کد خبر: 818675
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
هيچ يك از توافقات عملي نشد
روسيه آتش‌بس با تروريست‌ها را تمام شده اعلام و تأكيد كرد كه در سه روزي كه از آتش‌بس در سوريه مي‌گذرد، هيچ يك از توافق‌هاي موجود عملي نشده و صحبت درباره از سرگيري آتش‌بس در سوريه امري بي‌مورد است.
گروه تروريستي داعش، با انتشار ويدئويي جديد، برنامه بعدي خود را حمله به دمشق اعلام كرد. در اين ويدئو كه تحت عنوان «به زير كشيدنِ احزاب» منتشر شده، درگيري‌هاي داعش با جبهه النصره و ديگر گروه‌هاي تروريستي براي چيره شدن بر بخشي از اردوگاه اليرموك و منطقه التضامن در مجاورت منطقه حجرالاسود در حومه جنوبي دمشق به تصوير كشيده شده است. منابع سوري هم از درگيري‌هاي شديد در غوطه غربي در حومه دمشق ميان ارتش سوريه و گروه‌هاي مسلح خبر مي‌دهند. درگيري‌ها در محورهاي خان‌الشيح-الدرخبيه و خان‌الشيح-زاكيه است و ارتش سوريه يورش گسترده گروه‌هاي مسلح را دفع و در عملياتي ضربات مهلكي به اين گروه‌ها وارد كرده است. ارتش سوريه و رزمندگان مقاومت ديروز همچنين توانستند تپه استراتژيك بازو در جنوب غربي دانشكده‌هاي نظامي در حومه جنوبي حلب را پاكسازي كنند.

با سيطره كامل ارتش سوريه بر اين تپه استراتژيك واقع در جنوب غربي دانشكده‌هاي نظامي، تروريست‌هاي مستقر در مدرسه الحكمه در تيررس كامل ارتش قرار گرفتند. آزادسازي تپه بازو به ارتش براي تكميل پاكسازي طرح 1070 در جنوب غربي حلب كمك مي‌كند. منابع نظامي سوري از آمادگي‌هاي بيشتر ارتش سوريه براي نبرد بزرگ آزادسازي محله‌هاي شرقي حلب از اشغال تروريست‌هاي تكفيري و ورود نيرو و تجهيزات بيشتر به جبهه‌هاي حلب خبر مي‌دهند. يك منبع نظامي سوري از حلب به تسنيم گفته كه ارتش سوريه آمادگي‌هاي خود را براي نبرد حلب با هدف آزادسازي محله‌هاي تحت اشغال گروه‌هاي تروريستي تكميل مي‌كند. لشكر دهم و لشكر هفتم از منطقه النبك حومه دمشق به سوي جبهه‌هاي محور جنوب غربي حلب آمده‌اند و نيروها و تجهيزات نظامي بيشتر به جبهه‌هاي حلب در حال اعزام شدن هستند. تقويت حضور نظامي در مناطق شرقي حلب بعد از آتش‌بس 72 ساعته هفته قبل صورت مي‌گيرد كه براي 72 ساعت ديگر نيز تمديد شد ولي حالا روس‌ها مي‌گويند كه ديگر اين آتش‌بس را تمديد نخواهند كرد.

به گزارش اسپوتنيك، «سرگئي ريابكوف» معاون وزارت امور خارجه روسيه ديروز گفت كه با توجه به اينكه در سه روز گذشته هيچ يك از توافق‌هاي موجود عملي نشده است، صحبت براي از سرگيري آتش‌بس در سوريه امري بي‌مورد است. به گفته ريابكوف، مسكو مادامي كه توافق‌هاي موجود تحقق نيابد، هيچ چشم‌اندازي براي مذاكرات لوزان پيرامون سوريه متصور نخواهد شد. وي افزود: «براي آنكه آتش‌بس از سر گرفته شود، معارضين سوري بايد رفتار مناسبي از خود نشان دهند.» علي حيدر، وزير آشتي ملي سوريه در تأييد سخنان روس‌ها گفته كه تروريست‌ها از خروج غيرنظاميان از حلب جلوگيري كرده‌اند كه اين امر باعث افزايش شمار قربانيان در اين شهر مي‌شود. او هشدار داد: «اما تروريست‌ها بدانند كه دولت سوريه از موضع قدرت پاسخ مناسبي براي اين اقدام تروريست‎ها دارد.»

«فارس الشهابي»، عضو پارلمان سوريه خبر داده كه عربستان و تركيه به تروريست‌ها فرمان ماندن در حلب را داده‌اند و دليل اصلي صدور اين فرمان‌ نيز به گفته او نيت غرب براي انجام معامله‌اي است كه به خروج سركرده‌هاي خارجي تروريست‌ها در شرق حلب منجر شود كه تابعيت كشورهاي عضو ناتو و همچنين رژيم صهيونيستي را دارند. او كه با فارس گفت و گو كرده، گفته است: « پس از آزادسازي محله‌هاي شرقي حلب و همه اين شهر، ارتش سوريه براي آزادي حومه آن و سپس ديگر مناطق سوريه اقدام خواهد كرد تا كار آباداني حلب و بازگشت اين شهر به جايگاه سابق خود آغاز شود و دولت سوريه با همكاري مردم حلب با سرعتي فوق‌العاده براي بازسازي و شكوفايي آن تلاش خواهد كرد.»
  
دمشق: عربستان 30 هزار تروريست فرستاده است
وزير دادگستري سوريه مي‌گويد كه عربستان با اعزام ۳۰ هزار تروريست به سوريه، در صدر منابع اعزام عناصر تروريستي به اين كشور قرار دارد. به گزارش خبرگزاري دانشجو، نجم حمد الاحمد، وزير دادگستري سوريه در گفت‌وگو با اسپوتنيك گفته كه تروريست‌ها از تمامي كشورهاي عربي و بيگانه به سوريه آمده‌اند و هزاران عنصر تروريستي از 83 كشور تحت عنوان جهاد وارد اين كشور شده‌اند. حمد الاحمد افزود: تروريست‌ها، تابعيت‌هاي مختلفي دارند ولي تركيه، با هموار كردن راه ورود 25 هزار تروريست و عربستان سعودي با ارسال 30 هزار تروريست به سوريه در صدر منابع اعزام تروريست به سوريه قرار دارند و كشورهاي تونس، عراق، فلسطين و امريكا در مراتب بعدي هستند كه تعداد بسياري از اين تروريست‌ها طي درگيري‌ها به هلاكت رسيده يا بازداشت شده‌اند. وزير دادگستري سوريه گفت: افرادي كه بازداشت مي‌شوند، فوراً در مورد آنها تصميم‌گيري مي‌شود و براساس اصول ديپلماتيك، براي گذران مدت حبس به كشورهاي خود تحويل داده مي‌شوند كه البته تروريست‌هاي سعودي، قطري و تركيه‌اي از اين قاعده مستثني هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار