کد خبر: 720560
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
آزادسازي قيمت بنزين از ويژه‌خواري‌ها جلوگيري مي‌كند
رئيس كانون انجمن‌‌هاي صنفي كارفرمايي صاحبان جايگاه‌هاي اختصاصي سراسر كشور گفت: آزاد‌سازي قيمت بنزين از ويژه خواري‌ها جلوگيري خواهد كرد.
مهران ابراهیمیان
رئيس كانون انجمن‌‌هاي  صنفي كارفرمايي صاحبان جايگاه‌هاي اختصاصي سراسر كشور گفت: آزاد‌سازي قيمت بنزين از ويژه خواري‌ها جلوگيري خواهد كرد.
 به گزارش «جوان» دكتر ناصر رئيسي فرد در اين باره گفت: متأسفانه در گذشته 16 جايگاه از بين بيش‌از 300 جايگاه در تهران با استفاده از كارت‌هاي به جا مانده و كارت‌‌هاي سوخت شده بنزين، سوءاستفاده مي‌كردند كه با اجراي بنزين تك نرخي سوءاستفاده‌ها و فسادها پرچيده خواهد شد.  وي با بيان اينكه از ابتداي اجراي اين طرح با آن مخالف بوده است، ‌گفت: متأسفانه سوءاستفاده برخي به نام تمام جايگاهداران تمام مي‌شود در حالي كه جايگاهداران افراد شريفي هستند و اميدواريم با اجراي اين روش بساط فساد برچيده شود.  وي همچنين در پاسخ به اين سؤال كه تكليف هزينه‌هاي انجام شده براي طرح قبلي چيست، آيا كارت‌هاي بنزين جمع خواهد شد، گفت: برنامه‌اي براي جمع آوري كارت‌هاي بنزين وجود ندارد اما اميدوارم با توجه به زير ساخت هايي كه وجود دارد از اين كارت براي انتقال وجه استفاده شود.  وي تأكيد كرد: در صورت اجراي اين كار رابطه مالي بين كارگران و دارنده خودرو كمتر شده، لذا درگيري‌ها نيز كم خواهد شد.

   كسري 46 هزار ميليارد توماني!

بنابراين گزارش همچنين نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با حمايت از اقدام اخير دولت در آزادسازي قيمت بنزين آن را هدفمند خواند و گفت: آزادسازي قيمت بنزين به‌صورت چشمگيري از قاچاق و ويژه خواري اين فرآورده با ارزش جلوگيري مي‌كند. نديمي در گفت و گو با ايرنا، با اشاره به اقدام اخير دولت در تك نرخي كردن قيمت بنزين، افزود: پرداخت يارانه و بازتوزيع كمك‌هاي جبراني به مردم در واقع با هدف آزادسازي قيمت برخي كالاهاي اساسي از جمله سوخت صورت مي‌گيرد.
وي با تأكيد بر اينكه در سال جاري دولت با 46 هزار ميليارد تومان كسري بودجه مواجه است، دير اقدام كردن دولت در آزادسازي قيمت بنزين را قابل تأمل دانست و اظهار داشت: به هرحال دولت مكلف است با روش‌هايي از جمله آزادسازي قيمت برخي اقلام اساسي اين مبلغ را جبران كند. نماينده مردم لاهيجان و سياهكل در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه مطابق قانون هدفمند‌سازي يارانه‌ها تا سال 1394 بايد قيمت تمامي حامل‌هاي انرژي در داخل كشور به 90 درصد فوب خليج‌فارس برسد، گفت: اقدام اخير دولت در قالب فاز سوم هدفمندسازي يارانه‌ها به منظور حمايت هرچه بيشتر از بخش‌هاي توليد و سلامت كشور صورت گرفته است. وي با اشاره به اعلام آزادسازي قيمت بنزين به ليتري هزار تومان از سوي دولت، افزود: قيمت بنزين نيز به عنوان يكي از فرآورده‌هاي سوختي در سال پنجم اجراي قانون هدفمند‌سازي يارانه‌ها (1394)، بايد به 90 درصد فوب خليج فارس برسد.
نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينكه هر تن بنزين معادل 1351 ليتر بنزين است و هر ليتر فرآورده بنزين در بازار خليج‌فارس با قيمتي معادل 50 سنت معامله مي‌شود، افزود: در حال حاضر با احتساب ارز آزاد قيمت بنزين در بازار خليج‌فارس 1652‌تومان و براساس نرخ ارز مبادله‌اي نيز حدود ليتري 1428تومان است. وي با اشاره به آنكه حداقل 50 درصد ناوگان تاكسيراني و وانت بارها با وجود استفاده از سهميه بنزين دولتي خودروهاي خود را خوابانده و سهميه خود را به‌صورت آزاد مي‌فروختند، افزود: آزادسازي قيمت بنزين اين گروه را به چرخه كار باز خواهد گرداند. نديمي با تأكيد براينكه حداقل 50 درصد افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي به صورت مستقيم و غيرمستقيم به مردم بازتوزيع خواهد شد، گفت: يكي از مزاياي آزادسازي قيمت فرآورده‌هاي نفتي جلوگيري از قاچاق سرسام آور ثروت ملي به كشورهاي همسايه است. وي در خصوص اينكه آيا اقدام اخير دولت در آزادسازي قيمت بنزين باعث ايجاد موج گراني در جامعه خواهد شد يا خير گفت: اقتصاد كشور در حال حاضر در شرايط ركود قرار دارد. دولت بايد مراقب اوضاع باشد و از طريق سازمان‌هاي تعزيرات حكومتي و حمايت از حقوق مصرف‌كننده با هرگونه افزايش قيمت بي‌ضابطه شديداً برخورد كند.

گراني محصولات صنعتي به بهانه سوخت ممنوع!

 وزير صنعت، معدن و تجارت تأكيد كرد: افزايش قيمت محصولات واحدهاي صنعتي به بهانه گراني سوخت ممنوع است.  محمدرضا نعمت‌زاده با اشاره به اينكه قيمت گاز طبيعي كه مورد نياز كل صنايع كشور است، هيچ گونه تغييري نكرده است. اضافه كرد: قيمت سوخت كارخانجات فولاد و سيمان مانند سال گذشته است و از بابت سوخت هيچ گونه تغيير قيمتي نبايد اعمال كنند. نعمت زاده با اشاره به اينكه برخلاف اطلاعاتي كه به نادرست در برخي رسانه‌ها منتشر شده قيمت گاز طبيعي كه مورد نياز كل صنايع كشور است، هيچ گونه تغييري نكرده است، اظهارداشت: تغيير مختصر در زمينه خانگي بوده كه با هدف صرفه‌جويي در مصرف سوخت از طرف دولت اتخاذ شده است، بنابراين صنعت هيچ گونه آسيبي در مورد سوخت نخواهد داشت. نعمت زاده با بيان اينكه قيمت گازوئيل صنايع حتي كاهش هم پيدا كرده است، گفت: در برخي زمينه‌ها حتي تا 600 تومان هم كاهش قيمت را تجربه كرده‌ايم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار