بازيگر سينماي ايران گفت: اين لباسهايي كه بعضي هنرمندان ميپوشند نمونه واضحي از فرمگرايي تحميلي است، گاهي برايم سؤال پيش ميآيد كه اصلاً بعضي چطور پايشان داخل اين شلوارها ميرود.
داريوش ارجمند هنر امروز را بسيار درگير فرمگرايي تزريقي دانست و در ادامه افزود: اين فرم، فرم ما نيست، فرم تحميلي به ماست. در حال حاضر محتوا فراموش شده است. من نميگويم فرم بد است، ما خودمان فرمگرايان بزرگي داريم، اما تحميل فرم كار درستي نيست. اين لباسهايي كه بعضي از هنرمندان ميپوشند نمونه واضحي از همين فرم گرايي است. گاهي برايم سؤال پيش ميآيد كه اصلاً بعضي چطور پايشان داخل اين شلوارها ميرود؟
بازيگر نقش مالك اشتر گفت: ما بايد بيش از پيش به فكر فرهنگ و بازگرداندن اخلاق به هنرمان باشيم. اخلاقي كه با يك نگاه درست ميتوانيم از فرهنگ ايراني اسلامي خودمان برداشت كنيم. اميرالمؤمنين نماد واضح و كامل اخلاق گرايي است. پدر ميخواهي علي، شوهر ميخواهي علي، چگونه فرزند بودن را بخواهي علي... امام علي(ع) در تمامي زمينهها بهترين الگو براي ماست. ارجمند تصريح كرد: روزگار خوبي بر هنر نميگذرد. اين روزگار با زيادهطلبي و حرصزدن برخي، هنر هر روز بدتر ميشود. هنرمند واقعي بايد براي رسيدن به هر جايگاهي تلاش كند. بايد زجر بكشد تا پوست و استخوان مردم زمان خود را درك كند. در حال حاضر متأسفانه بسياري از دوستان از سرشانه به مردم نگاه ميكنند اما من به شخصه جايگاه خودم را با مردم عادي يكي ميدانم چون اگر مردم نباشند، من هم نيستم.