کد خبر: 778370
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
انتقاد توکلي از تحريف سخنانش در روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب
روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب در حالي روز دوشنبه به نقل از احمد توكلي تيتر زدند «دولت قبل 105هزار ميليارد تومان گرفت و پس نداد» كه نماينده مردم تهران در نامه‌اي به مديران مسئول روزنامه‌هاي شرق، اعتماد، آرمان، ابتکار، اسرار، ايران و فرهيختگان ضمن انتقاد از تحريف سخنانش در روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب اظهارات خود را متوجه دولت فعلي دانست.
به گزارش «جوان» تخلف 105میلیاردی رسانه‌هاي اصلاح‌طلب و روزنامه ایران روز گذشته مطلبي را با عنوان «افشاگري توكلي از برداشت ١٥٠هزارميلياردتوماني از صندوق توسعه به بهانه خريد دارو» منتشر كردند و به نقل از احمد توكلي، نماينده اصولگراي مجلس نوشتند: «زماني در دولت قبل ١٥٠ هزار ميليارد تومان از صندوق توسعه ملي براي تهيه دارو قرض گرفته شد اما صرفاً ٤٥ هزار ميليارد تومان آن را پس دادند و بقيه را صرف خريد ساختمان و قرض‌دادن به برخي نهادهاي دولتي و مقداري را نيز صرف امور رفاهي کارکنان کردند.»  در پی انتشار اين مطلب به نقل از توكلي در صفحه يك تمامي رسانه‌هاي اصلاح‌طلب، روز گذشته توكلي در نامه‌اي به مديران مسئول روزنامه‌هاي شرق، اعتماد، آرمان، ابتکار، اسرار، ايران و فرهيختگان ضمن انتقاد از تحريف سخنانش در روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب، اظهارات خود را متوجه دولت فعلي دانست. در نامه نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي خطاب به مديران مسئول روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب آمده است:
در صفحه اول شماره روز دوشنبه 1395/01/23 روزنامه‌هاي تحت مديريت شما برادران از قول من مطالبي به آقاي دکتر احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور پيشين و دولت وي نسبت داده شد که کذب است.
درست است که تصويب قرض شش ماهه 2/5 ميليارد دلاري از صندوق توسعه ملي در تاريخ 92/04/26 در روزهاي آخر دولت پيشين انجام شده ولي پرداخت‌ها از 92/07/17 آغاز شده و تمام تخلفات اشاره شده در نطق من مربوط به زمان صدارت آقاي دکتر روحاني است.
متن پياده شده قسمت مورد نظر اين است: «براي مزيد اطلاع نمايندگان و دولت محترم عرض مي‌کنم در روزهاي آخر دولت پيشين يک مصوبه‌اي شوراي عالي امنيت ملي داشت که 2/5 ميليارد دلار از صندوق بدهد با سود صفر و شش ماهه براي واردات مواد اوليه، دارو و کود. توجه بفرماييد شش ماهه بايد برمي‌گرداندند اما شرکت جهاد سبز آمده از ۱۵۲‌ميليارد توماني که گرفته فقط ۴۵ ميليارد را برگردانده و بقيه‌اش را ساختمان خريد و به شرکت‌هاي ديگر قرض داده، حق‌العمل بازرگاني داده است. مديرعامل شرکت بازرگاني و خدمات صنايع روستايي و عشايري شاهد از ۲۳۶ميلياردي که گرفتند رفتند ۱۷۳‌ميليارد داده دو تا ساختمان خريده، خيال نکنيد اگر پول بدهيد دست شرکت‌هاي دولتي کار درست مي‌شد. مديرکل ذي‌حسابي و امور مالي وزارتخانه رفته با اين پول‌ها کارهاي عجيب و غريبي کرده مثلاً ۷۲۱ ميليون تومان صرف بودجه رفاهي پرسنل خودش کرده» اينها با آنچه ديروز منتشر ساختيد چه نسبتي دارد؟ هماهنگي بين اين همه روزنامه نيز در اين خلاف‌گويي بسيار غم‌انگيز است و مغاير دستور ديگر قرآن. فکر مي‌کنم شما ضمن انتشار کامل توضيح بنده و تصحيح اين مورد، محتاج تغيير مسير هستيد تا با تشديد اختلافات بيش از اين به مصالح ملي و منافع مردم آسيب نرسد و فرداي قيامت به خلق خدا بدهکار نشويد.
وي در گفت‌و‌گو با تسنیم نیز خاطرنشان کرد: تخلفات به دولت آقاي احمدي‌نژاد ربطي ندارد و از نيمه دوم سال 92 و در سال 93 در دولت آقاي روحاني اتفاق افتاده است، البته مواضع من نسبت به دولت آقاي احمدي‌نژاد را همه مي‌دانند. نماينده مجلس گفت: همچنين بنده در مخالفت با فاينانس 50 ميليارد دلاري گفتم که مخالف قرض 50 ميليارد دلاري هستم و برخي از رسانه‌ها 50‌ميليارد دلار را ضربدر دلار سه توماني کردند که 150‌هزار ميليارد تومان مي‌شود(نصف بودجه عمومي) و از قول من گفتند دولت قبل 150‌هزار ميليارد گرفت و پس نداد در حالي که اين ربطي به دولت آقاي روحاني و دولت آقاي احمدي‌نژاد ندارد، لذا آنچه رسانه‌هاي اصلاح‌طلب از قول بنده نوشتند خلاف واقع است. در پايان به نظر مي‌رسد نگاه سياسي رسانه‌هاي اصلاح‌طلب به كليه امور (حتي سخنان احمد توكلي در زمان تصويب كليات بودجه سال 95 كشور) موجب شده تا از اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري و رسانه فاصله بگيرند، در اين بين اميد مي‌رود اين رسانه‌هاي زنجيره‌اي كه روز دوشنبه تخلف دولت حسن روحاني را به احمدي‌نژاد نسبت دادند در صفحه يك خود تكذيبيه نماينده مردم تهران را منتشر كرده و از اين نماينده مجلس و دولت پيشين و افكار عمومي عذرخواهي كنند.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
0
... ماله كشي نكنيد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار