کد خبر: 826242
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
رئيس سازمان بسيج هنرمندان در نشست جشنواره موسيقي آواي وحدت:
غلامرضا منتظري، رئيس سازمان بسيج هنرمندان گفت: اگرچه اقوام ايراني در جاي‌جاي کشور ما به ظاهر اکثريت هستند، اما با وجود اين اکثريت با هم وحدت دارند، اقوام ايراني جزو شکوه فرهنگي ما هستند.
نشست رسانه‌اي جشنواره موسيقي آواي وحدت با حضور رئيس سازمان بسيج هنرمندان غلامرضا منتظري و هوشنگ جاويد، دبير جشنواره با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.  در ابتداي اين مراسم غلامرضا منتظري، رئيس سازمان بسيج هنرمندان گفت: وقتي صحبت از ايران اسلامي مي‌شود، شکوه و فرهنگ کشور عزيزمان به نظر مي‌آيد و اين شکوه و فرهنگ برمي‌گردد به ارکان آن که يکي از آنها فرهنگ اقوام ايراني است؛ درست است که تعدد به ظاهر زياد و متکثري از اقوام ايراني در نواحي مختلف را شاهد هستيم، اما بايد گفت که در عين اکثريت همه ما يک وحدت داريم و اقوام هم به همين ترتيب با هم داراي وحدت هستند.  وي در ادامه افزود: براي نخستين بار اولين جشنواره فرهنگي آواي وحدت را به همين منظور طراحي کرديم.

اين جشنواره در چهار منطقه برگزار مي‌شود و اولويت ما با مناطق مرزي است، به همين دليل برگزاري اين جشنواره عموميت ندارد که در همه استان‌ها انجام شود. اولين مرحله آن در استان آذربايجان غربي در مهاباد انجام خواهد شد، در مرحله بعد اين جشنواره در چابهار و سپس در بوشهر برگزار مي‌شود. همچنين يکي از استان‌هاي گيلان يا مازندران به اين ليست اضافه خواهند شد که در روزهاي آتي آن را اعلام مي‌کنيم.  منتظري عنوان کرد: در هر منطقه‌اي اشعار برگزيده استان‌هاي شرکت‌کننده اجرا خواهد شد و باز در هر منطقه پنج استان حضور پيدا مي‌کنند و تلاش شده ميزباني ساير استان‌ها را در آن منطقه شاهد باشيم. در ادامه برگزاري جشنواره يکي از بخش‌هايي که مورد نظر است، نقالي است و همچنين بايد عنوان کنم در حوزه‌ هنرهاي تجسمي، ‌خوشنويسي و عکس نيز فعاليت خواهيم داشت که به اين شاخه‌هاي هنري در قالب نمايشگاه پرداخته خواهد شد. همچنين بخش پاياني نمايشگاه با صنايع‌دستي استان‌هاي شرکت‌کننده همراه خواهد بود.  رئيس سازمان بسيج هنرمندان عنوان کرد: به نظرم بايد همواره از افرادي که در وحدت‌آفريني نقش‌هاي مؤثري داشتند، تقدير به عمل آيد، به همين منظور ما از استان‌هايي که در اين مسير تلاش کرده‌اند و باعث محکم‌تر شدن وحدت در ميان اقوام ايران مي‌شوند، تجليل و تقدير به عمل خواهيم آورد.

سومين جشنواره سرودهاي حماسي و نغمه‌هاي انقلابي بسيج نيز برگزار خواهد شد. اين جشنواره در شهر شيراز از 26 تا 29 آذرماه سال جاري فعاليت خود را آغاز مي‌کند که در مجموع براي اين جشنواره 570 اثر به دبيرخانه آمده است و آثار برگزيده آن نيز در جشنواره حضور خواهند داشت. همچنين بايد عنوان کنم که در جشنواره سرودهاي حماسي و نغمه‌هاي بسيج شاهد بخش‌هاي متنوعي خواهيم بود. بخش‌هاي ويژه‌اي داريم که براي عموم مردم اجرا خواهند شد. همچنين شاهد دو سرود حماسي و انقلابي هستيم و يک اثر موسيقي از لبنان به شکل خاص قرار است اجرا شود که اينها تنها بخشي از برنامه‌هايي است که در اين جشنواره گنجانده شده است.  او گفت: در ادامه بايد عنوان کنم افتتاح خانه سرود بسيج هنرمندان، افتتاح خانه صنايع‌دستي بسيج هنرمندان و رونمايي از اولين اثر شادمانه در حوزه جشن تولد و جشن تکليف در شيراز از ديگر اقداماتي است که صورت خواهد گرفت. همچنين در پنج شهر فارس برنامه‌هاي ادبي و هنري ديگري برگزار خواهد شد.  در ادامه مراسم، هوشنگ جاويد دبير جشنواره آواي وحدت اسلامي گفت: در اين جشنواره مسئله اين است که اهدافي را که سازمان در نظر گرفته بود پيش ببريم. در اين بخش بازشناسي و ارائه آيين‌هاي ايراني و بازشناسي اين آيين‌ها و اقوام و توانايي و... از ديگر برنامه‌هاي ما بوده است. براساس اين اهداف مسئوليتي از طرف غلامرضا منتظري، رئيس سازمان بسيج هنرمندان به عهده بنده گذاشته شد تا اين اهداف را در جشنواره آواي وحدت پيش ببريم. اين جشنواره به تمام مسئله‌هاي هنرهاي ايراني که مي‌تواند نشان از وحدت در آن باشد، مي‌پردازد. 

وي در ادامه افزود: نکات زيادي در فرهنگ ما وجود دارد که مي‌تواند باعث ايجاد وحدت شود به طور مثال حتي در غذا خوردن نيز اين وحدت وجود دارد، مثلاً‌ سمنو درست کردن که همه دور هم جمع مي‌شوند و با همدلي که پديد مي‌آيد براي پخت سمنو اقدام مي‌کنند. در بحث پخت غذاهاي نذري اين وحدت نيز در ميان افراد شکل مي‌گيرد. جاويد گفت: بخش عملي بين ساعت 10 الي 12 برگزار مي‌شود که بخش فرهنگي بعدازظهرها نيز کارش را آغاز مي‌کند، برنامه‌هايي از قبيل شعرخواني، سخنراني و... را نيز شاهد خواهيم بود. حاصل دستاوردهاي علمي در چهار منطقه نيز به چاپ مي‌رسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار