کد خبر: 754826
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی:
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: به ماموران راهنمایی و رانندگی ابلاغ کرده‌ایم در موضوع عفاف و حجاب مخصوصا کسانی که کشف حجاب دارند با جدیت برخورد کنند.
سردار محسن حسن‌خانی در نشست خبری با بیان اینکه وظیفه اصلی نیروی انتظامی پاسداری از ارزش‌های اسلامی و انقلابی و ارزش‌هایی است که در جمهوری اسلامی وجود دارد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه هر مسلمانی بوده و در قانون نیز امر به معروف و پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب دیده شده و وظیفه مردم نیز در امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی است.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: موضوعات اجرایی و برخورد نیز با نیروی انتظامی و برخی سازمان‌هاست که توسط قانونگذار مشخص شده و یکی از مطالبات مردم از نیروی انتظامی انجام این وظیفه است و با عنایت به مطالبه بیشتر مردم از ما در دستور کار خود تشدید اقدامات را در حوزه امنیت اخلاقی خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: به ماموران راهنمایی و رانندگی ابلاغ کرده‌ایم در موضوع عفاف و حجاب مخصوصا کسانی که کشف حجاب دارند با جدیت برخورد کنند و موضوع آلودگی صوتی را نیز پیگیری کرده و خودروها را در چنین شرایطی متوقف می‌کنیم و برابر ضوابط به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

سردار حسن‌خانی افزود: کارهایی مانند دور دور که توسط برخی خودروها موجب ایجاد مزاحمت برای مردم در خیابان‌ها نیز می‌شود، مورد برخورد قرار خواهد گرفت و با سگ‌گردانی در خیابان‌ها نیز با جدیت برخورد می‌شود، چرا که این اقدامات در شان جمهوری اسلامی نیست.

وی ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم را با برخورد جدی و شدید پلیس همراه دانست و افزود: اگر کسی جرات پیدا کند برای نوامیس مردم ایجاد مزاحمت کند، با شدت برخورد می‌شود و در کنار این مسئله با فروشندگانی که عفاف و حجاب و پوشش مناسب را رعایت نمی‌کنند نیز برخورد می‌شود و در صورت تکرار مغازه پلمب می‌شود.

وی یادآور شد: اینکه برخی افراد سوءاستفاده از نیاز خانم‌ها برای شغل کنند و از آنها استفاده ابزاری کنند، قابل قبول نیست و با مسئول صنف‌های این چنینی برخورد می‌شود.

سردار حسن‌خانی استفاده از مانکن‌های اشاعه دهنده فرهنگ منحط غربی را ممنوع اعلام کرد و گفت: مردم نیز باید نظارت داشته باشند و موردهای این چنینی را گزارش دهند.

وی در ادامه بیان کرد: در برخی نمایشگاه‌ها شئونات اسلامی رعایت نمی‌شود و اصل برای ما حفظ شئونات دینی و اسلامی است و مردم در کنار حفظ شئونات دینی باید فعالیت‌های خود را اجرا کنند.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی تابلوهایی با عناوین و فرهنگ غربی گفت: این تابلوها نیز ساماندهی می‌شوند تا مروج فرهنگ غربی نباشند و در تالارها نیز جدیت در برخورد داریم و در مجموع در ایجاد امنیت اخلاقی مصمم هستیم و به وظیفه قانونی و شرعی مصمم‌تر از گذشته اقدام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در هفت ماهه سال‌جاری به نسبت سال گذشته افزایش کشفیات مشروبات داخلی و خارجی را داشته‌ایم و در برخورد با اصنافی که مبادرت به تهیه و توزیع فیلم و سی‌دی‌های غیرمجاز می‌کردند افزایش برخورد را داشته‌ایم و در زمینه تذکرات عفاف و حجاب نیز افزایش برخورد داشته‌ایم.

وی گفت: در موضوع فضای مجازی نیز با مسائل امنیت اخلاقی برخورد داریم و در کافی‌نت‌ها نیز نظارت داریم و در فضای مجازی نیز پلیس فتا با قاطعیت حضور دارد.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: توسعه پلیس فتا از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی است که امسال تقویت می‌شود.

وی گفت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته طرح تشدید امنیت اخلاقی صورت می‌گیرد و از سوی دیگر پلیس وظایف قانونی بر عهده دارد تا با این موارد برخورد کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر