کد خبر: 817057
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت:حضور فعال در فضای مجازی و استفاده از این فناوری نوین برای فعالیت های مذهبی، نیازمند تولید محتوای با کیفیت است.

حجت الاسلام علی شکری روز یکشنبه در نشستی با دبیر کارگروه امنیت فضای مجازی استان سمنان افزود: امروزه تولید محتوا یکی از الزامات حضور در فضای مجازی است.
وی با بیان اینکه فضای مجازی در کنار تهدیدهایی که دارد، یک فرصت نیز به شمار می رود، افزود: باید با استفاده از جوانان مستعد ، شرکت های دانش بنیان و هیات های مذهبی، زمینه را برای فعالیت مذهبی در فضای مجازی فراهم آورد.
حجت الاسلام شکری ، ظرفیت های استان سمنان را در تولید نرم افزارهای مذهبی بالا خواند و گفت:فعالیت یک هزار و 200 هیات مذهبی با جوانان مستعد، زمینه را برای تهیه نرم افزارهای مذهبی فراهم کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از فعالیت برخی هیات های مذهبی در فضای مجازی خبرداد وگفت:بایداز این ظرفیت ها درتولید محتوای فاخر بهره برد.
وی درباره فعالیت های مجازی سازمان تبلیغات اسلامی هم گفت: امروزه سامانه تبیان این سازمان در زمره پنج سامانه اینترنتی برتر کشور در زمینه تولید محتوا است.
شکری شرایط فعالیت در فضای مجازی را تشریح کرد و گفت: شناسایی توانایی هایکی از مهم ترین ضرورت است.
وی با طرح این سوال که چرا به رغم وجود استعدادهای درخشان در حوزه فناوری اطلاعات، هنوز یک سامانه جهانی در ایران تولید نشده ، افزود:باید با تولید چنین سامانه ای ، استفاده از نرم افزارهای خارجی محدود شود.
دبیرکارگروه امنیت سایبری استان سمنان نیز در این نشست، از برگزاری جشنواره تولیدنرم افزارهای مذهبی در استان خبر داد و گفت: این جشنواره می تواند با محوریت اداره کل تبلیغات اسلامی به صورت استانی و یا کشوری برگزار شود.
علی دستفان بیان داشت: این ایده در بخش های مختلف مانند درمان، اقتصاد، اشتغال و به خصوص گردشگری هم قابل اجراست.
وی افزود: امروزه در رتبه بندی500سایت برتر حوزه تولید محتوای کشور، تعداد سایت های مذهبی قابل توجه نیست که باید با برنامه ریزی این مشکل رفع قرار گیرد.
وی ادامه داد:برگزاری جشنواره با همکاری همراهی مردم، سازمان ها و شرکت های فناور برای تولید محتوای فاخر فرهنگی در حوزه مذهب می تواند نخستین گام در راستای ارتقای این زیر ساخت ها در فضای مجازی باشد.
در این نشست مصوب شد که اداره کل تبلیغات اسلامی و ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان راه های همراهی و همکاری برای برگزاری جشنواره اپلیکیشن های مذهبی استان را بررسی کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر