کد خبر: 816362
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
فریاد دفاع از حریم حضرت زینب(س) با حریم‌داری ابوالفضلی
اردبیلی‌ها عصر عاشورا یکپارچه با ندای «لبیک یا حسین» همدردی و همنوایی خود را با غافله‌سالار عشق اعلام کردند.

به گزارش جوان از اردبیل، در مراسمی که در میدان تاریخی عالی قاپو اردبیل آغاز شد بعد از قرائت قرآن و سخنرانی یکی از روحانیون شاعر دربار حسینی عسگر شاهی اشعاری را قرائت کرده و مداحان علیرضا اسفندیاری، بابک مهرنیا، بهروز سیفی، افشین بابک، کیوان افتخاری، داود اسفندیاری و مسعود غفرانی به مداحی پرداختند.

در این مراسم که خیل عاشقان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت حضرت سیدالشهدا(ع) در عصر عاشورا گرد هم آمده بودند در رثای سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش عاشقانه عزاداری کرده و عشق و ارادتشان را به ساحت قدسی سیدالشهدا(ع) نشان دادند.

در این مراسم که با ندای «لبیک یا حسین» «امری لامرکم متبع» «ویردی درس شرف عالمه شاه کرم آدی پاینده نهضتی زنده‌دی روح خدا» خطاب به آل سعود گروه‌های تکفیری اعلام کردند که در دفاع از حرم حضرت زینب(س) مدافعان حرم همچون شیر غران حاضر بوده و همواره سعی می‌کنند تا مدافع حرم حضرت زینب(س) باشند.

در این مراسم عزاداران بارها فریاد زدند که « عباس آقام مدافع حرمدی  دریای احسان، صاحب کرمدی ، قوربان اولوب امامه احسن بیله مرامه»

در این مراسم که بیش از سه ساعت به طول انجامید عزاداران پرشور حسینی بارها فریاد «لبیک یا حسین» «لبیک یا عباس» «لبیک یا زینب» سر داده و عشق و ارادتشان را به ساحت سیدالشهدا (ع) نشان دادند.

این مراسم که از طریق شبکه‌های مختلف داخلی و برون مرزی پخش می‌شد اوج ارادت اردبیلی‌ها را که شهر و دیارشان به پایتخت حسنیت دارالارشاد، دارالامان و دیار حسینی و ابوالفضلی شهره است نشان داده و عزاداران ماه محرم از این برنامه معنوی حض کامل بردند.

تجمع عاشورایی اردبیلی‌ها که در عصر عاشورای حسینی چند سالی است به یک اجتماع باشکوه و معنوی تبدیل شده است توسط عکاسان و خبرنگاران انعکاسی سراسری پیدا کرده و زنان و مردان این دیار در اوج حزن و اندوه یوم شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) عشق حقیقی خود را به نمایش گذاشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر