کد خبر: 779864
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
روبات ‌اي ام‌ اي اي، در بخش خدمات مشتريان مشغول به كار مي‌شود.‌ اي ام ‌اي اي ثيري، نام اين روبات چندان راحت به زبان نمي‌آيد و تلفظش سخت است، اما به عنوانِ روباتي مردم‌دوست شناخته مي‌شود.
مترجم: محمد عسگري
شركت هيتاچي، اين روبات را در كنار سكوي خدمات مشتريان به نمايش گذاشت. اين روبات خوشگل سفيد و قرمز براي خدمت‌رساني به مشتريان و راهنمايي آنها در اماكن عمومي و فروشگاه‌ها طراحي شده است. اين روبات جديد، نسل سوم روبات‌ها را رقم مي‌زند و نخستين عضو به لحاظ تجاري معتبر از مجموعه‌اي است كه در سال ۲۰۰۵ با مدلي تجربي آغاز به كار كرد. مشخصات كليدي اين روبات، وجود چرخ‌هايي روي هر دو پا و نحوه اطلاع‌رساني به آن از طريق دوربين‌ها و ميكروفون‌هاست.
هيتاچي همچنين اعلام كرد سكوي مغز از راه دور به سيستم‌هاي پردازشي هوشمند متصل شده است كه ابر- مدار هستند. اين شركت اضافه مي‌كند كه اين سكو همچنين به سيستم عملياتي راه دوري متصل است كه مي‌تواند روبات‌ها را در مكان‌هاي مختلف نظارت و كنترل كند. از آن گذشته، «دستورالعمل‌هاي بازسازي مي‌توانند از راه دور ارسال شوند تا به سرعت خدمات‌رساني را از سر گرفته و در نتيجه امكانات اجرايي خدمات روبات- محور را بهبود بخشند.» توانايي‌هاي اين روبات شامل موارد زيادي است: مي‌تواند شخصي را كه درخواست كمك دارد، شناسايي كند، مستقلاً به اين شخص نزديك شود و به وي خدمات مشتريان ارائه دهد، با ديگر روبات‌هاي ‌اي ام‌اي اي دابليو ثيري براي اطمينان از تداوم خدمت‌رساني تبادل اطلاعات كند و اگر به زمين افتاد به موقعيت اوليه خود بازگردد. اين روبات از كجا بايد بفهمد كه مشتري به دنبال كمك است؟ شركت هيتاچي مي‌گويد: «از طريق اتصال حركات انسان به دوربين‌هاي شبكه‌اي مختص شناخت محيطي، اين روبات مي‌تواند مشترياني را كه كمك لازم دارند شناسايي كرده و مستقلاً به آنها خدمات مشتريان ارائه دهد.» هيتاچي اضافه مي‌كند اگر مشتري در محيط پر سروصدايي باشد، مشكلي پيش نمي‌آيد، چراكه «فناوري پردازش زبان و صوتي» وجود دارد كه ترجمه و تشخيص صدا را ممكن مي‌سازد.
مشخصات ظاهري روبات شامل قد ۹۰ سانتيمتري، وزن ۱۵ كيلوگرمي، و توانايي هم‌قدم شدن با انسان‌هاست. در حالي كه ما اغلب درمورد روبات‌هايي كه براي مقاصد امنيتي، نجات، دفاع و كار صنعتي طراحي شده‌اند، اخباري را مي‌شنويم، ژاپن بيشتر بر روبات‌هايي تمركز دارد كه مي‌توانند با مردم سخن گفته و منظورشان را از طريق ژست‌ها بيان كنند.
تاكئي و موروتومي خاطر نشان كردند، تنها چند سال ديگر، «روبات‌ اي ام ‌اي اي دابليو ثيري در فرودگاه‌ها، بيمارستان‌ها، ايستگاه‌هاي قطار و ساير مكان‌ها به مشتريان خدمت‌رساني مي‌كند. اين روبات قادر است به چهار زبان دنيا سخن بگويد تا حتي بتواند به انبوه گردشگران خارجي‌اي كه به ژاپن وارد مي‌شوند، كمك كند.
منبع:ap
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار