کد خبر: 751133
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
وزیر صنعت، معدن و تجارت به آلمان‌ها وعده داد به شرط تولید خودرو در ایران، از موتورهای تولید آلمان در خودروهای ایرانی استفاده شود.
شاتا: محمدرضا نعمت زاده در نشست مشترک با وزیر اقتصاد،‌ رسانه انرژی و فناوری ایالت باواریای آلمان و معاون نخست وزیر این ایالت و هیأت همراه اظهار داشت:  ایران علاقمند است که روابط خود را با شرکت‌های آلمانی گسترش دهد و در این زمینه اهداف استراتژیک و بلند مدتی را در نظر داریم.

وی افزود: اغلب صنایع ما در گذشته بر پایه تکنولوژی آلمانی بنا شده است و سیاست هایی که ما برای توسعه صنعتی کشور در نظر گرفتیم سرمایه گذاری مشترک با سرمایه گذاران خارجی است.

وی اضافه کرد: از سویی علاقمندیم سهمی از بازار منطقه‌ای شما نیز داشته باشیم چرا که اکنون می توانید ایران  را مرکز فعالیتهای صنعتی، معدنی و تجاری به حساب بیاورید.

نعمت زاده تصریح کرد: علی‌رغم سختی هایی که در دوران جنگ تحمیلی داشتیم و یا تحریم‌هایی که تا چند وقت اخیر بر ما تحمیل شده بود نشان دادیم که خواهان صلح و همکاری هستیم.

وی با اشاره به مزیت‌های اقلیمی و طبیعی کشورمان و زمینه های همکاری با آلمان گفت: صنایع برق و انرژی، صنایع پیشرفته، الکترونیک،‌ تجهیزات پزشکی، خودروی سبک و سنگین و تجاری و اتوبوس و موتورهای دیزلی، صنایع فولاد و قطعات، لاستیک خودرو، انرژی های تجدید پذیر و صنایع غذایی از جمله زمینه های همکاری  است.

نعمت زاده اظهار کرد: ما همچنین علاقمندیم که در زمینه سرمایه گذاری در ایجاد فروشگاه‌های زنجیره ای و صنایع متوسط و کوچک و خوشه های صنعتی همکاری مشترک داشته باشیم.

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت همچنین با بیان اینکه برنامه ما رسیدن به تولید 3 میلیون خودرو در سال است، گفت:‌ ما اتوبوس و کامیون‌ها را تحت لیسانس مرسدس بنز، اسکانیا، ولوو و ... تولید می کنیم و می توانیم برای همه اینها از موتورهای شما استفاده کنیم به شرطی که در ایران تولید شود.

وی افزود : در حال حاضر به ساخت اتوبوس‌های شهری با موتور پایه گاز سوز نیازمندیم.

وی در ادامه ایجاد دولت الکترونیک را از پروژه های جدی کشور برشمرد و گفت : بخشی از این برنامه مربوط به وزارتخانه ما و بخشی مربوط به وزارت ICT است.

صنایع فولاد سرمایه گذاری و طراحی و ساخت تجهیزاتی مثل کوره ها، خطوط ذوب و ... از دیگر زمینه های همکاری بود که نعمت زاده بدان اشاره کرد.

وی با اشاره به ظرفیت 24 میلیون تنی تولید فولاد کشور گفت: می خواهیم این رقم را به 55 میلیون تن در سال برسانیم و ظرفیت تولید آلومینیوم هم 450 هزار تن است که می‌خواهیم ظرف 10 سال آینده به 1.5 میلیون تن برسد.

در این نشست همچنین خانم ایلزه ایگنر وزیر اقتصاد،‌ رسانه، انرژی و فناوری ایالت باواریای آلمان با ابراز علاقمندی کشورش برای همکاری تجاری با ایران گفت: می خواهیم که سرمایه گذاری بلند مدتی را انجام دهیم و برای سرمایه گذاری ثبات حقوقی نقش مهمی ایفا می کند.

وی افزود: ما در بخش صنعت بسیار قوی هستیم و در زمینه دیجیتال هم شروع به فعالیت  کرده ایم و مرکز پژوهش‌های صنایع دیجیتال ما در حال راه اندازی است.

در این نشست نمایندگانی از شرکت‌های صنعتی آلمانی به تشریح فعالیت‌های خود و زمینه های همکاری با ایران پرداختند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار