کد خبر: 821213
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
بازدید سخنگوی کمیسیون کشاورزی از غرفه «روزنامه جوان»
وقفچی معتقد است، کشور با بحران کم آبی مواجه است و قرار نیست به هر قیمتی به سوی تولید محصول برویم و برای تولید محصول باید زمان، هزینه و کیفیت آن را بسنجیم.

قرار نیست به هر قیمتی، تولید داشته باشیمدکتر علی وقفچی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی و سخنگوی فراکسیون کار مجلس ضمن بازدید از بیست و دومین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در غرفه «روزنامه جوان» حضور پیدا کرد.

 

وقفچی معتقد است، کشور با بحران کم آبی مواجه است و قرار نیست به هر قیمتی به سوی تولید محصول برویم و برای تولید محصول باید زمان، هزینه و کیفیت آن را بسنجیم.

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی با اشاره  به اهمیت دادن و ایجاد فرصت برای جوانان در جامعه اظهار داشت: در دنیا آنچه به عنوان با ارزش ترین سرمایه وجود دارد و منبع توسعه کشور محسوب می شود، نیروی انسانی بخصوص نیروی جوان است. اما متاسفانه با وجود اینکه یک فرصت طلایی برای کشور وجود دارد اما ما آن را در عمل تهدید می بینیم و در عمل فرصت را به جوانان نمی دهیم.

 

وی افزود: بنده این موضوع را در مجلس هم عنوان کردم که بیش از 82 درصد کسانی که جنگ را اداره کردند، جوانان بودند و بیش از 20 فرمانده موثر در جنگ، سنشان زیر 26 سال بودند که در آن شرایط به آنها اعتماد شد اما امروز ما در کابینه  دولت جوان نداریم. البته این فقط به دولت آقای روحانی مربوط نمی شود بلکه به دولت های گذشته هم مربوط می شود و انتظار داریم حتی در دولت های بعدی افرادی که بازنشسته هستند و سنی از آنها گذشته است کنار روند و فرصت برای جوانان مهیا شود.

 

وقفچی ادامه داد: برای دولت و بخصوص مجمع اجرایی دولت یکی از اساسی ترین ویژگی های یک مدیر اجرایی اساسی ترین بحث ریسک پذیری است و وقتی سن بالا می رود قدرت ریسک پذیری کم می شود. یکی از مهم ترین شاخص های کشورهای مترقی این است که بحث ریسک پذیری را در برنامه هایشان دارند. اما متاسفانه در عمل به جوانان فرصت نمی دهیم، مطئنا اگر به جوانان بها داده شود همان طور که در جنگ جوانان وارد صحنه شدند، اگر امروز در سازندگی کشور فرصت دهیم جوانان ورود پیدا کنند به مراتب آسان تر از جنگ است. انتظار داریم مسئولین در عمل به جوانان توجه کنند.

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگار جوان مبنی بر بحران آب در کشور و شرایط ایجاد شده به گونه ای است که به سمت محصولات کشاورزی و استراتژیک نرویم و در حوزه واردات فعالیت کنیم  گفت: ما اعتقاد داریم قرار نیست به هر قیمتی هر محصولی را تولید کنیم بلکه باید بر مبنای حداقل سه ویژگی محصول تولید کنیم؛ ابتدا در سریع ترین زمان و ارزان ترین روش و با کیفیت بالا و قابل رقابت باشد. اگر بر مبنا این سه موردی تولید داشته باشیم چه در صنعت و چه در کشاورزی و خدمات، می توانیم برای تولید حرکت کنیم.

 

وی افزود: ما باید در هر اقدامی تمام جوانب را در نظر بگیریم درست است در کشور ما وضعیت مدیریت آب پایین است اما با همین وضعیت هم می توانیم با تجدید نظر در مدیریت و با ارتقای فرهنگ در مصرف آب به سمت توسعه پایدار پیش رویم. ما محصولات بسیاری داریم که می توانیم با تعریف استراتژیک اساسی، جامعه را به سمت این محصولات سوق دهیم، محصولاتی چون گل محمدی، پسته، سنجد و زعفران.

 

وقفچی در پایان تاکید کرد: یکی از خلاء هایی که در کشور داریم عدم داشتن آمار کاربردی است. چون اگر کاربردی بود وضعیت تولید و تجارت ما اینگونه نبود.        

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
0
از پیران خبره باید بعنوان مشاور استفاده گردد واز جوانان شایسته بعنوان نیروکار در مدیریت.دربحث مدیریت منابع ابی کشور باید سهم تالابها ودریاچه ها واب اشامیدنی لحاظ گردد و وزارت کشاورزی ببیند با اب باقیمانده در دسترس چه باید کاشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر