کد خبر: 771708
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
روزنامه جمهوری اسلامی از اولویت بخشی مسائل داخلی به مسائل منطقه ای در برجام 2 توسط دولت، انتقاد کرد.

به گزارش«شفاف»، روزنامه جمهوری اسلامی با ابراز تردید نسبت به اولویت بخشی مسائل داخلی به مسائل منطقه ای در برجام 2، نسبت به کم توجهی دولت یازدهم و دستگاه سیاست خارجی به مسائل منطقه ای انتقاد کرد و نوشت: وزارت امور خارجه کشورمان هر چند در مساله هسته‌ای کارنامه درخشانی دارد ولی در مورد روابط با کشورهای عرب منطقه، مقابله به موقع با معضلاتی که در جهان عرب پدید آمده‌اند، تنظیم روابط منطقی با کشورهای اسلامی و جلوگیری از بروز تنش‌های منطقه‌ای و تنش‌های فیمابین ایران و بعضی کشورهای منطقه می‌توانست موفق‌تر باشد. برای نمونه می‌توان به آنچه در روابط ایران و عربستان پدید آمده اشاره کرد، وضعیتی که اگر مردان سیاست خارجی ما فعال‌تر برخورد می‌کردند می‌توانستند مانع بروز آن شوند.

این روزنامه در ادامه با اشاره به شرایط منطقه و تاکید بر این که ممکن است جنگ منطقه ای تبدیل به یک جنگ جهانی شود، با طرح این سوال که حال قلمرو برجام 2 کجاست؟، نوشت:هر چند می‌توان گفت توجه به مسائل کشور وتلاش برای حل اختلافات و مشکلات داخلی با تلاش برای حل مشکلات منطقه‌ای منافات ندارد، ولی اینکه نگاه دولتمردان ما به مسائل پیچیده منطقه، که هر روز پیچیده‌تر هم می‌شود، به عنوان یک اولویت در نظر گرفته شود بسیار مهم و حیاتی است. به همین دلیل، اعتقاد ما بر اینست که در «برجام 2» باید به مسائل منطقه اولویت داده شود و برای موفقیت آن باید تلاش زیادی نیز صورت بگیرد.

وزارت امور خارجه کشورمان برای آنکه بتواند «برجام 2» را در منطقه به اجرا در آورد و مانع آتش گرفتن منطقه شود، باید در بخش خاورمیانه‌ای خود به یک تحول اساسی روی آورد و این بخش را تقویت کند. برای این تحول و تقویت، هر قدر سرمایه بکار گرفته شود، می‌ارزد. این، ضرورت همین امروز است و فردا برای چنین کاری دیر خواهد بود.

گفتنی است مسابقه آشتی با آمریکا در اتاق فرمان دولت باعث بروز اختلافاتی در میان دو قرائت از برجام 2 شده است.قرائت اول اولویت را در حل مسائل منطقه ای می داند و اولویت دوم تعامل با آمریکا را هولهل همه مسائل می داند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار