کد خبر: 757141
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه گفت: مسکو پروژه طرح گاز موسوم به «ترکیش استریم» با ترکیه را به‌دلیل ساقط کردن جنگنده روسیه در مرز سوریه به حالت تعلیق درآورد.
فارس: وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: روسیه مذاکرات طرح گاز با ترکیه را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش راشاتودی الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه گفت: مسکو پروژه طرح گاز موسوم به «ترکیش استریم» با ترکیه را به‌دلیل ساقط کردن جنگنده روسیه در مرز سوریه به حالت تعلیق درآورد.

وی با بیان اینکه مذاکره روی طرح «ترکیش استریم» معلق شده است، گفت: این طرح در چارچوب تعهدات دولت‌های روسیه و ترکیه و همکاری‌های اقتصادی دنبال می‌شد که فعلاً معلق است. پروژه گازپروم به‌دلیل ساقط کردن هواپیمای روسیه توسط ترکیه متوقف شده است و منتظر دستور دولت روسیه است.

یک مسئول گازپروم که نخواست نامش فاش شود، روز چهارشنبه به رویترز گفته بود ما منتظریم که مسئولان ارشد دولتی درباره توقف «ترکیش استریم» یا حداقل وقفه  چند ساله آن اعلام‌نظر کنند.

همچنین یک منبع دیگری گفته بود ما امیدواریم «ترکیش استریم» به جای توقف کامل چندین سال با وقفه اجرا شود.

براساس این گزارش پروژه طرح گاز «ترکیش استریم» یکی از پروژه‌های اصلی روسیه و ترکیه است که با هدف صادرات گاز طبیعی به ترکیه از طریق دریای سیاه و همچنین صادرات به جنوب اروپا برنامه‌ریزی شده بود. برنامه اجرا از ژوئن طرح‌ریزی شده بود، اما به‌دلیل تنش‌های به‌وجود آمده بین روسیه و ترکیه معلق شده است. از زمان سقوط هواپیمای جنگی روسیه شرایط طرح‌های آتی بین دو کشور روشن نیست.

وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد که طرح «ترکیش استریم» و ساخت نیروگاه اتمی در ترکیه تحت تأثیر تحریم‌های روسیه خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار