کد خبر: 748568
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود ۴۰ هزار بیمار اعصاب و روان داریم که کمتر از ۱۰ هزار نفرشان را می توانیم بستری کنیم.

خبرگزاری صدا و سیما: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود ۴۰ هزار بیمار اعصاب و روان داریم که کمتر از ۱۰ هزار نفرشان را می توانیم بستری کنیم.

دکتر حسن هاشمی پس از بازدید از بیمارستان روانپزشکی ایران در جاده مخصوص کرج در جمع خبرنگاران افزود: 50 درصد بیماران اعصاب و روان یا متوجه بیماری شان نیستند یا به دلایل اجتماعی به متخصص مراجعه نمی کنند.

وی گفت: مراکز روانپزشکی تعدادشان خیلی کم و مشکلات شان زیاد است؛ در حقیقت مانند خود مریض های اعصاب و روان کمتر به این مراکز توجه شده است.

هاشمی بیمارستان روانپزشکی ایران را یکی از مراکز موفق آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایران برشمرد و افزود: این فضا اصلا برای بیمارستان ساخته نشده و تقریبا خوابگاهی بوده که در گذشته برای ورزش های مختلف استفاده می شده است.

وزیر بهداشت گفت: اینجا بیمارستان نیست و باید بیمارستان جدیدی ساخته شود و طبعا با منابع محدودی که داریم این موضوع در کوتاه مدت میسر نیست.

هاشمی افزود: بارها گفته ام دولت برای روانپزشکی و سوختگی همه نوع حمایت را انجام می دهد و تقریبا چندین برابر تعداد تخت های موجود، نیاز به تخت برای بیماران مبتلا به اعصاب و روان داریم.

وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت تاسیس بیمارستان گفت: امیدواریم بتوانیم از دیگران کمک بگیریم، به خاطر اینکه امکانات موجود ما پاسخ گوی این نیازها نیست.

وی افزود: امیدوارم نیکوکاران یا بخش هایی که علاقه مند به سرمایه گذاری هستند پا پیش جلو بگذارند و ما نیز حتما در حد مقدورات مان کمک خواهیم کرد تا در این مجموعه، که از نظر علمی بسیار ارزشمند است و پنج دوره رتبه اول فارغ التحصیلان کشور را داشته است، بتوانیم بیمارستانی را برای مظلوم ترین بیماران که آن هم در چنین منطقه ای از شهر دارند خدمت می گیرند به همراه نیروهای متخصص و کارآمد تاسیس کنیم.

هاشمی گفت: از اصل موضوع ناامید نیستم و ان شاءالله خدا کمک خواهد کرد، ما هم تلاش مان را می کنیم چرا که اینجا زمین خوبی دارد اما از نظر تاسیسات و امکانات برای ارائه خدمت خیلی فقیر هستند.

بیمه مهمترین مشکل حوزه سلامت است   
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: معتقدم موضوع بیمه مهمترین مشکل حوزه سلامت است و باید یک روزی حل شود.

دکتر حسن هاشمی پس از بازدید از بیمارستان روانپزشکی ایران درباره قانون تجمع بیمه‌ها افزود: حل شدن موضوع بیمه ها در حوزه سلامت با گفتگو میسر نیست.

وی با بیان اینکه هر تغییری نیاز به اراده قوی و در عین حال پرداخت هزینه دارد گفت: اگر می‌خواهیم تحول و تغییر ایجاد کنیم باید هزینه اش را هم پرداخت کنیم.

هاشمی افزود: همیشه در اینطور تصمیمات یک عده خوشایندشان است و یک عده برایشان نارضایتی ایجاد می شود، آنچه مهم است منافع مردم، منافع ملی و الهام گرفتن از تجربه و دانش بشری است که بالاخره ما کمتر به آن توجه می کنیم.

آمار دقیقی از واردات داروهای مربوط به بیماران روانی ندارم
وزیر بهداشت درباره افزایش چشمگیر واردات داروهای مربوط به بیماران روانی گفت: آمار دقیقی ندارم و آقای دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو می تواند در این زمینه به طور دقیق پاسخ دهد.

هاشمی افزود: بخشی از داروهایی که مورد نیاز هست و تولید داخل هم نیست، فشار زیادی به خانواده ها می آورد زیرا حمایت بیمه ای هم ندارد.

وی گفت: از طرفی بیماران اعصاب و روان هم بیمارانی هستند که 40، 50 و 60 سال دائم باید دارو استفاده کنند، آنطور نیست که برای یک مقطع کوتاه مدت مانند سرماخوردگی یا بیماری گوارشی یا بیماری های دیگر باشد بنابراین از بیماری‌های بسیار پرهزینه است، چون در طول زمان توزیع می‌شود هزینه آن دیده نمی شود.

هاشمی افزود: حمایت های بیمه ای نیز از این بیماران خیلی کم است، البته اخیرا بیمه ها برای مدت زمانی که بستری می شوند تسهیلاتش را ایجاد کرده اند که جای تشکر دارد ولی واقعیت این است که برای حمایت مالی در بخش هزینه های سرپایی که عمدتا داروست خیلی ضعیف عمل می کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: شورای عالی بیمه بتواند امکاناتش را برای حمایت بیشتر از این عزیزان هم در بخش دارو و هم در بخش بستری مزمن فراهم کند و در عین حال دولت و سازمان های مردم نهاد و خیریه ها هم کمک کنند.

هاشمی گفت: بیماران اعصاب و روان خیلی از بابت حمایتی که بیمه‌ها از آنان می کنند مظلوم واقع شده اند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار