کد خبر: 717111
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
وزارت راه‌وشهرسازی در تازه‌ترین گزارش خود از افزایش 3/ 51 درصدی معاملات مسکن در شهر تهران طی سال 93 خبر داد و آن را نشانه‌ای از خروج تدریجی بازار مسکن از حالت رکود عنوان کرد.
دنیای اقتصاد: وزارت راه‌وشهرسازی در این گزارش که به تازگی در قالب فصلنامه اقتصاد مسکن از طرف دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن این وزارتخانه منتشر شده، آورده است: افزایش 3/ 51 درصدی حجم معاملات بازار مسکن در سال 1393، نسبت به سال گذشته براساس اطلاعات استخراج شده از سامانه ثبت معاملات املاک گویای سرآمدن دوران رکود در بخش مسکن است.

مقایسه حجم معاملات در سه ماه پایانی سال نسبت به فصل قبل حاکی از رشد 1/ 23 درصدی این شاخص است که می‌توان آن را نشان از آغاز دوران رونق دانست.

براساس این گزارش، متوسط قیمت هرمترمربع آپارتمان مسکونی در شهر تهران در سال 93، معادل 4 میلیون  و100 هزار تومان بوده که در مقایسه با یکساله 92، رشد 4/ 4 درصدی داشته است.

همچنین در این گزارش متوسط قیمت یک مترمربع زمین یا ساختمان کلنگی مسکونی در مناطق 22 گانه شهر تهران طی فصول بهار تا زمستان 1393، معادل 5 میلیون و 600 هزار تومان اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال 92، ثابت بوده است.

براساس این گزارش متوسط بهای یک مترمربع آپارتمان در کل کشور طی سال گذشته، معادل 2 میلیون و 800 هزار تومان بوده است که این میزان از رشد 7/ 13 درصدی نسبت به مدت مشابه یکسال قبل از آن حکایت دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یگانه جاوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
0
0
به نام خدا
فیلم عالی بود خواهشن علکی ایراد نگیرین واقعیت های مملکت و دانشجویان بیکار وکم درامد جامعست به جای ایراد گرفتن فکری به حالشون کنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار