کد خبر: 786620
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مصرف مواد مخدر كانون‌هاي خانواده را متلاشي مي‌كند
دو مرد كه در جريان پرونده‌هاي جداگانه مرتكب قتل عضو معتاد خانواده‌شان شده بودند، محاكمه شدند.
به گزارش خبرنگار ما، اولين متهم كه مردي 75 ساله به نام عقيل است، دو روز قبل در شعبه چهارم دادگاه كيفري شماره يك استان تهران محاكمه شد. بعد از رسميت يافتن جلسه بود كه نماينده دادستان تهران در جايگاه قرار گرفت و در شرح كيفرخواست گفت: عقيل نهم مردادماه سال 91 به اتهام قتل پسرش بازداشت شد و به جرمش اقرار كرد. از آنجا كه او دچار بيماري و كهولت سن بود به تشخيص بازپرس با سپردن وثيقه از زندان آزاد شد. نماينده دادستان، عقيل را گناهكار شناخت و براي او درخواست مجازات قانوني كرد.

سپس متهم در جايگاه قرار گرفت و در شرح ماجرا گفت: پسرم از 20 سال قبل از حادثه به مصرف مواد اعتياد پيدا كرده بود. او مخدرهاي صنعتي مصرف مي‌كرد و تحت‌تأثير توهم ناشي از مصرف، من و مادرش را كتك مي‌زد. البته براي نجات او تلاش زيادي كردم و بارها او را به كمپ بردم، اما فايده‌اي نداشت و هر بار مصرفش را شروع مي‌كرد. وقتي اذيت‌هايش زياد شد، او را نزد پزشكي كه اهل فرانسه بود، بردم. پزشك هم بعد از معاينه گفت كه مغز پسرم به علت مصرف زياد مخدرها كوچك شده و در صورت ترك هم نمي‌تواند زندگي عادي داشته باشد. با اين حال من تلاش خودم را كردم.
عقيل در شرح حادثه هم گفت: روز حادثه او دچار توهم شده بود. اره آهن را برداشت و به من حمله كرد تا من را بكشد. او از من قوي‌تر بود و تلاشم براي فرار هم فايده نداشت. چاقوي آشپزخانه را برداشتم تا شايد بترسد و رهايم كند، اما حمله كرد. من هم او را با چاقو هدف قرار دادم كه دو ضربه به او زدم و كشته شد. بعد از حادثه پليس را از ماجرا با خبر كردم. مأموران به خانه‌ام آمدند و حادثه را شرح دادم. هر چند من را بازداشت كردند، اما يك هفته بعد به دليل بيماري و كهولت سني كه داشتم به تشخيص بازپرس آزاد شدم.

 متهم گفت: من فرزندم را دوست داشتم و نمي‌خواستم دستم به خونش آلوده شود. دوست داشتم كه او به جامعه خدمت كند، اما اعتياد او را به بيراهه كشاند با اين حال از هيئت قضايي درخواست گذشت دارم. قاضي عبداللهي بعد از شنيدن آخرين دفاع عقيل با هيئت قضايي وارد شور شد و رأي به آزادي او داد.
    ‌
گذشت از برادر خطاكار
بعد از ختم اولين جلسه رسيدگي، دومين متهم كه مردي 45 ساله به نام سهيل بود، براي محاكمه به شعبه چهارم دادگاه منتقل شد. براساس اوراق پرونده سهيل، اول آذرماه سال گذشته به اتهام قتل برادر 37 ساله‌اش در خيابان 17 شهريور بازداشت شد. از آنجا كه اولياي دم در مراحل اوليه تحقيقات از سهيل اعلام گذشت كرده بودند، او از جنبه عمومي جرم محاكمه شد.
سهيل در شرح ماجرا به هيئت قضايي گفت: برادرم كيان، 37 ساله بود كه به مصرف مواد مخدر اعتياد پيدا كرد. خانواده‌ام براي نجات او تلاش زيادي كردند، اما همه تلاش‌ها بي‌نتيجه بود؛ چراكه هر بار بعد از ترك دوباره مصرفش را شروع مي‌كرد. كيان تحت‌تأثير مخدر شيشه دچار بي‌خوابي مي‌شد و شروع به فحاشي و شكستن وسايل خانه مي‌كرد. كيان آبروي خانوادگي‌مان را در محل برده بود و آن قدر به اين رفتارش ادامه داد تا اينكه مادرم از دستش دق كرد و فوت شد.

سهيل در توضيح روز حادثه گفت: آن روز براي سركشي به پدرم راهي خانه‌اش شدم. وقتي رسيدم ديدم كه مردم زيادي مقابل خانه جمع شده‌اند. وارد كه شدم ديدم كيان دارد خواهرم را كتك مي‌زند. سعي كردم او را آرام كنم اما حمله كرد و قوري آب‌جوش را روي سر و صورتم ريخت. بعد ضربه مشتي به چشمم كوبيد كه همه جا مقابلم صورتم سياه شد. در همان حال با هم درگير شدیم و دعواي ما به راه‌پله‌ها كشيده شد. هر دو از روي پله به پايين سقوط كرديم. در حالي كه روي زمين افتاده بوديم، دست‌هايم را به گلويش فشار دادم تا اينكه بي‌حال شد. وقتي به خودم آمدم كه او فوت شده بود.
مرد ميانسال با گريه به دادگاه گفت: من نمي‌خواستم مرتكب قتل برادرم شوم و از هيئت قضايي درخواست گذشت دارم.  پدر متهم كه در جلسه دادگاه حضور داشت، گفت: سهيل عصاي دست من بود و هميشه از من مراقبت مي‌كرد. در مدتي كه او در حبس به سر مي‌برد، زندگي من آشوب‌‌زده است. از دادگاه مي‌خواهم تا پسرم را به من برگرداند تا بتوانم مشكلاتم را حل كنم.
هيئت قضايي بعد از شنيدن آخرين دفاع سهيل، رأي به يك سال حبس وي دادند كه با احتساب ايام بازداشت تا چند روز ديگر آزاد مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار