کد خبر: 756378
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
خطيب نماز جمعه تهران هشدار داد
غربي‌ها معتقدند با باز شدن فضا و بهبود روابط ايران و غرب مي‌توانند به نفوذ فرهنگي، سياسي و اقتصادي در ايران برسند.
غربي‌ها معتقدند با باز شدن فضا و بهبود روابط ايران و غرب مي‌توانند به نفوذ فرهنگي، سياسي و اقتصادي در ايران برسند.
به گزارش مهر، آيت‌الله موحدي كرماني در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران، بسيج را يكي از بركات انقلاب دانست و گفت: بسيج يعني گسترده شدن فرهنگ انقلاب در كل جامعه، يعني روحيه انقلابي در همه مردم به‌وجود آمده و عده‌اي خاص از اقشار مختلف به نمايندگي از قشر مخصوص به صورت الگو درآمده‌اند و نام آنان بسيجي شده است. وي با بيان اينكه بسيج بايد در ابعاد مختلف الگو باشد، گفت: بسيج بايد مطيع رهبر باشد و در رابطه با برنامه‌هاي عبادي پيشگام و در حال خودسازي باشد، نقاط ضعف خود را پيوسته بشناسند و آن را جبران كنند.
آيت‌الله موحدي كرماني همچنين با اشاره به برگزاري اجلاس گاز در تهران گفت: در اين اجلاس ملاقات‌ها، مذاكرات و قراردادهايي انجام گرفت اما اعظم بركات اين اجلاس ديدار با مقام معظم رهبري بود كه سران كشورها با معظم‌له ديدار داشتند. وي افزود: در اين ديدارها، سران كشورها مجذوب رهبري بودند و فوق‌العاده تجليل مي‌كردند، به ويژه آقاي پوتين رئيس جمهور روسيه. وي تاكيد كرد: در خيلي از كشورها رهبران براي آنكه حكومت‌شان بماند خونريزي مي‌كنند، آدم مي‌كشند. عربستان سعودي را مي‌بينيد كه براي توسعه قدرت خودش با مردم يمن چه مي‌كند. جنايات امريكا و اسرائيل را همه مي‌دانيد و رويه رهبران خيلي از كشورها اين گونه است اما اينها آمده‌اند ايران و رهبر ايران را مي‌بينند. در چنين جهاني اين رهبر در قلب مظلومين است و با تمام توان در مقابل ترفند منافقان ايستاده است و براي سعادت مردم دعوت به وحدت مي‌كنند.
‌ ‌  
بهانه‌هاي اقتصادي براي نفوذ در فرهنگ و سياست
موحدي‌كرماني در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با بيان اينكه از سفارشات اكيدي كه رهبري پيوسته دارند، گوشزد خطر نفوذ است، افزود: برخي دانشمندان غربي مي‌گويند توافق هسته‌اي براي ما فرصتي براي انجام اصلاحات سياسي و اجتماعي در ايران است. وي با تاكيد بر اينكه مسئولين بايد بيدار باشند، گفت: غربي‌ها معتقدند با باز شدن فضا و بهبود روابط ايران و غرب مي‌توانند به نفوذ فرهنگي، سياسي و اقتصادي در ايران برسند. خطيب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان كرد: تا چند سال قبل اگر يك امريكايي وارد ايران مي‌شد و با يك عنصر ضد انقلاب ملاقات مي‌كرد مردم اين حركت را زشت مي‌ديدند و تعجب مي‌كردند اما امروز تيم‌هاي مختلف غربي به بهانه تبادلات اقتصادي قصد نفوذ در فرهنگ، سياست و نفوذ دادن عوامل همفكر خود در اركان نظام را دارند. وي با بيان اينكه رهبري فرموده‌اند كه ما راه نفوذ را بسته‌ايم، تصريح كرد: رهبري فرموده‌اند در كشورهاي اسلامي مي‌خواهند نفوذي به‌وجود آورند كه تا دهها سال ادامه داشته باشد. بنابراين همه ما بايد بيدار باشيم، مخصوصاً مسئولين.
‌ ‌   گروه‌هاي هدف در پروژه نفوذ دشمن
موحدي‌كرماني با بيان اينكه جبهه عظيمي در مقابل اسلام گسترده شده است، گفت: فرق مختلف ضد اسلامي، ضد معنويت، ضد حقيقت در مقابل اسلام دست به دست هم داده‌اند و موشكافي مي‌كنند تا نقطه ضعف و نفوذ را پيدا كنند. به مسئولين تذكر داديم كه به هيچ وجه اجازه داده نشود كه به بهانه نظارت به حريم امنيتي و دفاعي كشور نفوذ كنند يا توسعه دفاعي كشور را متوقف كنند. موحدي‌كرماني با بيان اينكه بعضي از گروه‌ها و اقشار هدف نفوذ دشمن هستند، ادامه داد: برخي مسئولان متعهد و جوانان فعال اينها بيشتر هدف نفوذ هستند كه شكل و باورهاي آنان تغيير داده شود. بعضي از اقوام و اقليت‌هاي مذهبي و افراد ساده‌لوح نيز بيشتر در جريان نفوذ ضربه‌پذير هستند. خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به هدف دشمن براي نفوذ گفت: تغيير فرهنگ و سياست، ايجاد نارضايتي در بين مردم، جذب جوانان، اخلال در باورها و اعتقادها، به دست گرفتن مراكز تصميم‌گير، بازگرداندن سلطه اقتصادي و در يك كلمه ضربه به اسلام از اهداف نفوذ است و دشمنان در فكر اشاعه ارزش‌هاي غربي يعني فساد، فحشا و بي بند و باري هستند.
آيت‌الله موحدي‌كرماني همچنين با بيان اينكه دو انتخابات مهم مجلس شوراي اسلامي و خبرگان را در پيش داريم، گفت: هر دو مجلس مهم هستند اما انتخابات خبرگان بسيار مهم‌تر است. وي تأكيد كرد: مردم بايد در بررسي و شناسايي كانديداهاي محتمل هوشيار باشند و سوابق و عملكرد آنان را به‌دست بياورند.
‌ ‌  
رصد تمام تحركات در آب‌هاي آزاد
امير دريادار سياري هم طي سخناني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه به مناسبت هفتم آذرماه روز نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: هفتم آذر ۵۹ عمليات مرواريد با موفقيت انجام شد و به فرمان امام خميني(ره) اين روز، روز نيروي دريايي نام گرفت. وي با اشاره به ويژگي‌هاي عمليات مرواريد گفت: اين عمليات در شصت و هفتمين روز دفاع مقدس يعني زماني كه دشمن باور نداشت كه ايران چنين توانمندي دريايي داشته باشد، انجام شد. سياري افزود: عمليات مرواريد غير از هدف نظامي، هدف اقتصادي و سياسي هم داشت و با اين عمليات ما اجازه نداديم كه تا پايان جنگ، نيروي دريايي دشمن در عرصه آب‌هاي خليج‌فارس حضور داشته باشد و با انهدام دو بندر عراق از صادرات نفت دشمن جلوگيري شد و با توجه به تك‌قطبي بودن اقتصادش اگر كمك ديگر كشورها نبود، بيش از شش ماه در جنگ نمي‌توانست حضور داشته باشد.
دريادار سياري در ادامه با بيان اينكه يك سوم مرزهاي كشور دريايي است، گفت: مهم‌ترين سواحل كشور ما، سواحل مكران است و اين سواحل ما را به آب‌هاي آزاد جهان متصل مي‌كند كه اين موضوع يك امتياز ويژه براي كشور محسوب مي‌شود.
وي با اشاره به توسعه دريامحور گفت: ما بايد بتوانيم از منابع خدادادي در دريا براي كشور استفاده كنيم و براي رسيدن به اين مهم، دو دستور كار داريم كه يكي از آنها توسعه سواحل مكران و ديگري اقتدار دريايي است. دريادار سياري با تاكيد بر اينكه اهميت و توسعه سواحل براي پيشرفت كل كشور حائز اهميت است، گفت: به لطف خدا اين موضوع هم در دستور كار دولت و هم نيروهاي مسلح و ارتش جمهوري اسلامي قرار دارد.
دريادار سياري با اشاره به گزارشي از اقدامات نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي گفت: نيروي دريايي ارتش در اجراي تدبير مقام معظم رهبري مبني بر اينكه بايد به چشم نيروي راهبردي به نيروي دريايي نگريسته شود، حوزه مسئوليت و مديريت خود را به شمال اقيانوس هند تا مدار ۱۰ درجه يعني جنوب هندوستان و شمال سومالي گسترش داده است. وي با بيان اينكه علاوه بر ساخت ناوشكن‌ها، نيروي دريايي امروز وارد ساخت انواع زيردريايي‌ها شده است، گفت: ما توانسته‌ايم با استفاده از جوانان و علم موجود در دانشگاه‌ها و صنايع پرافتخار وزارت دفاع، توان ساخت ناوهاي موشك‌انداز و زيردريايي را پيدا كنيم اين افتخار بزرگي است و اين جزو مأموريت نيروي دريايي قرار گرفته است. فرمانده نيروي دريايي ارتش تصريح كرد: امروز نيروي دريايي با حضور در آب‌هاي آزاد دنيا تمام تحركات را رصد مي‌كند، تحركات مربوط به هر كشوري را كه در آب‌هاي آزاد نفوذ داشته باشد، رصد مي‌كنيم و آمادگي مقابله با هرگونه تهديد را داريم.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار