کد خبر: 800019
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
گزارشي از كتاب‌هاي پرفروش هفته
آمار فروش كتاب در هفته آخر نخستين ماه تابستان سال جاري نشان می‌دهد، در ميان نويسندگان و كتاب‌ها و ناشران پرفروش، تغييرات جالبی به‌وجود آمده است.
بر اساس گزارش «فارس» اگرچه ركود بازار همچنان ادامه دارد و بازار كتاب چندان رونق و رمقي به خود نمي‌بيند، اما همچنان كتاب‌هايي هستند كه اقبال مخاطبان نسبت به آنها جدي است و مي‌توانند به فروش خود ادامه بدهند.  بر اساس اين گزارش كه بر اساس فروش حدود 50‌كتابفروشي تنظيم شده است، كتاب «رؤياي نيمه‌شب» به قلم حجت‌الاسلام مظفر سالاري همچنان عنوان پرفروش‌ترين كتاب را در اختيار دارد. اين كتاب كه محور چهارمين دوره مسابقه كتاب و زندگي هم هست، به همت انتشارات «كتابستان معرفت» منتشر مي‌شود. ساخت تيزر سينمايي براي اين اثر كه در هفته‌هاي پيش از آن رونمايي شده بود، مي‌تواند از جمله عوامل موفقيت اين كتاب باشد؛ تيزري كه آقاي اصغر عباسي آن را كارگرداني كرده است و عباس غزالي و مهدي فقيه و خانم‌ها سيما خضرآبادي، ثريا قاسمي و ماه‌چهره خليلي در آن بازي كرده‌اند.

كتاب «شهر ضرب‌المثل‌ها» اثر حجت‌الاسلام غلامرضا حيدري ابهري كه توسط انتشارات بوستان فدك منتشر مي‌شود، در رده دوم جدول پرفروش‌هاي بازار كتاب است. اين كتاب نيز در پنجمين پويش مطالعاتي روشنا حضور دارد. كتاب آقاي علي مؤذني با عنوان «ملاقات در شب آفتابي» و كتاب «محمد مثل گل بود» مشتركاً در جايگاه سوم هستند. «ملاقات در شب آفتابي» نيز از جمله كتاب‌هاي ترويج شده در پويش كتاب روشناست. «محمد مثل گل بود» نيز حاصل همكاري حيدري ابهري و بوستان فدك است. يكي از مناسبت‌هاي هفته گذشته، سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام علي صفائي حائري بود. همين باعث شده بود كه كتاب‌هاي ايشان مورد اقبال قرار بگيرد و كتابفروشي‌هايي كه كتاب‌هاي ايشان را داشتند از رونق بيشتري بهره ببرند. «رشد»، «حركت» و «صراط» برخي از عناويني است كه مورد توجه كتابخوانان در هفته گذشته بوده است. در اين هفته دو كتاب از نشر آموت نيز در ميان پرفروش‌ها حضور دارند؛ رمان‌هاي «من پيش از تو» و «پس از تو» به قلم جوجو مويز كه هر دو را خانم مريم فتاحي ترجمه كرده است.

 نام عباس كيارستمي نيز در فهرست كتاب‌هاي پرفروش منتشر شده از سوي خبرگزاري فارس ديده مي‌شود، البته نه در مقام نويسنده و با كتاب‌هايي مانند «حافظ به روايت كيارستمي» و «سعدي از دست خويشتن فرياد» و «آب» و «آتش». كتاب «عباس كيارستمي و درس‌هايي از نيما» كه به قلم آقاي محمودرضا ثاني و به همت انتشارات معين منتشر شده است، در ميان كتاب‌هاي پرفروش يك كتابفروشي خودنمايي مي‌كند.

آخرين اثر حبيب احمدزاده نيز در ميان پرفروش‌هاي چند كتابفروشي ديده مي‌شود. «گفت‌وگو با سايه؛ يا بوف كور چگونه ساخته و پرداخته شد» كه درباره يكي از مهم‌ترين آثار ادبي معاصر و انديشه‌هاي صادق هدايت است و به همت انتشارات سوره مهر انتشار پيدا كرده است. قرار است به زودي اين كتاب همراه لوح فشرده فيلم مستند «گفت‌وگو با سايه» اثر خسرو سينايي و به همراه فناوري واقعيت افزوده عرضه شود. مراسم رونمايي از اين كتاب با حضور جهانگير هدايت، خسرو سينايي، اكبر عالمي، دكتر بني‌اردلان و علي دهباشي، ارديبهشت ماه امسال در پژوهشكده دانشگاه هنر تهران برگزار شده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار