کد خبر: 817629
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
دادستان تهران خبر داد
متهمان باقر و سيامک نمازي، فرهاد عبدصالح، کامران قادري، نزار زاکا و عليرضا اميدوار به اتهام جاسوسي و همکاري با دولت امريکا هر يک به 10 سال حبس محکوم شده‌اند.
محمدباقر نمازي، از کارگزاران رژيم پهلوي به همراه فرزندش سيامک،‌ چندين ماه پيش بازداشت شده‌ بودند.

سيامک نمازي (فرزند «محمدباقر نمازي» از سياستمداران رژيم پهلوي) بنيانگذار و مديرعامل سابق شرکت «آتيه بهار» مدير برنامه‌ريزي استراتژيک شرکت نفتي کرسنت دبي و دلال مشهور اين شرکت است. وي در سال 2010 (1389) در سايت YGL به‌عنوان يکي از اعضاي هيئت اجرايي «انجمن مديران بين‌المللي ايران» در امارات، عضو فعال شبکه معرفي مي‌شود. به ادعاي «ديلي‌بيست»، وي همچنين به همراه «تريتا پارسي» مشاور سابق «باب ني» نماينده کنگره امريکا، مؤسسه «نياک» (شوراي ملي امريکاييان ايراني تبار) را در سال 1380 بنيانگذاري کرد. همچنين نزار زاکا تبعه لبناني (و داراي گرين‌کارت امريکا) که در راستاي برنامه امريکايي‌ها براي نفوذ در لايه‌هاي مختلف وارد تهران شده بود، سال گذشته به اتهام جاسوسي در خاک جمهوري اسلامي ايران دستگير شد.

وي ارتباطات جدي نظامي و امنيتي با ايالات متحده امريکا به ويژه در پنتاگون و سازمان سيا داشته است. نزار زاکا که از او به عنوان گنج پنهان ايالات متحده ياد مي‌شود، فارغ‌التحصيل آکادمي نظامي «ريور سايد» امريکا در سال 1985 و عضو شوراي فارغ‌التحصيلان اين آکادمي است. علاوه بر اين، دو تن از فرزندان وي نيز در اين آکادمي تحصيل کرده‌اند.

به گزارش مهر عباس جعفري‌دولت‌آبادي، دادستان تهران روز گذشته در پانزدهمين نشست شوراي معاونان دادسراي عمومي تهران گفت: در حوزه‌هاي امنيتي، اقتصادي و مالي پرونده‌هاي بسيار مهمي در دادسراي تهران مفتوح است که به لحاظ برخي ملاحظات، ذکر جزئيات آنها ممکن نيست، براي نمونه متهمان باقر و سيامک نمازي، فرهاد عبدصالح، کامران قادري، نزار زاکا و عليرضا اميدوار به اتهام جاسوسي و همکاري با دولت امريکا هر يک به 10‌سال حبس محکوم شده‌اند.
وي در ادامه فساد ارتکابي در هر دولتي صرف‌نظر از گرايش سياسي آن را مستوجب برخورد دانست و از جمله به پرونده صندوق ذخيره فرهنگيان اشاره کرد و اظهار داشت: منتسب نمودن جرائم ارتکابي در اين موضوع به دولت قبل، مشکلات کنوني را بر طرف نمي‌کند و دغدغه مردم را مرتفع نمي‌سازد. جعفري‌دولت‌آبادي با اشاره به اين موضوع که قوه قضائيه دستگاهي فراجناحي است، از اقدام اخير مجلس شوراي اسلامي در تصويب طرح تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان قدرداني کرد و اعلام داشت: رسيدگي به اين پرونده، برخورد قاطع با کليه متهماني که به اموال عمومي تعرض کرده‌اند و با ادامه تحقيقات، دستگيري ساير متهمان پرونده تداوم خواهد يافت.

پرونده مهم ديگر که دادستان تهران به آن پرداخت، تأييد محکوميت برادران روز چنگ بود که نقش مهمي در بحران ارز در دولت قبل داشتند. جعفري با تقدير از قضات دادسرا، محاکم و ديوان عالي کشور در رسيدگي به اين پرونده اظهار داشت: متهمان اين پرونده که با استفاده از رانت، ميلياردها تومان از اموال عمومي را به نحو نامشروع تحصيل کرده‌اند، هر يک به 20 سال حبس محکوم شدند و رأي محکوميت آنها در ديوان عالي کشور با ايراد نقص‌ نسبت به بخشي از تحقيقات پرونده، تأييد شده است. وي همچنين از تعقيب قضايي 10 نفر به اتهام فراهم کردن موجبات فساد و فحشا از طريق تشکيل مراکز ماساژ غيرقانوني و به نحو مختلط خبر داد و اعلام کرد پنج مرکز غيرقانوني پلمب شدند. متهمان در فضاي مجازي تبليغات مبتذل در زمينه انجام ماساژ غيرقانوني و مختلط انجام مي‌دادند. وي همچنين از صدور چندين فقره کيفرخواست عليه متهمان به فساد في‌الارض در پرونده‌هاي سرقت‌هاي مسلحانه و آدم‌ربايي و قمه‌کشي خبر داد و تأکيد کرد كه برخورد قاطع با مجرمان موجب دلگرمي مردم خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار