کد خبر: 724690
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
بعد از قريب 3 سال، ساخت سريال سلحشور رنگ واقعيت به خود گرفت
بالاخره صدا‌و‌سيما تصميم قطعي خود براي ساخت سريال حضرت موسي (ع)‌‌ را گرفت و تحقق ساخت اين سريال با اعلام آغاز بازنويسي فيلمنامه آن به شكلي رسمي تأييد شد.
سميرا سروش
بالاخره صدا‌و‌سيما تصميم قطعي خود براي ساخت سريال حضرت موسي (ع)‌‌ را گرفت و تحقق ساخت اين سريال با اعلام آغاز بازنويسي فيلمنامه آن به شكلي رسمي تأييد شد.
فرج‌الله سلحشور تقريباً سه سال پيش و همزمان با استيون اسپيلبرگ، كارگردان امريكايي فيلم «خروج: خدايان و شاهان» از تصميمش براي ساخت اين سريال خبر داده بود اما در آن زمان كه همه چيز به سرعت براي ساخت نسخه سينمايي و هاليوودي اين داستان ديني – مذهبي‌آماده مي‌شد، توليد سريال سلحشور همچنان پا در هوا و بلاتكليف جذب حمايت صدا و سيما باقي مانده بود. پروژه سينمايي پر هزينه و عظيم اسپيلبرگ با بازي كريستين بيل كه همچون ساير آثار هاليوودي تحريف واقعيت و تفسير داستاني ديني - تاريخي از نگاه هاليوودي است، يك سال پيش آماده نمايش شد، به اكران درآمد، از روي پرده‌ها پايين رفت و وارد شبكه نمايش خانگي كشورهاي مختلف دنيا شد اما باز هم خبري از تعيين تكليف سريال سلحشور نشد.
داستان بلاتكليفي اين سريال همچنان به قوت خود باقي بود تا اينكه اواخر سال گذشته خبر بيماري سلحشور منتشر شد و بلافاصله طي مراسمي با حضور هنرمندان از او تجليل به عمل آمد. بعد از اين اتفاق كم كم خبرهايي رسيد كه اميدواري‌ها براي ساخت سريال حضرت موسي(ع) را پررنگ‌تر مي‌كرد. حالا در خبري جديد اعلام شده است كه ديگر مانعي براي ساخت اين سريال وجود ندارد.
سلحشور خود به رسانه‌ها گفته كه صدا و سيما تصميمش را براي ساخت اين سريال قطعي كرده است. سلحشور در گفت‌وگو با تسنيم از آغاز بازنويسي فيلمنامه خبر داده كه ظاهراً اين مرحله از كار توليد سريال حضرت موسي(ع) از روز گذشته آغاز شده است. اكنون فيلمنامه اين سريال براي ساخت به اداره كل امور نمايش سيما ارسال شده و ايراداتي به متن فيلمنامه وارد شده اما سلحشور گفته است كه ايرادات گرفته شده جزئي است و آنقدر نيست كه بخواهد كار را دچار تغيير بزرگي كند.
سلحشور با ساخت سريال‌هاي موفقي چون «يوسف پيامبر» و «مردان آنجلس» نشان داده كه در ساخت سريال‌هاي تاريخي - مذهبي چيره‌دست است و تبحر خاصي در جلب مخاطب دارد. داستان حضرت موسي(ع)‌ در قرآن يكي از جذاب‌ترين داستان‌هاي ديني است كه مي‌تواند از هم اكنون جذابيت سريال جديد سلحشور را تضمين كند.
سلحشور پيش از اين اعلام كرده بود كه توليد مجموعه تلويزيوني فاخر حضرت موسي(ع) حدود پنج سال زمان خواهد برد و هركدام از قسمت‌هاي آن، يك فيلم سينمايي است.
  مجموعه تلويزيوني حضرت موسي(ع) قرار است در 72 قسمت به‌كارگرداني فرج‌الله سلحشور براي پخش از شبكه‌هاي سيما توليد شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار