کد خبر: 821210
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
معاون مقابله با عرضه و امور بین المل ستاد مبارزه با مواد مخدر یاست جمهوری از جوان بازدید کرد:
با توجه به اینکه مواد به راحتی در جامعه یافت می شود و دلیل آن این است که بستر درست اجرای قانون در رابطه با خرده فروش ها فراهم نبود و این بستر به ماده 42 قانون بازمی گردد که می گوید خرده فروشان مجازات های نقدی دارند و در مرحله بعد به زندان می روند و ظرفیت های زندان ما محدود بود.

مرگ سالانه 3500 معتاد متجاهر در کشورجوان آنلاین: اسدالله هادی نژاد، معاون مقابله با عرضه و اموربین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از غرفه «روزنامه جوان» بازدید کرد.

هادی نژاد گفت: ما مامور مقابله با عرضه مواد مخدر هستیم و کار را از افغانستان آغاز کردیم. امروز در کشور ما با اقداماتی که انجام می دهیم اولین کشوری هستیم که با این پدیده مقابله می کنیم و بیشترین کشفیات هم جمهوری اسلامی  نسبت به همه کشورهای منطقه دارد. 

وی ادامه داد: در هفت ماه نخست سال جاری حدود 373 تن کشفیات داشته ایم و بیشتر این کشفیات تریاک بوده است و دلیل آن هم این است که 90 درصد تولید تریاک است. به طور کل حدود پنج مواد بیشتر نیست که شامل تریاک، حشیش، هروئین، شیشه و مرفین است و در حال حاضر بررسی ها نشان می دهد که مصرف شیشه پایین است دلیل آن هم گران قیمت بودن که حدودا کیلویی 57 میلیون است. البته قیمت آن در برخی از استان ها متفاوت است.

هادی نژاد با  اشاره به دلایل افزایش کشفیات مواد مخدر اظهار داشت: عمده سیاست گذاری هایی که در ستاد رخ داد و مطالعه ای که با دستگاه برنامه ریزی داشتیم نشان می دهد که بیشترین مواد از استان هایی چون هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان می آید و 75 درصد کشفیات از این استان هاست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مواد به راحتی در جامعه یافت می شود و دلیل آن این است که بستر درست اجرای قانون در رابطه با خرده فروش ها فراهم نبود و این بستر به ماده 42 قانون بازمی گردد که می گوید خرده فروشان مجازات های نقدی دارند و در مرحله بعد به زندان می روند و ظرفیت های زندان ما محدود بود.

هادی نژاد افزود: قانون ماده 42 در دو سال اخیر و حمایتی که دولت انجام داد حدود دو ماه است که اردوگاهی آماده شده و در حال حاضر در مرحله تجهیز است در واقع ظرفیتی ایجاد شده که می تواند خرده فروشان را جمع کند. قانو گذار با خرده فروش سخت گیری دارد این چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت اما به دلیل محدودیتی که وجود داشت قانون مجبور به مجازات نقدی می شد. اما به زودی در این رابطه سخت گیری های لازم برقرار خواهد شد. در واقع خرده فروشی محکومیت دارد و مجازات آن بستگی به میزان فروش مواد دارد.

وی با اشاره به آمار معتادین اظهار داشت: طبق آمار غیر رسمی ما 15 هزار معتاد متجاهر در تهران داریم که البته زیاد افزایشی نیست. ما سالانه در کشور حدود 3500 تلفات داریم. اما معمولا آنجا که خدمات بهتر است مرگ و میر هم کمتر است.

هادی نژاد در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار جوان مبنی بر نقش مجلس به عنوان قانون گذار در این زمینه گفت: ما از مجلس بیش از این توقع داشته و داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر