کد خبر: 713479
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
ارشد نظامي آجا در استان‌هاي اصفهان، يزد و چهارمحال و بختياري:
ارشد نظامي آجا در استان‌هاي اصفهان، يزد و چهارمحال و بختياري گفت: اگر امروز، دشمنان ما عنوان مي‌كنند كه گزينه‌هاي نظامي روي ميز است، ما هم به همه دنيا اعلام مي‌كنيم كه گزينه‌هاي دفاعي ما روي ميز است.

امير سرتيپ دوم رضا جهادي ارسي در نشست خبري خود به مناسبت هفته ارتش ، به برنامه‌هاي هفته ارتش در اصفهان اشاره كرد و گفت: براي اين هفته، يك سري مسابقات ورزشي را در نظر گرفته‌ايم كه صعود به قله شيركوه يزد از برنامه‌هاي ويژه‌اي است كه توسط تيم ويژه كوهنوردي ارتش اصفهان متشكل از ۹ نفر كوهنورد انجام مي‌شود؛ اين تيم در روز سي‌ام فروردين عازم خواهند شد و صعود آن، ۲ روز زمان مي‌برد؛ مسير اين كوه بسيار سخت و ارتفاع آن، حدود ۴ هزار و ۲۳۰ متر است.
وی ادامه داد: غبارروبي گلستان شهداي اصفهان توسط نيروهاي ارتشي در روز ۲۷ فروردين، تجليل از شهداي سپاه پاسداران و بسيج، حضور پررنگ ارتش اصفهان در نماز جمعه به همراه سخنراني ارشد نظامي آجا در منطقه اصفهان، ديدار با امام جمعه اصفهان، ديدار با جانبازان در آسايشگاه شهيد مطهري و برگزاري مراسم دعاي ندبه در حسينيه سيدالشهدا (ع) در روز جمعه از ديگر برنامه هاي ما در هفته ارتش است.
ارشد نظامي آجا در استان‌هاي اصفهان، يزد و چهارمحال و بختياري با بيان اينكه فرماندهان ارتش اصفهان در روز ۳۰ فروردين، در محل هتل ۲۲ بهمن با مردم ديدار خواهند داشت، يادآور شد: امسال، رژه ارتش در روز ۲۹ فروردين، همراه با برنامه‌هاي بسيار جديدي برگزار خواهد شد و ادوات و تجهيزات جديدي را به نمايش مي‌گذاريم؛ همچنين به یاری خداوند ربات مسلح ۴*۴ با قابليت شليك موشك و خودروي شنيدار فوق سبك تاكتيكي در تهران رونمايي مي‌شود كه اين تجهيزات در اصفهان ساخته شده است.
وی تاكيد كرد: رژه ۲۹ فروردين براي ما، مسابقه‌اي است كه اقتدار نيروهاي مسلح ايران را به رخ جهان بكشانيم و در اين راه، پشتيباني ملت شريف ايران اسلامي، بهترين مشوق براي ما است.
امیر جهادی تصريح كرد: اصفهان يكي از استان‌هاي پربركت پادگان‌هاي ارتش است و بزرگترين پادگان آموزشي بالگرد خاورميانه در اصفهان قرار دارد.

خطاب به اصحاب رسانه اصفهان گفت: جامعه رسانه‌اي ايران، ديواري را عليه تهاجم گسترده رسانه‌اي جهان ايجاد كرده و با هوش و تلاش خود در مقابل غول‌هاي رسانه‌اي دنيا ايستاده است.
وي افزود: ايران به خصوص ارتش آن، قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، براي آمريكا ابزاري بود كه بتواند بر آبراه خليج فارس و عبور و مرور نفت در آن منطقه، نظارت و كنترل داشته باشد لذا ارتش ايران را كاملا تجهيز كرده بود به همين دليل اين ارتش، جزو ۵ ارتش بزرگ جهان محسوب مي‌شد اما پس از انقلاب، اين شرايط تغيير كرد؛ امام در پروسه‌اي كه از سال ۴۲ آغاز كرد در تمام پيام‌هاي خود، به طور قطع اشاره‌اي به نيروهاي نظامي داشتند و در مدت اين سال‌ها تا پيروزي انقلاب، ارتش را آماده كردند.
ارشد نظامي آجا در استان‌هاي اصفهان، يزد و چهارمحال و بختياري ادامه داد: به جرات مي‌توان گفت كه يكي از عوامل پيروزي انقلاب اسلامي، پس از خدا و نقش ويژه روحانيت و مردم، نقش به سزاي ارتش بود؛ در حقيقت رهبر كبير انقلاب، با تدبير خود، ابزار طاغوت را در جهت انقلاب اسلامي، به كارگيري و سپس نگهداري كردند.
وي تصريح كرد: امام خميني (ره) با فرمان تاريخي خود در روز ۲۶ فروردين ماه سال ۵۸، ارتش ايران را ارتشي اسلامي و ولايي معرفي كرد و امروز نيز ارتش جمهوري اسلامي مورد تاييد مقام معظم رهبري قرار دارد و اين اعتماد، بي بديل است.
امير جهادي تاكيد كرد: امروز، ارتش ايران بالاترين نقطه ايستادگي و صلابت در مقابله با تهديدهاي دشمنان است و آمادگي كامل دارد تا در مقابل هر تهديدي، طرح‌هاي خود را اجرا كند؛ اكنون، حركت‌هاي تروريستي در منطقه، تهديد نظامي براي ما محسوب نمي‌شود بلكه تنها، يك تهديد امنيتي است كه خوشبختانه چتر امنيتي بر كشور ما گسترده شده است.
وی خاطرنشان كرد: ارتش ايران در شرايط فعلي توانسته است تجهيزات موجود خود را حفظ و بهينه كند و تجهيزات مورد نيازش را بسازد لذا در شرايط تحريم‌ها، مي‌توانيم بدون هيچ چشم‌داشتي به رأفت دشمن، كار كرده و مستقل باشيم.
ارشد نظامي آجا در استان‌هاي اصفهان، يزد و چهارمحال و بختياري بیان داشت: نيروي انساني ارتش ايران، از روح بلندي برخوردار هستند كه اين اصل، در سايه اسلام و ولايت محقق شده و همين امر، ارتش ما را سرآمد ارتش‌هاي جهان كرده است.
وی تاکید کرد: شهادت براي نيروهاي ارتش ما، هدف نيست بلكه هدف ما، اجراي ماموريت‌هاي خود در حفظ كيان ايران اسلامي از دست دشمنان است كه اگر در اين راستا به شهادت برسيم، براي ما افتخار خواهد بود.
مکتبی و مردمی بودن ارتش ایران ارزش است

در ادامه این نشست ارشد عقیدتی، سیاسی منطقه آجا اصفهان نیز در سخنانی گفت: نامگذاری روز 29 فروردین به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی امام راحل (ره) تدبیری در جهت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و خائنان بود.

حجت‌الاسلام سیدعباس قریشی افزود: امام راحل (ره) در پیام تاریخی خود به ارتش جمهوری اسلامی ایران خطاب به ملت ایران اعلام کردند که تخریب و تضعیف ارتش نظام ایران حرام بوده و این امر سبب اقتدار و عزت روزافزون ارتش جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی تأکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی نه تنها در هشت سال جنگ تحمیلی چه بسا از روزهای پیش از آغاز جنگ در عرصه مبارزه با گروهک‌ها، بلکه تا پس از جنگ در عملیات مرصاد و مقابله با منافقان نیز حضور چشمگیر و پررنگی داشت.

ارشد عقیدتی، سیاسی منطقه آجا اصفهان تاکید کرد: مردمی و مکتبی بودن ارتش از شاخصه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در راستای تأمین منافع ملت و ارزش‌های اسلامی گام برمی‌دارد.

وی یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از گذشت سه دهه با توجه به جدیت در انجام وظیفه تأمین امنیت و منافع ملی مورد تأیید مراجع دینی، علما و مسئولان عالی رتبه کشور است و این افتخاری بزرگ بر لوح زرین افتخارات ارتش است.

حجت الاسلام قریشی برگزاری بیش از 15 محفل انس با قرآن در یگان‌های مختلف ارتش منطقه اصفهان، برگزاری مسابقه کتابخوانی پیرامون آشنایی با ارتش، برگزاری مسابقات متعدد مقاله‌نویسی و خاطره‌نویسی در رابطه با ارتش و جانفشانی پرسنل ارتش، برگزاری مراسم مختلف آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی در راستای تبیین شعار سال را بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته ارتش برشمرد.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر