کد خبر: 803759
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴
جزئيات راه‌اندازي راديو تصويري در گفت‌و‌گوي «جوان» با مدير راديو جوان
راديو جوان از آغاز رقابت‌هاي المپيك هر روز به مدت يك ساعت برنامه تصويري را از طريق اينترنت پخش مي‌كند و راديو ايران نيز به صورت پايلوت راديو تصويري را در ست آپ باكس راه‌اندازي خواهد كرد تا راديو تحولي جدي داشته باشد.
محمدصادق عابديني
راديو بيش از هفت دهه است كه مهمان خانه ايرانيان است و اين سابقه طولاني حضور رسانه‌اي در تلفيق با تكنولوژي روز، پشتوانه‌اي براي ارائه خدمات جديد به شنوندگان راديو خواهد شد. راه‌اندازي راديو تصويري جديدترين اقدام اهالي راديو براي نوآوري در ارائه خدمات است. تصوير شايد بزرگ‌ترين تفاوت ميان راديو و تلويزيون باشد، علي سيفي مدير راديوجوان در گفت‌وگو با «جوان» درباره تفاوت‌هاي تلويزيون و راديو تصويري و همچنين برنامه توسعه اين فناوري مي‌گويد: راديو تصويري تلفيقي از راديو و تصوير است ولي تصوير تلويزيوني آن با استانداردهاي Broadcast براي تلويزيون همخواني ندارد.

مدير شبكه راديو جوان مي‌گويد: مدت‌ها است كه راديو و تلويزيون به حوزه يكديگر وارد شده‌اند و برخي از برنامه‌هاي تلويزيوني چيزي بيشتر از برنامه‌هاي راديويي نيستند و از آن سو هم بعضي از برنامه‌هاي راديويي قابليت ورود به دنياي تصوير را داشته‌اند. سيفي مي‌افزايد: ما در راديو جوان راديوي تصويري را در فضاي وب منتشر مي‌كنيم و به نوعي اين راديو يك شبكه اينترنتي در فضاي وب است.
وي درباره فعاليت راديو تصويري اين شبكه مي‌گويد: همزمان با 14 مرداد و آغاز رقابت‌هاي المپيك 2016 فعاليت اين راديو آغاز شده و تا پايان المپيك هر روز از ساعت 18تا 19 از طريق اينترنت اقدام به پخش برنامه مي‌كند. مدير شبكه راديو جوان با بيان اينكه مدل برنامه‌هاي راديو تصويري اين شبكه راديويي براساس مدل برنامه‌هاي راديويي است و تصاوير آن نيز از طريق استوديوي راديو پخش مي‌شود، گفت: برنامه‌ها با استفاده از سه دوربين ضبط مي‌شوند و بينندگان مي‌توانند گوينده‌هاي راديو و اتفاقات داخل استوديو را ببينند.

علاوه بر راديو تصويري كه در شبكه راديو جوان راه‌اندازي شده است، معاونت صداي سازمان صداوسيما در حال راه‌اندازي راديو تصويري براي ارائه در ست‌آپ‌باكس است. كه شبكه راديوي ايران به صورت پايلوت در حال پيگيري راه‌اندازي آن است.

سيفي درباره ايجاد راديو تصويري براي ارائه در ست آپ باكس‌ها با اشاره به اينكه بعد از راديو ايران ديگر شبكه‌ها از جمله راديو جوان نيز اين خدمات را ارائه خواهند داد، توضيح مي‌دهد: در گيرنده‌هاي ست آپ باكس، شنوندگان راديو با تصوير سياه تلويزيون روبه‌رو هستند كه چندان مطلوب نبود براي همين تصميم گرفته شد تا اين فضا تغيير پيدا كند. در راديو تصويري عكس‌ها و تصاوير مربوط با موضوع برنامه‌ها روي خروجي ست‌آپ باكس‌ها ارسال مي‌شود.

مدير شبكه راديو جوان فعاليت در فضاي مجازي را از برنامه‌هاي اين شبكه در راه‌اندازي راديو تصويري عنوان مي‌كند و مي‌گويد: آنچه براي ما مهم است توليد محتواي خوب براي فضاي وب است كه از جمله تأكيدات مقام معظم رهبري است و تلاش مي‌كنيم تا اين توليدات در فضاي اينترنت ملي (اينترانت) نيز منتشر شود تا محتوايي پاك براي مخاطب به همراه داشته باشد.

سيفي با بيان اينكه اينترنت در ايران كالايي گران به شمار مي‌آيد و ديدن فيلم در اينترنت هزينه بالايي دارد، ادامه مي‌دهد: راديو تصويري مي‌تواند در فضاي اينترانت با هزينه بسيار پايين فعاليت داشته باشد. وي با بيان اينكه نمي‌خواهيم مانند تلويزيون باشيم، تأكيد مي‌كند: تلاش داريم از راديو تصويري براي پرداختن به موضوعاتي كه تلويزيون توانايي ورود به آنها را ندارد يا هدف‌گذاري براي آن انجام نداده است، استفاده كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار