کد خبر: 712605
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
حاتمي‌كيا در مراسم بزرگداشتش:
به پاس 30 سال تلاش متعهدانه ابراهيم حاتمي‌كيا، مراسم تجليل از اين هنرمند روز گذشته برگزار شد
به پاس 30 سال تلاش متعهدانه ابراهيم حاتمي‌كيا، مراسم تجليل از اين هنرمند روز گذشته برگزار شد. وي در اين مراسم آرزو كرد كه در ميان رزمندگان سوريه و عراق با داعش بجنگد.
به گزارش«جوان»، به مناسبت فرا رسيدن 20 فروردين ماه، سالگرد شهادت سيد مرتضي آويني از ابراهيم حاتمي‌كيا كارگردان شناخته شده سينماي انقلاب تجليل به عمل آمد.
در اين مراسم كه در محل خبرگزاري فارس انجام شد، سيد نظام موسوي، مديرعامل اين خبرگزاري طي سخناني گفت: ابراهيم حاتمي‌كيا يكي از افرادي است كه تبديل به نماد و انگاره ذهني براي مردم در عرصه سينما شده و اين عرصه را از ابتدا تا امروز در مسيري طي كرده كه به عنوان هنر متعهد و سينماي متعهد ياد كنيم، همان مسيري كه حضرت امام به آن اشاره كردند؛ هنر متعهدي كه به آن اشاره داشتند. دوستان ابراهيم حاتمي‌كيا را ديده‌بان سينماي انقلاب خواندند. من تعبير شهيد آويني را درباره وي به كار مي‌برم. موسوي تصريح كرد: شهيد آويني تعبير ققنوس سينماي انقلاب را به كار برده است و چه بسيار واژه زيبايي است درباره ابراهيم حاتمي‌كيا؛ كسي كه خودش مي‌سوزد و از درون خاكستر مجدداً ققنوس‌وار وارد يك مرحله جديد و زندگي جديد مي‌شود. اگر 30 سال هنر سينمايي ابراهيم حاتمي‌كيا را در اين دوره بررسي كنيم به اين نتيجه خواهيم رسيد.
نادر طالب‌زاده نيز در اين مراسم گفت: ابراهيم حاتمي‌كيا يك علامت در زمان است. خصوصيتي دارد كه در زمان‌هاي قديم هم يادم است در برنامه‌ راز كه با حسين بهزاد حضور يافته بود، قطعه‌اي از مصاحبه ابراهيم همت را پخش كرديم. همواره سؤال اين بود كه اين فيلم حاصل تلاش چه كسي است. از اين رو در برنامه راز مصاحبه را از اينجا شروع كرديم.
ابراهيم حاتمي كيا نيز در مراسم تقدير از خودش گفت: زماني كه حدود 45 يا كمتر از آن سن داشتم، سوژه‌هايي بود كه به آنها فكر مي‌كردم تا انجامش دهم حتي بر ديوار دفترم سوژه‌ها را ثبت مي‌كردم اما وقتي نخواهم داشت به آنها برسم ولي احساس وظيفه مي‌كنم و حس مي‌كنم آنقدرها هم وقتي‌ نمانده اما خدا را شاكرم كارهاي بزرگي صورت گرفت البته خودم را هم گول نمي‌زنم زيرا آقا مرتضي ياد داد كه خودمان را گول نزنيم؟
حاتمي‌كيا گفت: نمي‌دانم چرا چند وقت است تصوير بچه افغاني كه در سوريه مي‌جنگيد و داعش سرش را بريده بود از جلوي چشمم مدام عبور مي‌كند هر بار مي‌آيم (بغض). . . خجالت مي‌كشم (بغض). . . كه در سوريه نبودم و اين نوجوان. . . احساس مي‌كنم عقب افتاده‌ام زيرا يك وقتي خود را پيشرو مي‌دانستم ولي وقتي جبهه آنقدر وسعت گرفت، مي‌بينيم كه خيلي عقب هستيم (بغض). . . نه من كار زيادي نكردم.
اين هنرمند انقلابي ضمن تقدير از محبت سردار قاسم سليماني ابراز داشت: حاج قاسم محبت دارد كه مرا مي‌بيند. من خاك پاي او هستم. واقعاً‌ دلم مي‌خواست اين جسارت را داشتم كه ميان اين بچه‌ها و رزمنده‌ها باشم.
در اين مراسم كه با حضور هنرمندان سينما و چهره‌هاي شاخص فرهنگي برگزار شد، مسعود ده‌نمكي، نرگس آبيار و محمد رضا شرف‌الدين نيز به سخنراني پرداختند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار