کد خبر: 801620
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
کمال تبریزی در گفت‌وگو با فارس:
کمال تبریزی گفت: «ایستاده در غبار» قطعا ارزش بیش از یک بار دیدن را دارد و دوست دارم بارها آن را ببینم و از دیدنش لذت ببرم.

کمال تبریزی گفت: «ایستاده در غبار» قطعا ارزش بیش از یک بار دیدن را دارد و دوست دارم بارها آن را ببینم و از دیدنش لذت ببرم.

کمال تبریزی در گفت‌وگو با  فارس گفت: فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» فیلمی بسیار دیدنی و متفاوت است که قطعا ارزش بیش از یک بار دیدن را دارد. من دوست دارم که بارها آن را ببینم و از دیدنش لذت ببرم.

وی در مورد تاثیر این فیلم بر مسئله آزادسازی متوسلیان گفت: موضوعی که «ایستاده در غبار» و محمدحسین مهدویان به آن پرداخته‌اند می‌تواند اطلاعات خوبی را در مورد احمد متوسلیان به مخاطبان خود بدهد و این خود یک دلیل است که اگر مردم ما آگاه شوند می‌توانند مطالباتی در مورد آزادی احمد متوسلیان و همراهانش داشته باشند تا مسئولین نیز جوابگوی سرگذشت هموطنانشان باشند.

این کارگردان افزود: این فیلم باعث می‌شود مردم بخواهند و بدانند که در طی این چند سال چه بر سر احمد متوسلیان آمده است.

تبریزی با اشاره به کمپین درخواست برای پیگیری آزادی چهار دیپلمات ایرانی بیان کرد: مخاطبان با دیدن «ایستاده در غبار» حس مسئولیت پیدا می‌کنند که به این کمپین بپیوندند و از مسئولین بخواهند که در مورد سرنوشت احمد متوسلیان و سه تن دیگر از هموطانمان پی‌گیرتر باشند و از آنها بخواهند رایزنی بیشتری در این زمینه انجام دهند.

وی تاکید کرد: تشویق مردم توسط هنرمندان و سینماگران و درخواست آنها از مخاطبان برای دیدن فیلم باعث می‌شود که افراد بیشتری عضو این کمپین بشوند و بخواهند که بالاخره بعد از 34 سال خبر موثقی در مورد این موضوع به آنها داده شود. در حال حاضر سکانس آخر فیلم «ایستاده در غبار» این مساله را به مخاطب تلقین می‌کند و ذهن مخاطب را درگیر می‌کند که سرنوشت آنها چه می‌شود.

کارگردان «امکان مینا» در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره سبک فیلمسازی «ایستاده در غبار» اظهار کرد: «ایستاده در غبار» یک سبک جدید است که مانند یه اختراع به نام محمدحسین مهدویان ثبت می‌شود و مدل جدیدی از سینمای مستند و داستانی است که شکل و شمایل خاصی دارد و تا به حال در سینمای ایران و جهان دیده نشده است.

تبریزی در پایان با ابراز خرسندی از ورود نسل جوان به سینما گفت: محمدحسین مهدویان قدم تازه‌ای برداشته و یک فیلم با موضوعیت مهمی را انتخاب کرده است که امیدوارم به درستی این مسیر را ادامه دهد. ما در جوانان فیلمسازمان نیاز به نگاه تازه به سینما داریم و این باعث ایجاد خونی تازه در رگ‌های سینمای ایران می‌شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار