهيد برد. شاد بودن به شرط اين نيست كه شما هميشه موفق باشيد و هيچ وقت شكست نخوريد. اين باور غلط بعد از اولين شكست طبيعتاً شما را دچار افسردگي خواهد كرد. پس بايد سعي كنيد از واقعيت مطلق شكست‌ناپذير بودن به دور بوده و كمي واقعيت را بپذيريد. در اين صورت مي‌توانيد شاد و سرحال زندگي كنيد.
 
 
در زمان حال زندگي كنيم و افسوس گذشته را نخوريم زيرا با افسوس و حسرت ديگر گذشته باز‌نمي‌گردد. از گذشته و درس‌هايي كه براي ما گذاشته بهره ببريم تا بتوانيم زمان حال خود را بسازيم. در آينده زندگي نكنيم و رؤيا نسازيم. اگر به آن نرسيم زندگي براي همه ما ناراحت‌كننده مي‌شود. اگر زمان حال را درست بسازيم مطمئناً آينده بسيار خوبي خواهيم داشت و سلامت فكري و روحي باعث شاد بودن ما در زندگي خواهد شد.
 
 
سعي كنيم از افرادي كه در زندگي‌مان هستند درس بگيريم و از آنها ياد بگيريم انسان تا آخرين لحظه زندگي مي‌تواند مطالب زيادي ياد بگيرد و همچنين به ديگران نيز تجربه‌هايش را ياد بدهد و به ديگران كمك كند. كمك به ديگران باعث مي‌شود در مسائل ديگر به شما نيز كمك شود و اين باعث شاداب بودن زندگي شما نيز خواهد شد.
 
 
 
در نتيجه به سادگي مي‌توان در زندگي فعاليت‌هايي را انجام داد و شاداب زندگي كرد. شاداب بودن از اصول مهم براي سلامت روان به حساب مي‌آيد و زندگي شاداب مي‌تواند جلوي بسياري از آسيب‌هاي شخصي و اجتماعي را بگيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر