کد خبر: 726932
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استان مرکزی از افتتاح آزمایشگاه تشخیص مولکولی در اراک برای نخستین بار در بخش دولتی خبرداد.

بهزاد خوانساری‌نژاد گفت :این آزمایشگاه در راستای اجرای طرح تحول سلامت در حیطه آزمایشگاه و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی اراک راه‌اندازی شده و در مقایسه با آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی از کارآیی مطلوبی برخوردار است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استان مرکزی تصریح کرد: ظرفیت پذیرش این مرکز محدود نیست و در صورتی که تعداد مراجعات به این آزمایشگاه افزایش پیدا کند، می‌توانیم با افزایش تجهیزات پاسخگوی نیاز بیماران باشیم.

خوانساری‌نژاد با بیان اینکه این آزمایشگاه در نظر دارد در آینده نزدیک بیماران استان‌های همجوار را زیر پوشش قرار دهد، خاطر نشان کرد: به خاطر تجهیزات، تکنولوژی خاص، مهارت بالا و هزینه‌بر بودن این آزمایشات، معمولاً در بخش دولتی دیگر استان‌ها از این آزمایشگاه استفاده نمی‌شود و برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی اراک راه‌اندازی شده است.

به گفته وی بر اساس طرح تحول نظام سلامت آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت و درمان و بر ‌اساس دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌ها مجموعه آزمایشگاه‌هایی که زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند باید بیش از 500 مورد انجام آزمایش را به بیماران ارائه کنند.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استان مرکزی افزود: این آزمایشگاه تشخیص عوامل عفونی، کمیت ‌سنجی عوامل عفونی، کمک به درمان بیماری‌های عفونی، تشخیص ویروس بیماری‌های عفونی خطرناک، شناسایی جهش‌هایی که به سرطان منجر می‌شود، تغییرات کروموزومی و... را بر عهده دارد.

خوانساری‌نژاد تاکید کرد: با راه‌اندازی این مرکز هزینه‌های درمانی بیماران تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده و از سردرگمی بیماران در استان‌های دیگر جلوگیری می‌کند، چرا که در این آزمایشگاه تمامی آزمایشات با تعرفه دولتی و با حمایت بیمه‌ها انجام خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار